שוקי המטבעות: מי הם "ההם" שהסוחרים כל כך אוהבים?
לעיתים קרובות ניתן לשמוע מפי סוחר מיואש את הטענה הבאה "בכל פעם שאני פותח עסקה "הם" פועלים נגדי ,מטים את השוק וגורמים לי להפסד".
אם תשאל אותו מי הם "ההם" ,שכן מבט חטוף סביב יאשר שאין אף נפש חיה בסביבה, תקבל אין ספור תשובות. ביניהם ניתן למצוא את "הזרים", המוסדיים, "המניפולאטורים" הגדולים, עושי השוק ועוד. כל גורם שאפשר להאשים פרט לעצמו ושיטתו!
אחת הטענות שהסוחר יטען היא ש"ההם" עוקבם אחרי מהלכיו, רודפים אחרי עסקאותיו, ומגיעים תמיד לנקודה בא מיקם הוראה לקטיעת הפסד. ברגע שהפוזיציה נסגרה חוזר השוק לעלות ולטענתו אילולי "ההם " לא היו "מוציאים" אותו בסטופ-לוס היה יכול להרוויח בגדול.
אותם סוחרים מרגישים לעיתים שנרקמת בשוק קונספירציה גדולה נגדם על מנת להביא לחיסול משאביהם הפיננסיים. אז זהו שבטענות הללו אין שמץ של אמת או היגיון. זה נכון שהשוק מורכב משחקנים גדולים ועתירי ממון. אך העניין הוא שאף גוף ,גם לא ממשלה בעלת משאבים כמעט אין סופיים, יכולים להשפיע על שוק המט"ח המגלגל בממוצע 3 טריליון דולר ביום.
אגב היו ניסיונות לפני מספר שנים על ידי ממשלת יפן להטות את השוק אולם הללו נגמרו בהפסדים כבדים וללא הצלחה.
המסקנה ההגיונית היא שהבעיה איננה בשוק אלה בסוחר עצמו ונובעת לרוב מכשל מחשבתי. טעות בסיסית בתהליך קבלת ההחלטות שגורמת לסוחר לחזור על טעויותיו באופן זהה פעם אחר פעם. ב-90% מהמקרים תהיה הסיבה טמונה בקריאה לא נכונה של המגמה, במקרה הטוב כניסה לשוק מדשדש ,במקרה הרע כניסה כנגד המגמה. מיותר לציין שבשתי במקרים הסיכוי להרוויח נמוך מאוד.
מבחינת המסחר השבוע, מתנהל השוק בצילו של חג המולד ומסיבות סוף השנה הקרבות .המחזורים נמוכים ,היקף העסקאות יחסית דליל והעדר נתונים כלכליים חשובים לא מוסיפים עניין רב.
הסיבה היחידה הנראית לעין כרגע אשר הובילה להתחזקות הדולר בימים האחרונים טמונה בירידה של דולר במחירי הנפט. זאת למרות המתיחות והסנקציות שהוטלו על איראן וצפייה להחרפת המשבר בעתיד.
סקר השירותים של בנק ריצמונד שהתפרסם אתמול בארה"ב היה שלילי לדולר ואינדיקציות ראשונות לגבי היקפי המכירות וההוצאות הצריכה של החודש האחרון אשר הגיעו מחברת האשראי מאסטר כארד מראים ירידה ביחס לשנה שעברה. עובדות שמעלות שאלות וספקות לגבי המשך התחזקותו של הדולר.
הנתון החשוב שצפוי להתפרסם במהלך השבוע ,יום שישי 17:00 שעון ישראל, ויכול לספק אינדיקציה לבאות הינו מדד מנהלי הרכש של שיקגו- Regional NAPM, PMI and Manufacturing Survey.
מבחינה טכנית אין שינוי בהנחת העבודה של השבועיים האחרונים. המגמה הכללית בשוק עודנה עליה כאשר אנו נמצאים בעצומו של תיקון טכני. רמות המחירים לאינדיקציה ביורו דולר כמיצג השוק הינם 1.3250 ו-1.3050 כגבולות הדשדוש בשבועיים האחרונים. כל עוד השוק מתנהל בגבולות אין מה להוסיף ורק פריצת אחת הגבולות בתוספת האישורים הנוספים תעלה את הסיכוי למהלך אמיתי שיצא לדרך.
לסיכום, ניתן לומר שלפחות כרגע אין הצדקה נראית לעין להתחזקות המטבע האמריקאי. לכן יש לעקוב אחר הנתונים הכלכליים שצפויים להתפרסם במהלך השבוע ,אולי אלה ישפכו קצת אור על המצב מכוון שכרגע רב הנסתר על הגלוי. חשוב מאוד לבחון כיצד מגיב השוק לנתונים ולהיות מוכנים עם תוכנית מסחר מוכנה שתופעל בזמן אמת ושתכלול שלושה מרכיבים עיקריים - מחיר כניסה, מחיר יציאה ויעד מחירים.
ובמידה ואתה סוחר בשוק המניות, המט"ח או הסחורות ומצאת את עצמך מדבר על ומאשים את "ההם" דע שאתה בבעיה. במקרה הזה כדאי מאוד לעשות שיעורי בית ולבחון לעומק את תהליך קבלת ההחלטות בו אתה נעזר על מנת להתמודד ולטפל בשורש הבעיה. רק כך ניתן לשפר משמעותית את הסיכוי לעבור לצד מנצח בעקביות ושיטתיות.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.