איגוד המפרסמים מפרסם את רשימת המועמדים להנהלה

ירון דור ויהודי ליפמן - המועמדים הסופיים לתפקיד יו"ר איגוד המפרסמים; 22 אנשי שיווק מתמודדים בבחירות להנהלה
אפרת אדיר |

לקראת הבחירות במסגרת האסיפה הכללית של איגוד המפרסמים המתוכננות ל-13 בנובמבר 2006 ב"מרכז ישראל יפה", גני יהושע, פארק הירקון בתל אביב, פורסמה רשימת המועמדים ליו"ר איגוד המפרסמים ולהנהלת האיגוד. כפי שפורסם אתמול ב-BIZPORTAL, ישנם 2 מועמדים סופיים לתפקיד יו"ר איגוד המפרסמים - ירון דור, סמנכ"ל השיווק של שופרסל, חבר בהנהלה הנוכחית של איגוד המפרסמים ויו"ר ועדת הכספים שלה. המועמד השני הוא יהודי ליפמן, מנכ"ל גלידות נסטלה, אף הוא חבר בהנהלת האיגוד וחבר הנהלת קבוצת אסם. המועמדים להנהלת איגוד המפרסמים בישראל הם: * חגית אדלר - מנהלת חטיבת תחומי עסקים ושיווק בתשלובת החלב של תנובה. אדלר בעלת תואר ראשון בביולוגיה, ותואר שני במנהל מערכות בריאות באוניברסיטת ת"ל-אביב. נמצאת 10 שנים בתנובה, ובעבר עבדה במשך 5 שנים בחברת "ד"ר פישר". * שי אלמוג - ראש אגף שיווק וקשרי לקוחות בשירותי בריאות כללית. אלמוג בעל תואר שני במנהל עסקים וחבר בהנהלה הנוכחית של איגוד המפרסמים. * נגה בר - סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בקבוצת ניאופרם. בר בעלת תואר שני במנהל עסקים, חברה בהנהלה הנוכחית של האיגוד, יו"ר ועדת המחקר, וחברת ועדת שיווק של האיגוד. בעבר היתה תקציבאית בפרסום אריאלי ויועצת שיווק. * מיכל גולדמן - סמנכ"ל חטיבת מוצרי טיפוח ושירותי שיווק ביוניליוור ישראל. גולדמןבעלת MBA במנהל עסקים. בעבר היתה מנהלת יחידה עסקית ושיווק התחום הקולינרי ביוניליוור, ומנהלת מותג דגני תלמה וקנור. אחראית על השקת AXE והובלת מיתוג דאב. * נעמה גת - סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקים בבנק מזרחי טפחות. גת בעלת MA בשיווק ופרסום מאוניברסיטת מרקט בוויסקונסין. בעבר היתה מנהלת שיווק חטיבת הקפה בעלית, מנהלת תחום דנונה בשטראוס, מקימת יחידת הירקות המצוננים בשטראוס. שופטת בתחרות ה"אפי". * איל דונסקי - מנהל חטיבת תרופות ללא מרשם ומוצרי צריכה בטבע תעשיות פרמצבטיות. דונסקי בעל תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב. איל חבר בהנהלה הנוכחית של האיגוד, וחבר בוועדת שיווק ובוועדת מחקר של האיגוד. בעבר היה סגן מנהל שיווק בטבעול, מנהל במחלקת המחקר והתכנון האסטרטגי במשרד הפרסום טמיר-כהן. * אבי זיתן - סמנכ"ל שיווק סאני ורשת דינמיקה. זיתן בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב. בעבר היה מנהל תקשורת שיווקית בסלקום, מנהל לקוחות בפרסום טמיר-כהן, ופרסומאי בפוגל לוין. * עופר ינאי - מנכ"ל גיבור סברינה מקבוצת לודז'יה רוטקס. ינאי בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב והינו חבר בוועדת השיווק של איגוד המפרסמים. בעבר היה מנכ"ל אינטרקוסמא, מנכ"ל דנשר-מעברות, מנהל מכירות ארצי בתשלובת החלב תנובה, חבר בוועדת השיווק של ענף המזון בהתאחדות התעשיינים. * הילית מגד - מנהלת שיווק פרוקטר & גמבל. מגד היא סטודנטית Intenational Exacutive MBA ב-Kellogg Recanati ובעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול. הילית היא חברה בהנהלה הנוכחית של איגוד המפרסמים ונציגת האיגוד בוועדת המידרוג, וחברת ועדת המחקר של האיגוד. בעבר היתה מנהלת המדיה בזניט מדיה, תקציבאית במחלקת השיווק של שידורי קשת. * אייל מליס - סמנכ"ל חוגלה קימברלי. מליס בעל