סקר: נופשי אילת מעדיפים בילוי בקניון מסיור באתרים
32% מהמבקרים באילת עורכים בעיר קניות בשל הנחת המע"מ, כך עולה מסקר אשר ערכה חברת כרטיסי האשראי ופתרונות התשלום "לאומי קארד" לרגל כנס לבעלי עסקים אשר תערוך באילת. בנוסף, 7% מהמבקרים אף מתכננים ומרכזים קניות למועד בו ייסעו לאילת. בראש הרכישות אשר מבצעים המבקרים באילת ניצבים הביגוד (60%) וההנעלה (19%), כאשר 6% מהמבקרים באילת רוכשים בה מכשירי חשמל. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר "מדגם", בקרב 500 אנשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. כ-70% מהנופשים באילת מבקרים בקניונים המקום המתוייר ביותר באילת הוא חוף הים, אותו פוקדים 73% מהנשאלים, אולם מרכזי הקניות אינם מפגרים בהרבה עם 68% מהמשיבים, אשר טענו כי הם פוקדים אותם בעת ביקורם באילת. רק לאחר ביקור בקניונים, מגיע תורם של האקווריום והמצפה התת ימי (51%), אחריהם ריף הדולפינים (43%) ועיר המלכים (34%). את ה"איימקס", הקולנוע התלת מימדי, פוקדים כרגע רק 6% מהמבקרים. נתון מעניין נוסף העולה מן הסקר הוא, כי 40% מהנשאלים מבקרים באילת לפחות פעם בשנה ו-9% פעם בשנתיים. כמו כן, מרבית המבקרים באילת מגיעים אליה, כך עולה מהסקר, באמצעות רכב פרטי (58%); 26% עושים משתמשים בתחבורה ציבורית ו-6% מעדיפים טיסה. זמן השהייה השכיח באילת נע בין שלושה לארבעה ימים (29% ו-28% בהתאמה) אך גם שהיה של שבוע אינה יוצאת מן הכלל (12%). 89% נוהגים להתארח במלון, כאשר 48% שוהים על בסיס חצי פנסיון ו-25% מעדיפים את אופציית הלינה וארוחת בוקר; 5% שוהים בדירת נופש ו-3% אצל קרובי משפחה. קיים גם קשר ישיר בין תדירות הביקור באילת לבין משך הביקור, כך שמבקרים הפוקדים את אילת לפחות פעם בשנה ציינו כי משך החופשה נע בין 4 ל-6 ימים. בקרב המבקרים בתדירות נמוכה מפעם בשנה צוין באופן שכיח משך ביקור של בין יום אחד לשלושה ימים.