מגדל ואהובי במו"מ לרכישת 4.9% ממניות דלק נדל"ן
קבוצת מגדל ויזם הנדל"ן יגאל אהובי מביעים אמון בדלק נדלן. קבוצת דלק נדל"ן מנהלת מו"מ מתקדם להקצאת כ-4.9% ממניותיה לקבוצת מגדל וליגאל אהובי תמורת סכום כולל של כ-50 מיליון דולר. לקבוצת מגדל יוקצו כ-3% מהון מניותיה של דלק נדל"ן, ואילו לאהובי יוקצו כ-1.9% מהון המניות של החברה. ההקצאות צפויות להתבצע במחירים הדומים למחירי השוק של מניית דלק נדל"ן.
לאחר ההקצאה של מניות דלק נדל"ן למגדל ואהובי, יעמוד שיעור אחזקות הציבור בדלק נדל"ן על למעלה מ-20%, ובכך תבטיח החברה את הישארותה ברשימת תל-אביב 100.
מגדל ואהובי יהפכו לבעלי מניות בדלק נדל"ן, לצידם של קבוצת דלק (מחזיקה כיום בכ-71.5% ממניות החברה), בנק הפועלים (כ-11%), קרן הפנסיה מבטחים (כ-6.5%) ומנכ"ל החברה, איליק רוז'נסקי (כ-1.6%), המחזיק גם באופציה לרכישת כ-4.5% נוספים ממניות החברה.
איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר היום: "אנו גאים בכוונת ההצטרפות של מגדל, אחת משתי קבוצות הביטוח הגדולות בישראל, אל בעלי המניות בדלק נדל"ן, עימם נמנים גם הבנק הגדול בישראל, בנק הפועלים, קרן הפנסיה הגדולה בישראל מבטחים, וקבוצת דלק, הנחשבת לאחת מקבוצות האחזקה הגדולות בישראל. דלק נדל"ן משתפת פעולה בשנים האחרונות עם אהובי, היזם המוביל באירופה בתחום הנדל"ן המניב, ושותפה עימו בחלק מהעסקאות שביצעה ברחבי אירופה. לכן, אך טבעי הוא שאהובי יהפוך לשותף גם בדלק נדל"ן עצמה".
יגאל אהובי, אמר היום בהתייחסו לעסקה: "מתוך שותפות רבת שנים והיכרות עמוקה עם קבוצת דלק נדל"ן, הצוות הניהולי שמוביל אותה ועם מצבת הנכסים של החברה, אני מזהה כי קיים פוטנציאל רב להצפת ערך בחברה. יש לי אמון רב בחברה, בהנהלתה ובהמשך צמיחתה".
דלק נדל"ן דיווחה החודש, כי חברת בת של דלק בלרון בינלאומי, יחד עם יגאל אהובי, קרן קווינלנד האירית ושותפים נוספים, מנהלים מו"מ מתקדם לרכישת 47 בתי מלון של רשת מריוט בבריטניה. היקפה הכולל של העיסקה, שהינה הגדולה ביותר שבה היו מעורבים גורמים ישראליים, צפוי להסתכם בכ-8.6 מיליארד שקל, וחלקה של דלק בלרון בינלאומי בעיסקה יעמוד על 17%-19%. בתי המלון נרכשו מ-Royal Bank Of Scotland ומרשת מריוט.
בתי המלון הנרכשים מכילים כ-8,450 חדרים וימשיכו להיות מנוהלים על ידי רשת מריוט למשך 30 שנה לפחות, כאשר קיימת אופציה להארכת תקופת הניהול ב-10 שנים נוספות. בתי המלון מניבים הכנסה שנתית צפויה בממוצע בסך של כ-640 מיליון שקל נטו (כ-78 מיליון ליש"ט). לאחר העסקה צפויות הכנסות דלק ושותפותיה מתחום המלונאות (הילטון ומריוט) להסתכם בכ-820 מיליון שקל בשנה.