תואר BA במדעי החברה, כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן. מנהל את חטיבת הנייר, המוצרים לבית ושרשרת האספקה בחוגלה קימברלי. * דורית סדן - סמנכ"ל שיווק בשיכון עובדים. סדן בעלת תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. בעבר היתה ראש אגף שיווק בשיכון עובדים. * יאיר עשהאל - משנה למנכ"ל רשת סופר-פארם. עשהאל בוגר האוניברסיטה העברית ביחסים בין לאומיים. בעבר היה מנכ"ל רשת טויס-אר-אס, מנהל הפתוח העסקי הבינ"ל בשטראוס, מנהל חברת ההפצה בשטראוס, מנהל הייצוא של תשומות חקלאיות. * יוש פורת - מנהל שיווק OTC וצריכה בדקסון. פורת בעל תואר ראשון בתקשורת, MBA במנהל עסקים. בעבר היה מנהל שיווק אינטרנט ומנהל תקשורת שיווקית בדפי זהב, תקציבאי וסופרוויזר בגיתם וביורו-ת"א, יועץ בתחום פיתוח עסקי ומרצה במכללת עמק הירדן. * דני פלד - מנכ"ל אס.סי.ג'ונסון ישראל. פלד בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. בעבר היה סמנכ"ל שיווק טרה, סמנכ"ל שיווק וסחר מטרנה, ביצע מספר תפקידים שיווקיים במחלבת שטראוס. נבחר לאיש השיווק של החודש על השקת קוטג' טרה 3%. * יובל פרידן - מנהל השיווק במוטורולה טלפונים סלולריים. פרידן למד מנהל וכלכלה, ניתוח מערכות. בעבר היה מנהל תחום פלאפון וסלקום במוטורולה טלפוניםסלולריים, מנהל שיווק ומכירות ברסקור דלק, מנהל יחידת המחשב רסקר. * נילי צור - מנכ"לית חטיבת חטיפים ודגני בוקר באסם נסטלה. צור בעלת MBA בכלכלה וניהול באוניברסיטת ת"א. בעבר היתה סמנכ"ל השיווק של YES, סמנכ"ל השיווק של סלטי צבר, סמנכ"ל לקוחות בפרסום גיתם ומנהלת מחלקת מדיה בגיתם. נילי היא חברת ועדת השיווק של איגוד המפרסמים. אשת השיווק של החודש על החדרת חומוס צבר. * אבי צימרמן - סמנכ"ל שיווק לאומי קארד. צימרמן בעל BA במדעי המדינה מאוניברסיטת בן גוריון. בעבר היה סמנכ"ל מכירות ותפעות ב-AIG, מנהל כללי אזור ירושלים בערוצי זהב. משמש בתפקידו הנוכחי 6 שנים. * חגית קמין - מנהלת חטיבת האסטרטגיה והשיווק בפז ו-Yellow. קמין בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מאוניברסיטת בר אילן. בעבר היתה מנהלת השיווק של פז, סמנכ"ל שיווק בורגראנץ'. חגית היא חברה בוועדת השיווק של האיגוד. * ערן רולס - יו"ר קבוצת מרכז הבנייה הישראלי. יזם הקבוצה הכוללת את מרכז הבנייה, מכללת בילדינג, מרכז הדיור, אילון תערוכות, אולטימה סחר, חברת השמה. * אלון רז - סמנכ"ל השיווק בקבוצת דפי זהב. רז הינו מוסמך במנהל עסקים מאוניברסיטת העיר ניו יורק. בעבר היה מנהל המגזר הפרטי ב-YES, ועבד בתפקידי שיווק בסלקום. * גדעון שור - ראש המערך לקשרי חוץ ויחסי ציבור בקבוצת לאומי. שור בעל תואר שני בכלכלה, ותואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה מהאוניברסיטה העברית. בעבר היה דירקטור מטעם בנק ישראל בבנק האירופי לשיקום ופיתוח, חבר הנהלת בנק ישראל, יועץ לנגיד בנק ישראל, ועבד בתפקידים שונים בבנק ישראל. * אירית שפייזמן - מנהלת מטה שיווק ומותגי הבית בשטראוס עלית. שפייזמן בעלת תואר ראשון, עובדת 5 שנים בקבוצה, ומנהלת את מרכז השיווק הקונצרני בשטראוס עלית ואחראית על מרכזי המצויינות בשיווק ובניית best practices לחברה בארץ ובעולם בתחום התקשורת השיווקית. בעבר היתה מנהלת לקוחות בפרסום שלמור אבנון עמיחי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי בייליס (רשתות)שי בייליס (רשתות)

תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?

