הירשזון: אסור לנהוג בפזרנות כדי לא לאבד רזרבות

השר הופיע היום בכנס של לקוחות נמל אשדוד. איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד: "הסכמי הרפורמה קבעו שניתן יהיה להנפיק עד 15% מהחברה בתוך 5 שנים"
שי פאוזנר |

"במהלך המלחמה עמדנו בפני השאלה מי ינצח, המלחמה את הכלכלה או הכלכלה את המלחמה. סיפקנו מענה לכל הסקטור העסקי בצפון ונמצאו לו פתרונות. אסור לנהוג בפזרנות כדי לא לאבד רזרבות למקרי חירום. בתקציב צריך שיהיו סדרי עדיפויות". כך אמר היום שר האוצר, אברהם הירשזון הבוקר בכנס לקוחות שערכה חברת נמל אשדוד, בנושא "נמל אשדוד בצמיחה".

השר הוסיף, "אני מתכוון להמשיך בקו של הצמיחה ולשלב בין כלכלה נכונה לרגישות חברתית נכונה, כי בדרך זו מדינת ישראל תוכל להיות מובילה בעולם".

השר שיבח את העובדים וההנהלה של חברת נמל אשדוד על העבודה הנהדרת שעשו בתקופת המלחמה. זו הדרך לקדם את הנמל ולהוביל אותו לפיתוחו ובסופו של דבר אני מקווה להגיע להפרטת הנמל. עוד הוסיף השר, כי ישמח לקדם צוות עבודה משותף עם הנהלת חברת נמל אשדוד על מנת לגבש יחד תכנית אסטרטגית ארוכת טווח.

לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד מסרה, "הסכמי הרפורמה קבעו שניתן יהיה להנפיק עד 15% מהחברה בתוך 5 שנים. מחובתנו להיערך להפרטה ולהתחיל בקידומה. אני רואה בקידום ההפרטה מנוף אדיר לחולל תהליכי שינוי והתייעלות, לצד שיפור השירות וצמיחה".

"במגעים שאנו מקיימים כיום עם חברות ספנות בינלאומיות הנושא כבר עולה וישנה התעניינות גדולה מצידן. הרקע לכך הוא המחסור ברציפים מתקדמים בצד זה של העולם, ומנגד רציפי איתן המתקדמים ותכנית שלב ב' שלו. שילוב משקיע אסטרטגי מוביל בעל ידע ובעל קווי ספנות בפריסה רחבה, יקדם את הסחר הישראלי ויוזיל את עלויות ההובלה. יש להקים מיידית צוות משותף של הנהלת הנמל עם נציגי משרד האוצר והתחבורה לקידום הנושא".

סגן ראש הממשלה, שאול מופז, אמר בכנס, כי הוא תומך בכל מהלך שיגביר את היכולת של נמל אשדוד לעבוד בסביבה עסקית וכלכלית בכלל זה בחינת הורדת דמי השימוש ומדיניות התעריפים של הנמל. השר ציין בדבריו - כי יש לאפשר סביבת עבודה משוחררת כלכלית שתאפשר לנמל להפוך למנוף לפיתוח אזורי.

השר מופז ציין, כי הוא הנחה את מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן לקדם ולהוציא לפועל את תנופת הפיתוח ואת התכניות בעלות החזון של הנהלת נמל אשדוד.

"הרפורמה בנמלים הביאה רוח של שינוי לכל נמלי ישראל ובישרה על עידן חדש של התחרות בין הנמלים" אמר השר מופז "אמנם אנו נמצאים באמצע המהלך ויש עוד דרך ארוכה להשלימה, אך עמדתי הנחושה היא להשלים את הרפורמה במתווה שהוחלט. אני סבור שהתחרות הזו היא צעד חשוב לפיתוחה של כלכלת ישראל".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים הוסיף כי, "נמל אשדוד עשה כברת דרך מאז תחילת הרפורמה והציג הישגים רבים. כל אלו הם אינדיקציות לכך שמשהו טוב קורה בנמל אשדוד, המצביע על מגמת פיתוח".

עוד אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, "הקמת מסוף רכבת בנמל איתן, הוא אמצעי חיוני להתמודדות בשוק התחרותי מול שאר נמלי ישראל, תוך ניצול אינטגרטיבי של כל יכולות התחבורה הימית והיבשתית כבישים ורכבות. אני סבור כי יש לשנע סחורות ומטענים גּם על ידי חברת בת שתוקם ברכבת ישראל. הובלת מטענים ברכבת תביא ליעילות כלכלית במהירות ובכמות המטען המובל, ותשפיע באופן ישיר על הפחתת תנועת המשאיות בכבישי ישראל, דבר שיכול להפחית את תאונות הדרכים בהם אני נלחם מכניסתי לתפקיד".

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "ברבעון השלישי של שנת 2006 הצגנו עליה מרשימה בתנועת המטענים בנמל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בתחום המכולות חלה עליה של 17% בתנועת המטענים במונחי TEU ובתחום צובר וחופנים חלה עליה של 18% בטונות. סך תנועת המטענים בנמל רשמה גידול של 4.2% בטונות. אנו נמשיך לפעול על מנת להרחיב את תנועת המטענים בנמל ולהעניק שירות איכותי לכלל לקוחותינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה