אינטל הניחה את אבן הפינה של מרכז הפיתוח החדש בחיפה
טקס הנחת אבן הפינה של מרכז הפיתוח החדש של אינטל בחיפה (IDC9), נערך אתמול (ג') במעמד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ראש עירית חיפה, יונה יהב ובנוכחות כ-250 מוזמנים. מרכז הפיתוח החדש ייבנה כ"בניין ירוק", כלומר מבנה ידידותי לסביבה וליושביו, העונה על קריטריונים מוגדרים בתכנון ובביצוע. הדבר בא לידי ביטוי בשילוב חומרים ידידותיים לסביבה תוך כדי הבנייה, הפרדה ומחזור של פסולת, שילוב תאורה טבעית מבוקרת באמצעות פטיו, אשר מכניס אור למרכז הקומות, התקנת מערכות מיזוג אוויר וחשמל החוסכות וממוחזרות אנרגיה, השקיה באמצעות מים ממוחזרים בלבד ועוד. בנוסף, הפחתת העלויות התפעוליות מאפשרות את החזר ההשקעה הנוספת תוך שלוש שנים, כך לדברי אינטל.
"בהיסטוריה של פיתוח תעשיות ההיי-טק בישראל, שמור לאינטל מקום מיוחד", ציין ראש הממשלה בנאומו. "מרכז הפיתוח בישראל הוא הטוב ביותר שיש לאינטל בעולם כולו. חלק ניכר מהחידושים שהפכו את אינטל לחברה המובילה בעולם בתחום המוליכים למחצה, הם פרי מחקר ופיתוח בחיפה".
שוקי ארליך, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, אמר בטקס: "אני מאמין, כי הרחבת מרכז הפיתוח בישראל היא הבעת אמון ביכולות צוות הפיתוח בישראל להמשיך ולמנף יכולות אלו לביסוס מעמדה של אינטל העולמית בחזית הטכנולוגיה כמו גם לקידומה של מדינת ישראל".
ראש עירית חיפה אמר, כי הקמת המבנה החדש של אינטל בחיפה הוא יום חג גם לאינטל וגם לחיפה: "הגידול בהיקף פעילות אינטל בחיפה והקמת המבנה החדש מעצים את העיר ואת מרכז מת"מ כמרכז ההיי-טק הגדול, הוותיק והאיכותי ביותר במדינת ישראל ושותף במיתוגה של העיר כעיר של אקדמיה, מחקר מדעי והיי-טק".
מרכז הפיתוח החדש נבנה מצפון לבניין הראשי של אינטל במת"מ והוא יחובר אליו באמצעות גשר עילי. את הבניין צפויים לאכלס עם סיום העבודות במהלך שנת 2008, כ-1,100 עובדים בלמעלה מ-1,000 משרדים (Cubicals). הבניין יכלול חניון תת קרקעי בן חמש קומות בשטח של כ-30,000 מ"ר ועוד שש קומות משרדים וגג. שטח הבניין הוא כ-24,000 מ"ר. חדר האנרגיה ייבנה בקומת המרתף העליונה וקומת הקרקע תכלול לובי, קפיטריה ואזורי שירות כלליים. הקומה הראשונה תכיל חדר מיחשוב ונתונים גדול ועל קומת הגג תוקם קפיטריה חלבית וחדר כושר. הבניין עצמו יכיל משרדים, מעבדות קלות, חדרי ישיבות, חדר מחשבים גדול והמטבח הראשי של אינטל, קפיטריה חלבית ובשרית.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
