התאחדות התעשיינים: ירידה של 5% במכירת סופגניות בחג

סך הכל יאכלו השנה 18 מיליון סופגניות; לעומת זאת, קיים גידול של 5% בהדלקת נרות ומכירות הנרות לחג יסתכמו בכ-4 מליון שקל
אפרת אדיר |

בחנוכה השנה שומרים על הגיזרה - אוכלים פחות סופגניות, ומדליקים יותר נרות. כך עולה מבדיקה של התאחדות התעשיינים בקרב יצרני הסופגניות והנרות.

מהבדיקה עולה, כי השנה תחול ירידה של 5% במכירות הסופגניות לעומת חנוכה אשתקד. סך הכל יימכרו השנה כ-18 מיליון סופגניות בכ-50 מיליון שקל. כאשר בממוצע יאכל כל אחד 3-4 סופגניות. נתון מעניין נוסף הוא, כי בין 20% ל-30% מהסופגניות שנאכל השנה - כ-5 מליון סופגניות, הינן סופגניות מיני, במשקל 35-50 גרם. זאת, לעומת 3 מליון סופגניות מיני שנמכרו אשתקד. יצויין, כי חישוב המכירות מתחיל מכחודשיים לפני החג.

עוד נמצא בבדיקה, כי מחיר סופגניה נע השנה בין 2.5 שקל ל-8 שקל (תלוי במילוי), זאת בדומה לאשתקד. כאשר אריזות חסכון של 6 סופגניות נמכרות בכ-11 שקל.

היצרנים מציינים, כי למרות עלייה ניכרת של כ-15% בשנה האחרונה במחירי הקמח והאנרגיה - מחירי הסופגניות לא עלו.

לעומת הירידה במכירות הסופגניות, קיין גידול במכירת נרות חנוכה. לפי בדיקת התאחדות התעשיינים, השנה יימכרו כ-36 מליון נרות - גידול של 5% לעומת החג אשתקד. כך, מכירות הנרות יסתכמו בהערכה של כ-4 מליון שקל.

מחיר חבילת נרות נע בין 2.5 שקל ל-4 שקלים בממוצע לנרות רגילים, ו-6-12 שקל בממוצע, לנרות מהודרים, בדומה לאשתקד.

מבחינת יצוא, מציינים בהתאחדות התעשיינים, כי בחנוכה השנה ייצאו נרות לחו"ל בכ-2 מליון דולר במיוחד לקהילות היהודיות בארה"ב, צרפת, אוסטרליה, קנדה, בריטניה ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה