מי חברת הביטוח היעילה ביותר בטיפול בתביעות צד ג'?

יוסי מנור, נשיא לשכת סוכני ביטוח מסר כי "הפניות המגיעות ללשכת סוכני ביטוח מאופיינות בעיקר בתלונות על דחיית תביעה ללא הצדקה, עיכוב ממושך בטיפול בתביעות, קיזוזים שונים, כמו שכר טרחת שמאי, ירידת ערך וכו'"
ליאור גוטליב |

חברת הביטוח הפניקס היא היעילה ביותר בטיפול בתביעות צד ג' ואילו שירביט היא חברת הביטוח הגרועה ביותר בטיפול בתביעות צד ג'. נתונים אלה עולים מתוך ריכוז פניות של סוכני ביטוח בשנת 2005 למחלקה המשפטית של לשכת סוכני ביטוח לגבי תביעות צד ג' שלא טופלו בצורה ראויה על ידי חברות הביטוח. מהנתונים עולה כי ב-90% מהפניות נרשמה הצלחה בטיפול בפניית הסוכנים.

יוסי מנור, נשיא לשכת סוכני ביטוח: "השנה חלה עליה של 60% במספר התלונות המגיעות ללשכה. למרות שיתוף הפעולה עם חברות הביטוח ופעילות המחלקה המשפטית שתרמה רבות להפחתת מפגע קשה שהעיק על המבוטחים, עדיין קיימות חברות שמטפלות בצורה לא טובה בתביעות צד ג'. אני מקווה כי חברות הביטוח ישפרו את פעולתן בתחומים אלה גם בעתיד".

השנה בלטו לטובה החברות AIG, כלל ביטוח, אליהו והפניקס שרשמו שיפור בתוצאות לעומת החברות שירביט, ביטוח ישיר, הראל והכשרת היישוב שהגדילו את מספר התלונות של הלקוחות, כאשר בולטת לרעה חברת שירביט שהגדילה את חלקה במספר התלונות מ-16% בשנה שעברה ל-28% השנה.

דירוג חברות הביטוח לפי אחוזי פניות ביחס לדמי הביטוח בענף הרכב: הפניקס - 1%, איילון ומגדל - 2%, מנורה - 3%, כלל - 6%, AIG, הראל ואליהו - 7%, ביטוח חקלאי - 8%, שומרה - 9%, הכשרת היישוב - 10%, ביטוח ישיר - 11%, והאחרונה, שירביט עם 28%.

מנור הוסיף: "הפניות המגיעות ללשכת סוכני ביטוח מאופיינות בעיקר בתלונות על דחיית תביעה ללא הצדקה, עיכוב ממושך בטיפול בתביעות, קיזוזים שונים, כמו שכר טרחת שמאי, ירידת ערך וכו' או אי תשלום סכום שאינו שנוי במחלוקת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה