יפעת: סלקום - הזוכה הגדולה בדרוג הפרסום של נובמבר
"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש נובמבר 2006.
במקום הראשון מדורגת חברת הסלולר סלקום הן בקטגוריית המפרסם, המותג והקמפיין המוביל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-2.35 מיליון דולר.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מסביר, כי "אם בעבר פרסומות הסלולר היו ממוקדות מבצעים, תדמית וגם מכשירים, מהפכת הדור השלישי משנה את חוקי המשחק ומעכשיו הפוקוס עובר למכשירים. מכשיר הטלפון הסלולרי כבר מזמן אינו רק תחליף נייד לטלפון הקווי. באדיבות הדור השלישי, מכשיר הסלולר הפך למרכז מולטי מדיה קטן ורב עוצמה ובכך נפתח לקטגוריה חלון הזדמנויות אדיר המעצב את האבולוציה שלה בדומה למה שעשה הפס המהיר לרשת האינטרנט".
סלקום דורגה, כאמור, כמפרסמת הגדולה החודש בשל הפרסום בווליום גבוה את מבצעי סוף השנה - "משהו קטן וטוב" באמצעות גיתם BBDO. בנוסף, מוחקת ללקוחות שנה במחיר הטלפון דור שלישי החדש שירכשו ממנה, בקמפיין באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון, המוביל גם החודש את טבלת משרדי הפרסום.
פלאפון הממוקמת במקום השני בקטגורית המפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.65 מיליון דולר, בוחרת בהצגה שונה מעט באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי של מכשירי הדור השלישי, המתפשטים על רקע קולו של ג'ו קוקר ומזמינה את הלקוחות להופעות חיות בדור השלישי. פרטנר, לעומתה, מדורגת במקום השלישי ומציגה את קמפיין "12 המבוקשים" באמצעות ראובני פרידן, המציע 12 מכשירים ממגוון החברות ב-50% הנחה.
גם בקטגוריית תת ענף, מנצח שוב בגדול ענף התקשורת הסלולרית עם הוצאה תקציבית חודשית לפרסום של כ-5.85 מיליון דולר. במקום השני בפער ניכר ממוקמות רשתות השיווק ואחריהן ענף הרכב הפרטי, בשל הורדת המחירים לצרכן ב-5% בשנת 2007.
במקום הרביעי החודש נמצא תת ענף קרנות נאמנות עם הוצאה ריאלית של כ-2.1 מליון דולר לפרסום. במקום הראשון בקטגוריה זו ממוקמת "הראל פיא" המציעה באמצעות JWT מקצוענות ושקט נפשי, מה שמקפיץ באופן לא שגרתי את קבוצת הראל למקום החמישי בטבלת המפרסמים. במקום השני בקטגוריה -בית ההשקעות "מיטב" המציג את קרנות נאמנות ירושלים באמצעות מקאן אריקסון ובית ההשקעות "אקסלס נשואה" סוגר שלישי עם הוצאה ריאלית של כ-462 אלף דולר לפרסום, באמצעות ענבר/מרחב/שקד.
משרדי פרסום הראויים לציון החודש הם: יהושע TBWA המתברגים במקום השישי עם פרסומת "הגיהנום" למקדונלד'ס ואילו גליקמן נטלר סמסונוב המתמקמים השבוע במקום השמיני בולטים עם קמפיין סימפטי לרנו מגאן החדשה עם מערכת ESP.
משרד נוסף הנמצא בתנופה השנה הוא ענבר/מרחב/שקד, המתמקם במקום ה-19 בזכות פרסום לאקסלנס נשואה, אופנת ml, שילב ועוד.