דו"ח טוב לפלרם: גידול במכירות וברווחי הרבעון ה-3
חברת פלרם תעשיות, חברה רב-לאומית המייצרת ומשווקת לוחות טרמופלסטיים קשיחים בעיקר מפוליקרבונט ומפי.וי.סי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים של שנת 2006.
מכירות פלרם ברבעון השלישי הסתכמו השנה בכ-245.8 מיליון שקל, גידול של כ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו המכירות לסך 218.5 מיליון שקל וגידול של כ-6% לעומת ממוצע שני הרבעונים הקודמים. בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו המכירות בכ-709.1 מיליון שקל, גידול של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הסתכמו המכירות לסך של 660.3 מיליון שקל.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-65 מיליון שקל, גידול של כ-39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכם הרווח הגולמי ב-46.7 מיליון שקל וגידול של כ-21% לעומת ממוצע שני הרבעונים הקודמים.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ-172.7 מיליון שקל (כ-24.4% מהמכירות), לעומת כ-163.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (כ-24.8% מהמכירות). מרכיב חומרי הגלם מהווה את המרכיב המהותי ביותר בעלות המכירות, והשינויים במרווחים בין מחירי המכירה לבין מחירי חומרי הגלם, מהווים את הגורם העיקרי לשינויים ברווחיות הגולמית. שיעור צריכת חומרי הגלם בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-63.1%, לעומת כ-63.9% בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור המרווח על חומרי הגלם, הנו במגמת שיפור והודות לכך גם הגידול ברווח הגולמי.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-15.8 מיליון שקל, לעומת כ-3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-360% וגידול של 180% לעומת ממוצע שני הרבעונים הקודמים, שהסתכמו בכ-10 מליון שקל.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ- 27 מיליון שקל (כ-3.8% מהמכירות), לעומת כ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (כ-4.8% מהמכירות).
הרווח הנקי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-5.1 מיליון שקל, לעומת כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-27% וגידול של כ-180% לעומת רווח נקי בסך 1.8 מיליון שקל בממוצע בשני הרבעונים הקודמים. בתשעת החודשים הראשונים הסתכם הרווח הנקי בכ-8.8 מיליון שקל, לעומת כ-21.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA הסתכם ברבעון השלישי בכ-21 מיליון שקל, לעומת כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ-75% לעומת 12 מיליון שקל בממוצע שני הרבעונים הקודמים. בתשעת החודשים הראשונים הסתכם ה-EBITDA בכ-45 מיליון שקל, לעומת כ-49 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
עמוס נצר מנכ"ל פלרם אמר "ברבעון זה בא לידי ביטוי השינוי החיובי בתנאי הסחר לו נחשפה החברה החל מהמחצית השניה של 2006. החברה ממשיכה לצמוח ולהתרחב הן מבחינת הכמויות הנמכרות והן מבחינת אזורי פעילות חדשים , כדוגמת דרום אמריקה באמצעות פתיחת משרד מכירות והפצה במקסיקו". נצר הוסיף, "החברה מעמיקה את פעילותה באזורים הקיימים כגון עסקאות שהינן חשובות מבחינה שיווקית באוסטרליה - כניסה לרשת "עשה זאת בעצמך" המוערכת בכ-3 מיליון דולר לשנה וכן חתימת הסכם אספקת קירות אקוסטיים בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר".
כל זאת לצד הקמת מפעל ה-PVC החדש בארה"ב בשטח שבבעלות החברה. מחזור המכירות המתוכנן של המפעל עומד על כ-20 מיליון דולר תוך 3 שנים. נצר מאמין כי מצב זה ימשך בעתיד הנראה לעין.