פורמולה וונצ'רס רשמה שכר של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של שי בייליס, בעל השליטה, למרות מעולם לא עבדה בחברה; ובכך העבירה החברה כסף לקרובו של בעל השליטה וגם הפחיתה את חבות המס בחברה

צלי אהרון |

הדרכים להפחתת המס מרובות. חלק מהן במסגרת תכנון מס לגיטימי, חלק אחר אפור, אבל אפשרי וחלק אחר כבר חוצה את הקו האדום. בהתחלה מנסים לתכנן בהתאם לחוק, ואז במקרים לא מעטים גולשים ועוברים את הגבול. לפעמים זו מעידה קלה ורשות המס מוותרת על הליך פלילי, אבל קובעת כופר. הנה מקרה של הגדלת הוצאות באופן פיקטיבי שמבטא גם העברת כספים גדולה של 1 מיליון שקל לבעל השליטה מבלי שהוא צריך לשלם על זה מס. 


המקרה של פורמולה וונצ'רס ויו"ר ומנכ"ל החברה שי בייליס - על פי פרסום רשמי של רשות המסים, בין השנים 2017 ל-2022 רשמה החברה בספריה תשלומי שכר בסך כולל של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של בעל השליטה - מינה בייליס. על אף שמעולם לא עבדה בפועל בחברה. כלומר, הכסף שולם ללא כל תרומה עסקית מצידה. המהלך הזה סיפק לחברה 'תועלת כפולה' - אך לא חוקית: העברת כסף למקורב, במקרה זה, לאשתו של בעל השליטה, מבלי שנדרשה לבצע עבודה בפועל. ובכך היא ביצעה הפחתה של חבות המס, הרי ששכר עבודה נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כשהחברה רושמת הוצאה כזו, היא מקטינה את ההכנסה החייבת שלה, וכך משלמת פחות מס לקופת המדינה. אלא שהמשמעות בפועל היא פגיעה כפולה: מצד אחד, המדינה, כלומר הציבור - מקבל פחות הכנסות ממסים. אבל מצד שני, והחמור יותר - משקיעי החברה רואים חלק מהכסף שלהם מנותב למטרות שאין להן ערך עסקי אמיתי. ולא נועדו כדי להצמיח את החברה אלא כדי להונות את המשקיעים באופן של תרמית מתוחכמת כביכול, והפעם במקרה שלנו - היא יצאה מזה עם קנס של פחות מ-300 אלף שקל.

במקום לנהל הליך פלילי שיכול להיגרר שנים, לרשות המסים יש אפשרות להציע לנישום הסדר כופר - תשלום קנס מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. זה לא 'פיצוי' בלבד, אלא סוג של עסקת טיעון אזרחית-מנהלית: הנישום לא מודה באשמה בבית משפט, אבל משלם סכום שנקבע, ומנקה את התיק הפלילי הספציפי הזה. במקרה של פורמולה וונצ'רס, ההסדר הזה הסתיים בתשלום כופר של 275 אלף שקל לרשות המסים. מבחינת המדינה, זה חוסך זמן, משאבים ודיונים משפטיים; מבחינת החברה, זה סוגר את הפרשה בלי להגיע לכתב אישום - אך כמובן לא מונע את הצורך לשלם את חבות המס האמיתית, שכוללת גם ריבית וקנסות. רשות המסים לא מסתפקת בקריאת דוחות שנתיים. היא משווה נתוני שכר מול ביטוח לאומי, בודקת היתכנות מקצועית (האם ה''עובד' מדווח במקביל על משרה אחרת, האם יש לו כתובת דואר אלקטרוני פעילה בחברה, האם הוא נוכח בפגישות), ולעיתים מקבלת מידע פנימי מעובדים או שותפים לשעבר.

