נילסן: תנובה רושמת נתח שוק של 45.8% עם המותג SHOCK
שנה וחצי מאז השקת מותג השוקו SHOCK, באמצעותו ציפתה תנובה לחזור ולהיות שחקן משמעותי בתחום משקאות החלב ולהשיג נתח שוק של כ-40%, רושמת החודש החברה נתח שוק של 45.8% בתחום עם המותג SHOCK, על פי נתוני נילסן כמותי לחודש נובמבר.
יצויין, כי בשנים האחרונות נהנתה שטראוס ממובילות בלתי מעורערת בתחום משקאות החלב עם המותג "שוקו יטבתה" ועמדה על נתחי שוק של כ-70%. אולם, השקת המותג SHOCK במהלך השנה האחרונה, נגסה, כאמור, בנתח השוק של שטראוס בתחום זה.
כמו כן, כניסת המותג שוקו SHOCK הגדילה את שוק משקאות החלב עצמו ב-11%. לדברי קובי אייזנר, מנהל המכירות של תשלובת החלב: "המהפך שעבר המותג SHOCK הוא תולדה של מהלכים שיווקיים בלתי פוסקים ועבודת שטח ומכירות קשה ומאומצת. למרות ההישגים הנפלאים, העבודה עוד מרובה".
החודש הרחיבה תנובה את מותג SHOCK והשיקה שני מוצרים חדשים - שוקולטה ושוקלטה לייט, משקה שוקו במרקם סמיך עם שוקולד אמיתי. בנוסף, עלתה עם קמפיין טלוויזיה התומך בהשקה.
מיטבתה נמסר בתגובה, כי על-פי סטורנקסט, יטבתה מחזיקה בנתח שוק של 55.7%, ואילו שוקו SHOCK רק ב-36.2%. תנובה, על מנת להגדיל באופן מלאכותי את נתח השוק שלה, בוחרת באסטרטגיה של הורדת מחירים אגרסיבית, שבאה לידי ביטוי בפער בין נתח השוק הכספי לכמותי. ביטבתה מאמינים שהצרכן חכם, מבין ומאמין לאורך זמן, וטיפול הולם ומתמשך באיכות, במיתוג ובחדשנות ישמר את הצרכנים לאורך זמן.