מכירות מאכזבות לנגן המולטימדיה של מיקרוסופט
לא לתגובה הזו קיוו אנשי השיווק של מיקרוסופט: אחרי מסע יחצ"נות ארוך ושורה של פרסומים מקדימים הושק סוף סוף נגן ה-Zune של החברה בתחילת החודש – ונעלם כלעומת שבא. בטבלת המכירות של אתר הקניות אמזון מדורג המכשיר במקום ה-18 בלבד בתחום נגני המולטימדיה, הרחק מאחורי הנגנים של אפל, סאנדיסק וקריאייטיב. בהתחשב בכך שהמכשיר הושק כאמור רק לאחרונה, מדובר בתגובה פושרת בלשון המעטה. 'פושרת' היא גם מילת המפתח שאפיינה את הסקירות והביקורות שפורסמו אודות הנגן. עיתונאי טכנולוגיה ביקרו את חוסר התאימות של המכשיר עם מוצרי מיקרוסופט, כגון מערכת ההפעלה 'ויסטה' למשל. גם ההגבלות שהטילה מיקרוסופט על העברה של קבצי מוסיקה בין מכשירים (ניתן להעביר אלחוטית קבצי מוסיקה בין מכשיר למכשיר, אבל הקבצים יימחקו לאחר שלושה ימים) לא מצאו חן בעיני המבקרים והלקוחות. תלונות נוספות התמקדו בחוסר התמיכה של המכשיר בפודקאסטים (משדרי רדיו שמקורם ברשת), תכונה שלא הוסיפה נקודות רבות למכשיר החדש, שנאלץ לפלס את דרכו בשוק שנשלט לחלוטין על הענק הלבן מתוצרת Apple. הגדיל לעשות כתב השיקאגו סאן, אנדי אינטקו, שהמליץ לקוראיו להימנע לחלוטין מרכישת המכשיר (אותו הוא מכנה 'Loony Zune'), לאחר שבילה מספר ימים במחיצתו. אינטקו לא היסס לקבוע כי מדובר במכשיר מיותר, שיעלם מן השוק בתוך פרק זמן של שישה חודשים לכל היותר. ואם כל זה לא מספיק, נראה שגם החדירה של המכשיר בנקודות המכירה לוקה בחסר. על פי סקר שפרסמה חברת המחקר פייפר ג'פריי, רק שמונה אחוזים מהמוכרים בארבעים חנויות אלקטרוניקה שונות שנבדקו, המליצו על ה-Zune ללקוחותיהם, בעוד ש-75% המליצו על נגן ה-iPod. יתרה מכך, עורכי המחקר אף טוענים כי מוכרים רבים כלל לא היו מודעים לכך שהמכשיר נמכר בחנויותיהם. ומה תגובתה של מיקרוסופט לזרם הבלתי פוסק של החדשות הרעות? נראה שהחברה מעדיפה כרגע לשמור על פני פוקר, ולהביט קדימה. ג'ייסון ריינדרופ, מנהל המוצר במיקרוסופט, אמר כי "אנחנו בדרך לעמידה ביעדי המכירות שקבענו לעצמנו". בנוסף רמזו בעבר אנשי מיקרוסופט כי ה-Zune הוא יריית הפתיחה של החברה, וכי בעתיד יצטרפו אליו מוצרים נוספים. נראה שמיקרוסופט מתכוננת למערכה ארוכה, למרות שנדמה כי הקרב הראשון הוכרע לרעתה.