דלק בלרון בינלאומי דיווחה בחודש שעבר על תוצאותיה הכספיות לסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה הציגה בתקופה זו גידול חד של כ-123% ברווח הנקי לכ-318.4 מיליון שקל, לעומת כ-142.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

בנק ישראל השלים את המעבר לתקן EMV, כולל בתחנות דלק
בנק ישראל הודיע רשמית על סיום תהליך הסבת שוק התשלומים המקומי לתקן EMV, לאחר מהלך רב-שנים שהוביל לשדרוג משמעותי באבטחת עסקאות כרטיסי אשראי ובפתיחת השוק לשירותים דיגיטליים מתקדמים
במהלך השנים האחרונות הוביל בנק ישראל את המשק הישראלי לעבר רפורמה בשוק התשלומים, ובמסגרתה סליקת עסקאות כרטיסי חיוב הוסבה לתקן EMV, ששיפר את אבטחת התשלום ואפשר כניסה של שירותים דיגיטאליים חדשניים כדוגמת תשלומים ללא מגע, המהווים כמחצית מכמות העסקאות בישראל, וכן ביצוע עסקאות באמצעות ארנקים בטלפונים החכמים המהווים כ-17% מכמות העסקאות בישראל.
הרפורמה שיושמה פתחה את הדלת לא רק לעולם התשלומים אלא גם לשירותים נוספים באמצעות הארנקים הדיגיטליים, כמו למשל הזדהות בקופות החולים, כרטיסי כניסה לאירועי ספורט ותרבות וכרטיסי טיסה ושירותים נוספים שבדרך.
במהלך השנים האחרונות בנק ישראל ליווה את בתי העסק במעבר למערכת התשלומים החדשה, וסייע באופן פרטני לבתי עסק אשר נתקלו בקשיים ובמורכבויות שונות ביישום התקן החדש, בפרט תחנות הדלק. בהתאם, בתי עסק אלו קיבלו בהתאם למורכבויות, אישורים ספציפיים למתווים להשלמת ההסבות.
על פי נתוני חברת שבא, נכון לסוף חודש אפריל 2023 , מעל ל-99% ממסופי התשלום בישראל הוסבו בהצלחה לתקן החדש.
פריסת תקן ה־EMV בענף הדלק נחשבה לאחת המשימות הטכנולוגיות המורכבות בשוק התשלומים הישראלי. בשונה מרכישה
רגילה, בתדלוק סכום העסקה אינו ידוע מראש, כך שבתחילת התהליך מוקצית מסגרת זמנית בכרטיס, שמתעדכנת רק בסיום התדלוק לסכום המדויק. תהליך זה דרש פיתוח תוכנה ייעודית למסופים בתחנות, התאמות בין בקרי המשאבות למערכות הסליקה, ושדרוג של תשתיות התקשורת והאבטחה. בעבר נחשבו
תחנות דלק יעד מרכזי לניסיונות הונאה בשל השימוש בפס מגנטי. כעת, עם השימוש בשבבים חכמים וניהול עסקאות בשרתים מרכזיים בזמן אמת, רמת האבטחה והבקרה עלתה באופן משמעותי.
- הנגיד בחר בדרך הקלה - ואז מה אם לעם קשה
- הריבית לא תשתנה היום, אבל מה כן עשוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל: "אחד מהיעדים המרכזיים שלנו בבנק ישראל בשנים האחרונות היה לפתח את שוק התשלומים בישראל ולהציבו בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם. היום אנו מציינים צעד מרכזי נוסף בתהליך הטמעת תקן ה-EMV. מדובר בצעד חשוב שהובל באופן מקצועי על ידי מחלקת מערכות תשלומים וסליקה והפיקוח על הבנקים שבבנק ישראל. אני רוצה לציין לחיוב את ההטמעה המהירה בשוק הישראלי הן מצד בתי העסק והן מצד שימוש הציבור הרחב. אנו נמשיך לקדם צעדים נוספים שיובילו לשכלול המערכת הפיננסית, הגדלת התחרות בה ולשיפור רווחת הצרכן".
