בינת תקשורת זכתה במכרז מיקור החוץ לתשתיות ה-IT במע"צ

חברת בינת תקשורת זכתה במכרז מיקור החוץ לתשתיות ה-IT בחברה הלאומית לדרכים (מעצ)

חברת בינת תקשורת זכתה במכרז מיקור החוץ לתשתיות ה-IT בחברה הלאומית לדרכים. הפרויקט מוערך בכ- 7 מיליון ש"ח לאורך תקופה של חמש שנים. במסגרת ההסכם תעניק בינת תקשורת שירותי תמיכה ותחזוקה במסגרת מיקור חוץ למערכות התקשורת, המחשוב, האחסון, אבטחת המידע, הטלפוניה ומוקד שרות הלקוחות של החברה הלאומית לדרכים.

מר עדי חרל"פ, מנמ"ר החברה הלאומית לדרכים, אומר כי "חזון החברה הלאומית הינו מתן איכות, בטיחות ונוחות למשתמשים ברשת הכבישים הבינעירוניים. יעדים אלו התוו על ידי מנכ"ל החברה מר אלכס ויז'ניצר ועל מנת לעמוד בהם אנו מחויבים לספק למשתמשי הארגון כלים להגשמת החזון".

מכרז מיקור החוץ לתשתיות הנו חלק ממערך ההתארגנות של החברה בתחום מערכות המידע, המקיף גם פרויקטים של אפליקציה לפתרונות ERP ו-GIS, שמתהווים בימים אלה ממש. "כלים אינטגרטיביים אלה יובילו את אגף מערכות מידע ובאמצעותו את החברה הלאומית כולה לעתיד של מקצועיות ודגש על עמידה בלו"ז, תקציב ואיכות שהנם יסודות עיקריים בהוויתה", מוסיף חרל"פ.

חן אזולאי, מנהל חטיבת השירותים המתקדמים בבינת תקשורת, אומר: יותר ויותר ארגונים מתרכזים בפעילות הליבה שלהם, ומעבירים את ניהול ותחזוקת תשתיות המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע שלהם לחברות אינטגרציה, שהמובילה שביניהן הנה חברת בינת תקשורת מחשבים.

השרות נעשה ע"י שילוב של שירותי מיקור חוץ באתר הלקוח ושל שירותי

ה- SMART של בינת תקשורת - מרכז שליטה ובקרה הכולל את מקצועני ה- IT המובילים בארץ בתחומי התקשורת, המחשוב ואבטחת המידע ומספק שירותי IT מנוהלים, המותאמים לצורכיהם המיוחדים של הלקוחות תוך הקפדה על SLA המתאים לצרכי הלקוח.

אזולאי מוסיף עוד שמערך ה- SMART של בינת מנהל כיום כמאה ארגונים ממגזרים שונים במשק ובהיקפים שונים והנו חלק ממערך חטיבה מיוחדת שהוקמה השנה בבינת תקשורת - "שירותים מקצועיים" (Professional Services). חטיבה זו מונה קבוצה של ארכיטקטים ומומחי אבטחת מידע, תקשורת ו- System, המהווים את מיטב המקצוענים בארץ בתחומים השונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.