מיקרוסופט תבעה – ואמיר גנס יחדל סופית מלשלוח דואר זבל

הסכם פשרה שהושג שלשום (ג'), הביא לסיומה של תביעה שהגישה מיקרוסופט נגד גנס, הידוע כמפיץ דואר זבל. על פי ההסכם, גנס יחדול מלשלוח דואר זבל באמצעות כל ספקיות האינטרנט
יוסי הטוני |

הושג הסכם פשרה בתביעה שהוגשה על ידי מטה מיקרוסופט העולמית, מיקרוסופט ישראל ו-MSN ישראל נגד אמיר גנס. בית משפט המחוזי בתל אביב אישר שלשום (ג') הסכם פשרה, אשר הביא לסיומה תביעה שתבעה מיקרוסופט את גנס, הידוע כמפיץ דואר זבל, ואשר התהדר בכך בתקשורת. בעקבות ההסכם, נאסר על גנס לשלוח יותר דואר זבל. הצעת הפשרה התקבלה על ידי שני הצדדים.

בסוף 2004, זיהו כלי הניטור של שירות הדואר המקוון הוטמייל, כי כמויות גדולות של דואר זבל נשלחות על ידי גנס וחברת ניו אפרואץ' - שבבעלותו. עו"ד אייל שגיא, ממשרד עורכי הדין רון גזית-רוטנברג, שייצג את מיקרוסופט, הגיש תביעה בשם ענקית התוכנה, בטענה כי נעשה שימוש בשירות הדואר המקוון, בניגוד לתנאי השימוש. בנוסף נטען, כי גנס שלח הודעות ספאם, שנראו כאילו הגיעו משרתי הוטמייל, וזאת – על מנת שההודעות לא תיחסמנה. התביעה הוגשה בפברואר 2005, ועמדה על 2.5 מיליון שקלים.

עו"ד שגיא השתמש בסעיף החוק של "עוולה נזיקית", כיוון שבמועד הגשת התביעה - וגם עדיין כיום - אין סעיף בחוק נגד משלוח דואר זבל. בתביעה נטען בין השאר, כי חלק מההודעות שנשלחו, השתמשו בכתובת דואר אלקטרוני של "כאילו" כתובת הוטמייל, למרות שבפועל לא השתמש בכתובת הוטמייל, כי אם בכתובות פיקטיביות. לאחר ששגיא שלח מכתב התראה שלא נענה, הוגשה התביעה. החלו הליכים מקדמיים, ובעקבות התביעה, הצדדים נשאלו האם הם מוכנים ללכת לגישור, אשר זה לא הצליח.

תוקף להסכם הפשרה

כיוון שהדיון הגיע לשלבים מתקדמים, ומיקרוסופט ראתה שהכנסת ומשרד התקשורת מתקדמים בחקיקת חוק נגד משלוח דואר זבל, ומנגד - גנס הביע נכונות, בהבדל מבעבר, להפסיק לשלוח דואר זבל, הסכימו הצדדים על הסכם הפשרה. בהסכם הפשרה נקבע כי גנס וחברתו "יימנעו מלשלוח הודעות דואר אלקטרוני פרסומי לנמענים, יימנעו מלהעביר לכל אדם, בארץ או בחו"ל – אמצעים כלשהם – לרבות תוכנות, רשימות כתובות ומאגרי מידע – להפצת דוא"ל פרסומי לנמענים... יימנעו מלהפר את הזכויות של הוטמייל, ויימנעו מלשלוח הודעות דוא"ל פרסומי באמצעות שרתי דואר שבעליהם לא הסכים לכך...".

בהסכם הפשרה נקבע, כי אם גנס יפר את פרטי ההסכם – הוא ישלם קנס בסך 100,000 שקלים על כל משלוח דואר זבל. בנוסף, נאלץ גנס להתחייב להודעה הבאה שתפורסם על פי שיקול דעתם של מיקרוסופט: "חברת א.ג ניו אפרוץ' ומר אמיר גנס, מביעים בזאת את התנצלותם הכנה בפני התובעות ובפני מי ממנויי שירותי הדואר האלקטרוני שלהן, אם נגרם להם נזק ו/או בשל אי הנוחות שנגרמו עקב משלוח הודעות ספאם על ידם ומתחייבים בזאת לחדול מכל פעילות שכזו בעתיד. כמו כן, החברה וגנס מתנצלים בזאת בפני מיקרוסופט ישראל, מיקרוסופט קורפוריישן ו-MSN ישראל, בגין כל פגיעה שייתכן שנגרמה להן כתוצאה מדבריהם בעבר בנושא הספאם והתביעה הנדונה וחוזרים בהם מדבריהם מכל וכל".

"מה שהיה חשוב מבחינתנו", אמר עו"ד שגיא, "הוא שגנס, הנתבע - הביע נכונות להפסיק לשלוח דואר זבל בכלל, ולא רק באמצעות כתובות הוטמייל, אלא בכלל. כלומר, הצלחנו באמצעות הסכם הפשרה, למנוע ממנו משלוח דואר זבל תוך שימוש בכל ספקיות האינטרנט".

"את זה לא היינו יכולים להשיג בבית משפט – גם אם היינו מנצחים", ציין עו"ד שגיא, "במובן מסויים הפשרה הזו היא טובה יותר עבור כלל הציבור, כי היא מונעת שימוש שלו בכלל שרתי האינטרנט ובאמצעות כלל ספקיות הרשת. בכל מקרה - התכוונו לתרום כסף לקהילה, אם היינו זוכים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.