אהבה מעבר לפינה?
חברת מוצרי הטיפוח מים המלח - AHAVA יוצאת במהלך שיווקי חדשני, במהלכו כותבים הבלוגרים (כותבי יומנים אלקטרוניים) ככל העולה על רוחם, על חבילת מוצרים של החברה.
במסגרת המהלך האסטרטגי, פנתה החברה, באמצעות חברת האינטראקטיב "twisted", לכ-70 בלוגרים מהנקראים ביותר והציעה להם לקבל חבילת טיפוח של מוצרי AHAVA. הבלוגרים נקראו לנסות את המוצרים ולחוות דעתם של המוצרים בבלוג שלהם.
יצויין, כי המהלך השיווקי של "אהבה" יצר לאחרונה דיון סוער ב"בלוגוספירה", אשר גלש גם לדפי העתונות הכתובה. חלק מהשאלות שעלו והסעירו את הרוחות בעקבות ההצעה היו האם נכון להתייחס לבלוגרים כאל עיתונאים? והאם הכנסת המימד הצרכני לעולם הזה, יהרוס אותו?
בבסיס העניין עומדת עלייה דרמטית בחשיפה לאינטרנט ולבלוגים על חשבון המדיה הוותיקה והמערכתית. שינוי זה מחייב מחשבה מחדש של כל חברה בנוגע לאסטרטגיה השיווקית והפרסומית שלה. אם עד כה התרכז בארץ הפרסום באינטרנט בעיקר בבאנרים, כעת המגמה המסתמנת בעולם הנה הסתמכות על בלוגרים כמנהיגי דעה.
חברת AHAVA היא בין המובילות את השיטה האלקטרונית החדשה, אשר מעוררת מחלוקת ערה בקרב אנשי שיווק רבים. אוהד ברגר, מנהל תקשורת שיווקית ב"אהבה", מאמין שהצרכן מקבל המלצה אמיתית וראויה להתייחסות. "אנו בטוחים באיכות הגבוהה של מוצרי AHAVA ולכן לא הייתה לנו בעיה עם הכתיבה החופשית של הבלוגרים. המהלך השיווקי החדשני מראה תוצאות כבר היום. אי אפשר להתעלם מהשיחה שנוצרה סביב המותג בעקבות המהלך בזמן הקצר שעבר. רוב הבלוגים מכילים ביקורות חיוביות על המוצרים ומאחרים, אנחנו לומדים על הדרכים לשיפור המוצרים".
אלון מוליאן, מנכ"ל “twisted” והוגה הפרוייקט, מאמין אף הוא בשיטה החדשנית. "המהלך השיווקי אשר יזמנו עבור חברת AHAVA מעורר מחלוקת צפויה, וזאת בעקבות החדשנות והשינוי המהותי שהוא עומד לחולל בכל מה שקשור לפרסום ויחסי ציבור ברשת". חברת אהבה מתכוונת להמשיך במהלך ולשלב קמפיין באנרים המורכב מציטוטים והמלצות של אותם בלוגרים למוצרי החברה.
תופעת הבלוגרים השתלטה על המדיום המקוון גם בישראל, והמפרסמים הבינו את השיטה ומשתמשים בבלוגרים כמעצבי דעת קהל. במקום להוציא כסף רב על פרסום בעיתונות, בטלוויזיה, ברדיו ואף באינטרנט - משקיעים בשיווק ממוקד וחסכוני באמצעות ממליצים. הבלוגר הממליץ נהנה ממוצרים לניסיון, המפרסם מרוויח פרסום משולב בשיווק, המניע לפעולה, אך האם הצרכן מקבל המלצה כנה והולמת למוצר? יש שיגידו שכן ויש שיתנגדו לכך.