ניתוח טכני: במעו"ף - סימנים ראשונים לתיקון?

ארבעה סימני חולשה מחייבים גיבוש פעולות אופרטיביות
אייל גורביץ |

במהלך השבועות האחרונים טיפס מדד המעו"ף על חומות של פחד. במהלך השבוע האחרון החלו לבצבץ סדקים במגמת העלייה המינורית כאשר מספר אינדיקציות צצו להן כדי להעלות את הסבירות לתחילתו של תיקון טכני. קשה לדעת בשלב זה את עומקו של התיקון והאם יצא לדרך בכלל, אך עצם העובדה שהסימנים קיימים והאפשרות הפכה ריאלית (בניגוד לשבועות קודמים) ועלתה לתודעה, תאפשר לכל אחד להתגונן בדרך שהוא מוצא לנכון.

מגמת עלייה

מגמת עלייה מוגדרת כסדרה עולה של נקודות שיא ונקודות שפל. במסגרת מגמת עלייה נתונה, על כל נקודת שפל להיות גבוהה מקודמתה וכך גם לגבי כל נקודת שיא. ואם נעשה שימוש בהגדרה כה פשוטה אך כה מדויקת, נוכל לגזור על נקלה מספר איתותי חולשה שצצו במהלך השבוע שחלף.

1. מהלך העליות שהחל ברמת 777 הנקודות הוא המהלך העומד לניתוח. במסגרת מהלך זה אפשר לראות שהאופן בה מסודרות נקודות השיא והשפל עונות להגדרה של מגמת עלייה. במהלך השבוע האחרון כשל מדד המעו"ף בשבירתה מעלה של רמת השיא 927 הנקודות. כישלון זה חיסל את המבנה העולה של נקודות השיא ומעמיד בסכנה את קיומה של מגמת העלייה.

2. ולא רק זאת אלא שקו המגמה עליה נסמכה מגמת העלייה, נשבר במהלך השבוע האחרון כלפי מטה. שבירתו מטה מעידה על הפרה של שיפוע העלייה ומהווה, יחד עם הסידור השונה של נקודות השיא, איתות אזהרה נוסף.

3. ולא רק זאת אלא שמחזורי המסחר גדלו במהלך יום חמישי האחרון תוך כדי ירידת מחירים. אפשר לייחס זאת לפקיעה אם כי זה לא מתפקידנו לעשות את ההקשרים אלא רק לראות את התמונה הכללית כפי שהיא מתבטאת על הגרף.

4. ולא רק זאת אלא שמדדי המומנטום שתמכו בגל העליות האחרון החלו לבשר על איבוד עוצמה. כלומר, המסר הוא שמגמת העלייה עוברת משלב של תאוצה לשלב של תאוטה.

מסקנות

1. חיבור ארבעת סימני החולשה יוצר מצב בו המשך ישיר ורציף של מגמת העלייה שהחלה ברמת 777 הנקודות מוטל בספק. כדי להמשיך מעלה חייבת עוד השבוע רמת 927 הנקודות להישבר מעלה תוך מחזור גבוה. אירוע זה יחסל את איתותי החולשה וידחוף את השוק מדרגה נוספת מעלה. הסבירות לאירוע כזה נמוכה למדי.

2. שבירה מטה של רמת 912 הנקודות תהווה איתות חולשה נוסף ולמעשה תבשר על יציאתו לדרך של התיקון. התיקון אמור להתייחס לגל העליות 777-921 הנקודות. חיתוך של המהלך מלמד שבהערכה ראשונית וגסה יהיה על השוק להתדרדר לפחות עד לרמת 870 הנקודות.

3. יש לשים לב היטב למחזורי המסחר אם אכן יצא לדרך תיקון. הללו אמורים להתכווץ ככל שהשוק יעשה דרכו לכיוון היעד הראשוני בו נקבתי.

סיכום

תיקון או לא, ברמה האופרטיבית כל משקיע שפותח פוזיציה חייב לדעת טרם הלחיצה על הכפתור, מתי הוא מסיים את העסקה. בסטופ לוס שמאפשר הפסד קטן או בנקודה בה המגמה עליה הוא רוכב תמה והגיע הזמן לסיים את העסקה. בהצלחה.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.