פערים חריגים בין שכר לבין תרומה ממשית לחברה הם בדרך כלל הדגל האדום שמפעיל חקירה. העסקת עובדים פיקטיביים או רישום הוצאות שכר כוזבות אינה תופעה חדשה. בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 זה היה כלי נפוץ בחברות קטנות ובינוניות, ולעיתים אף בחברות ציבוריות, להעברת כספים לבעלי עניין. החקיקה והאכיפה התקדמו מאז, אך המקרים ממשיכים לצוץ, לעיתים בסכומים גבוהים מאוד. ההשלכות הן לא רק פליליות. ברגע שחברה נחשדת או נתפסת בעבירות כאלה, היא מסתכנת בנזק תדמיתי קשה, בפגיעה ביחסים עם משקיעים ובבעיות מול גופים מממנים. החוק מטיל אחריות ישירה גם על מנהלים ודירקטורים, ולא רק על החברה. בעצם מדובר על 'הרמת מסך' שבה חברה אשר כביכול היא 'חברה בע"מ' ובעלי המניות בה חסינים. עד למקרה כזה של תרמית ופגיעה ישירה במשקיעים וברשות המסים.  המשמעות היא שגם אם העבירה בוצעה ב'דרג נמוך', מנהלים בכירים שלא פיקחו או שלא מנעו את ההפרה יכולים להיחשב אחראים לה. המקרה של שי בייליס ופורמולה וונצ'רס ממחיש עד כמה רישום משכורות פיקטיביות הוא לא 'טריק חשבונאי' אלא עבירה שיכולה להגיע גם למאסר בפועל. מדובר במעשה שפוגע בציבור, בחברה עצמה ובשוק ההון כולו.


מסלול של 'הסדר כופר'

על פי פקודת מס הכנסה, רישום כוזב של הוצאות - ובכלל זה שכר לעובד פיקטיבי, מוגדר כ'עבירה פלילית חמורה', כאשר סעיפים מוגדרים בפקודה קובעים כי במקרים של כוונה להתחמק ממס מדובר בעבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר, לצד קנסות כבדים. במקרים מסוימים בתי המשפט אף שלחו נאשמים למאסר בפועל, במיוחד כשנמצא דפוס פעולה שיטתי והיקפים כספיים גבוהים. במקביל, רשות המסים יכולה לבחור במסלול של 'הסדר כופר' - תשלום מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. פתרון שחוסך זמן ומשאבים לשני הצדדים, אך מונע הכרעת דין פומבית ואינו מרתיע כמו הרשעה.

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מחירי הדירות החדשות ירדו ב-1.5%; מדד המחירים ביולי עלה 0.4%

מדד המחירים ביולי עלה בהתאם לתחזיות הכלכלנים; מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%, ירידה חדה בדירות חדשות; מה קרה בשכר הדירה ונתונים נוספים?

תמיר חכמוף |

מדד המחירים עלה ב-0.4% בדומה לקונסנזוס התחזיות. בשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-3.1%.

מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%, מדד מחירי הדירות החדשות איבד 1.5% - זה משמעותי מאוד! 

 הנתון שפרסמה היום הלמ"ס מבטא המשך ירידה במחירי הדירות, זה החודש הרביעי ברציפות כשמדי חודש הירידה מתגברת. העדכון של הלמ"ס מתייחס לחודשים מאי-יוני (ממוצע של סוף מאי), כלומר לפני חודשיים וחצי. מאז המחירים המשיכו לרדת. בבדיקות בשטח של ביזפורטל עולה כי מחירי הדירות ירדו ב-5%, יש גם מקומות שהירידה חריפה יותר.  



בלמ"ס מעדכנים כי מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי-יוני השנה, לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי-יוני בשנה שעברה נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-2.5%. על פי הלמ"ס מתחילת השנה  החלה התמתנות בעליות המחירים כשבארבע התצפיות האחרונות יש ירידות מחירים.

מהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד,  נמצאו עליות מחירים בכל המחוזות: צפון (8.2%), חיפה (5.5%), דרום (2.7%), ירושלים (1.7%), מרכז (1.3%) ותל-אביב (1.1%).

על פי הלמ"ס מחירי דירות חדשות ירדו ב--1.5% בחודש אחד. שיעור העסקאות במסגרת תמיכה ממשלתית ירד מ-30.2% בתקופה הקודמת (אפריל – מאי 2025) ל-29.5% בתקופה הנוכחית. מבדיקה שערכנו עולה כי מדד מחירי הדירות החדשות בניכוי עסקאות בתמיכה ממשלתית ירד ב-0.7%.