ברק 013 נגד בזק בינלאומי: הם מטעים בפרסומת

ספקית השיחות הבינלאומיות מבקשת מהרשות השנייה להסיר את סרטון הפרסומת של בזק בינלאומי בשם "14 אגורות לדקה". בזק בינלאומי: "חברת ברק מבינה כי מבצעינו אטרקטיביים יותר"
אפרת אדיר |

013 ברק פנתה היום (ג') לראש אגף פרסומות ברשות השנייה בדרישה לפעול לאלתר למניעת פרסום מטעה של בזק בינלאומי במסגרת תשדיר פרסום לשיחות בינלאומיות.

בפנייתה טוענת ברק 013, כי בשישי האחרון (6.10) עלתה חברת בזק בינלאומי לשידור בערוצים המסחריים עם תשדיר פרסומת לשיחות טלפון בינלאומיות המציע מחיר של 14 אגורות לדקה ואשר יש בו כדי להטעות את הצופים.

עוד נכתב, כי "לצופה הסביר המתבונן בתשדיר הפרסומת נראה, כי מוצע לו להתקשר ליעדים בחו"ל בתעריף של 14 אגורות לדקה וזאת ללא מגבלת יעדים, ללא מגבלת כמות דקות וללא חיוב בתשלום נוסף מעבר לתעריף של 14 אגורות לדקת שיחה כאמור".

בירור במוקדי המכירות של בזק בינלאומי מגלה עובדות אחרות, לטענת ברק 013, וכי מדובר למעשה במבצע שיווקי הכולל תעריף של 14 אגורות ל-200 דקות השיחה הראשונות בלבד והניתנות לשימוש במשך חודשיים מעת ההצטרפות למסלול שבמבצע ובתוספת דמי מנוי חודשיים בסך של 9.90 שקל במשך אותם חודשיים. כמו כן, האמור לעיל, תקף בחיוג לארה"ב, קנדה וארצות מערב אירופה בלבד. סייג נוסף הינו שהחל מהחודש השלישי ממועד ההצטרפות למסלול הנ"ל, תעריף ההתקשרות הינו 21 אגורות לדקה ובתוספת דמי מנוי חודשיים בסך 9.90 שקל.

לטענת 013 ברק - כל הנתונים הללו אינם מופיעים בתשדיר הפרסומת. לעומת זאת, כן מופיעים בתשדיר הפרסומת הכיתוב הבולט בדבר תעריף של "14 אגורות" וזאת ללא כל כיתוב נוסף (גם לא ב"כוכבית") בדבר ההסתייגויות המתוארות לעיל ובפרט בדבר דמי המנוי החודשיים ובדבר מגבלת "בנק הדקות" לניצול.

בסיום הפנייה דורשת, כאמור, 013 ברק מראש אגף פרסום ברשות השנייה, לפעול לאלתר למניעת הפרסום המטעה מצד בזק בינלאומי, לרבות בדרך של מתן הוראות בנוגע להסרת תשדיר הפרסומת מן המסכים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.