הפורום הישראלי לשיווק: "המשק יצמח ב-5% בשנת 2007"
66% מהמנהלים במשק מעריכים ששיעור הצמיחה במשק בשנת 2007 צפוי לעמוד על 5%, בעוד 26% העריכו ששיעור הצמיחה יגיע ל-4%, ו-8% העריכו ששיעור הצמיחה יגיע רק ל-3%. כך עולה מסקר שערך הפורום הישראלי לשיווק מייסודם של איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת "דרבי" במסגרת כנס שהתקיים אתמול בקרב 150 מנהלים ועסק בנושא "שיווק מצליח בענף המזון - כיוונים חדשים". מהסקר עולה, כי 60% ממנהלי השיווק מאמינים שהישראלים מודעים היטב למזון בריא. 20% סבורים שהישראלים מודעים למזון בריא, 20% סבורים שהישראלים לא מודעים כלל לנושא. לדעת 80% ממשתתפי הסקר, ששמעו את הרצאתה של צביה דורי, המפקחת על המחירים בתמ"ת, הפיקוח על מחירי המזון אינו יעיל. על השאלה האם המלחמות בין רשתות המזון יועילו לצרכנים, 80% מהמנהלים השיבו שהם מעריכים, כי הצרכן ירוויח מהתחרות בין הרשתות, השאר הביעו ספקות לגבי ההשפעה על הצרכן. כמו כן, 50% ממשתתפי הסקר סבורים שאיכות המזון והמשקאות היא המרכיב המרכזי בשיקול הקנייה, לעומת 50% שסבורים כי המרכיב העיקרי הוא המחיר. וגם- 50% סבורים ששוק החטיפים בארץ רווי לעומת 50% המאמינים שלשוק יש עדיין כר נרחב להתפתחות. היינות הישראלים קיבלו ציון טוב מ-70% מהנשאלים, לעומתם 30% ציינו שהיין הישראלי בינוני. לגבי השיווק באמצעות האינטרנט, 60% מאמינים שהאינטרנט יהפוך לערוץ שיווק מזון מרכזי במהלך השנים הבאות. יצויין, כי 33% ממנהלי השיווק שהשתתפו בסקר עובדים בחברות המעסיקות 50-200 עובדים1; 40% עובדים בחברות של 200-1,000 עובדים; 27% עובדים בחברות המעסיקות מעל אלף עובדים. בנוסף, 60% ממנהלי השיווק עובדים בחברות המייצרות בארץ, לעומת 40% העובדים בחברות המייבאות מחו"ל.