ברק ובזק בינלאומי נגד קמפיין 012 לפס רחב

טוענות כי בקמפיין שהעלתה ספקית האינטרנט מופיעים נתונים כוזבים לגבי היקף הפס הרחב שמספקות המתחרות; בזק בינלאומי: "012 יוצרת מצג שווא המפר את כללי הרשות ומטעה את הצופים"
אפרת אדיר |

המלחמה על כיסו של הצרכן גורמת לחברות האינטרנט לשדרג את היכולת הטכנית, לעמוד במחירים תחרותיים, ואף לספוג ביקורות וצנזורה מצד המתחרות. כך קורה עם הקמפיין הטלוויזיוני החדש שהעלתה 012 השבוע בערוצים המסחריים בכיכובו של אייל קיציס.

הקמפיין נועד לתמוך במהלך רחב היקף, במסגרתו מתחייבת החברה בפני לקוחותיה לפס הרחב ביותר לגולש. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, עלה בהשקעה של 2 מיליון שקל. בסרטון נראה אייל קיציס מובל, כשהוא כבול באזיקים אל תחנת המשטרה לאחר שנעצר בגלל שגלש במהירות רבה מידי.

אולם, רק עלה הקמפיין וכבר מגיעות תלונות מצד המתחרות: ברק ובזק בינלאומי, כאשר בזק בינלאומי אף פנתה אתמול (ד')לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בבקשה לפסול את קמפיין הפרסום של 012 קווי זהב, בטענה שהיא מפרה את כללי הרשות.

בפנייתה לראש אגף פרסומות, גיתית לבנון, טוענת בזק בינלאומי, כי "לא ברור, כיצד מתחייבת קווי זהב לקהל הצופים לרוחב הפס הרחב ביותר, שעה שבזק בינלאומי מעמידה לרשות 450,000 לקוחותיה, קיבולת גישה של 18.5 גיגה (כ-11 גיגה לחו"ל ו-7.5 בישראל - גם להבחנה זו חשיבות רבה), בעוד קווי זהב מצהירה על קיבולת גישה של 10 ג'יגה בלבד, המתחלקת בין 250,000 לקוחותיה. משכך ברור, כי בתשדיר יוצרת קווי זהב מצג שווא, המפר בעליל את כללי הרשות ואשר יש בו כדי להטעות באופן גורף את קהל הצופים".

ספקית פס רחב נוספת - ברק - מצטרפת לתלונה על קמפיין 012 ואומרת שהנתונים שמפרסמת קווי זהב שגויים וכי רוחב הפס של 013 ברק הינו 11 GIGA. לדבריה, "רוחב הפס של ספקיות האינטרנט מורכב הן מצומת האינטרנט בישראל והן משדרת האינטרנט בחו"ל. קווי זהב "לא משווה תפוחים לתפוחים" ומציגה נתונים של ספקיות האינטרנט כאשר חלקם מורכבים מרוחב הפס של צומת האינטרנט בישראל וחלקם משילוב של רוחב פס זה ושל שדרת האינטרנט בחו"ל. טענת קווי זהב כי רוחב הפס שמציעה החברה הינו הגבוה ביותר - שגויה".

תגובת 012 קווי זהב לנושא: "קמפיין הפרסום החדש של 012 מציג את היתרון היחסי של החברה, המעניק ללקוח רוחב פס הגבוה ביותר פר גולש. יתרון זה נתמך גם בסקרים שעורכת העיתונות מעת לעת, וכן בסקרי שביעות רצון של הלקוחות המציינים את האיכות הגבוהה של הגלישה בחברה. יש להדגיש, כי נתוני ההשוואה בין החברות מבוססים על הנתונים הרשמיים אותן מפרסמות החברות ומציגות בין היתר באתרי האינטרנט שלהן, הן בפרסומיהן לעיתונות והן במוקדי שירות הלקוחות של החברות ועוד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה