מנכ"ל ניו קופל: ליסינג יקר שווה במבה וקולה יקרים

ניר גלילי בראיון ל-Bizportal: העלאת השווי לרכב צמוד פירושה הפסד הכנסות של מילארד שקל בשנה למדינה. מעריך כי גדלו הסיכויים לבטל את התוכנית לעליית מחיר הליסינג ומציג תחזיתו לשוק הרכב מיד שניה
שי פאוזנר |

התחזית לפיה, האוצר ירוויח מהעלאת השווי של הרכב בליסינג למס ההכנסה שגויה. מדובר בצפי להפסד של מיליארד שקל בשנה. כך מעריך מנכ"ל חברת הליסינג ניו קופל , ניר גלילי בראיון ל-Bizportal. גלילי מפרט את הסיבות לצפי שהוא מציג ובשורה תחתונה, הוא מעריך, כי אם אכן תעלה ההוצאה לליסינג, ישלם כל אחד מאיתנו את המחיר של השינוי במיסוי, שייקר את העלות של רכבים עבור חברות בישראל. גלילי אומר, כי לו שאלנו אותו על העניין הזה לפני כמה חודשים, הוא היה אומר בוודאות כי ב-2007 אכן יועלה מחיר הליסינג על פי הוראת הממשלה. אולם לדבריו, באוצר יש מי שהבינו כי מדובר במהלך לא נכון מה שעשוי להביא לביטולו, או לפחות לעליית מחירים קלה יחסית. גלילי מעריך כי כ-200 כלי רכב הנעים כיום בכבישי הארץ הינם רכבי "עבודה", כלומר כאלה שהחברות המפעילות אותן יאלצו להמשיך ולהחזיק ולשלם את עליית מחירי הליסינג. העלייה תגולגל, הוא מעריך, לכיס של כל אחד מאיתנו על ידי העלאת מחירי המוצרים. אם אסם תאלץ להוציא יותר כסף על הרכבים שלה היא לא תוכל להגיד לאנשיה - תשלמו אתם את המחיר, אלה להוציא יותר ולהעלות במקביל את מחיר ה"במבה" על המדף. בשיחה עימו מציג גלילי חזון לפיו, תחום הליסינג המימוני - לציבור הפרטי נמצא לפני פריצה. הוא חושב שכפי שנהוג בארה"ב ובמערב אירופה, העניין של החלפת רכב בכל 3 שנים ותשלום כאמצעות מימון מושכל - לדבריו, עוד לא ממש הגיע לישראל בווליום שאנחנו צפויים לראות בו אותו בשנים הקרובות. הצגנו לגלילי גם שאלת ההשפעה של אפשרות עלייה דרסטית במחירי הליסינג על שוק הרכב מיד שניה בשנה הבאה. גלילי מניח כי עיקר ההשפעה המיידית תגרם בשל נהירה של בעלי רכב צמוד שיאלצו לוותר עליו אל שוק היד השניה - אשר תעלה את המחירים בו מיידית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה