תשלום עבור קריאת לילה- יום עבודה

איתי נקרא על ידי מעבידו, לאחר שסיים את יום עבודתו אחר הצהרים, לעבוד בלילה. האם חייב מעבידו לשלם לו גמול מיוחד ותוספת לאחזקת הרכב בגין קריאה זו?
עו"ד לילך דניאל |

חוק שעות העבודה ומנוחה, תשי"א – 1951 (להלן – החוק) אינו מזכה עובד בגמול מיוחד בגין קריאה לעבודה בלילה. אולם, ע"פ סעיף 21 לחוק במידה ולא הייתה הפסקה של 8 שעות בין יום עבודה אחד לשני תצטרף שעת הלילה לשעות העבודה של היום הקודם או של יום המחרת, לעניין שאלת הזכאות לשעות נוספות.

יש להדגיש, כי אם שעתיים מעבודתו של העובד באותו יום נפלו בתחום של בין 22:00 בלילה ל– 6:00 בבוקר תחשב כל עבודתו באותו יום לעבודת לילה, כאשר המשמעות היא שיש לשלם שעות נוספות החל מהשעה השמינית.

לעניין נסיעות - אין בצו ההרחבה בדבר השתתפות המעביד בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה חובה לשלם לעובד שמקבל אחזקת רכב תשלום מיוחד בגין נסיעתו מהבית לעבודה בשעת הלילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חותים
צילום: טוויטר
מלחמה

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?

שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין

רן קידר |
נושאים בכתבה כטב"ם חות'ים

החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון. 


 

מה קרה באירוע האחרון?
היום  שיגרו החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג. 

מדוע לא הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.

במה שונה כטב"ם מטיל או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך,  ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.

כמה פעמים הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.