אמון הציבור: חשש להטעייה בפרסומים של "אופיס דיפו"
ארגון המלכ"ר "אמון הציבור", העורך בקרה שוטפת בפרסומים השונים, חשף הפרה של הוראות חוק הגנת הצרכן על ידי רשת "אופיס דיפו" המתמחה בציוד משרדי.
החוק קובע, כי יש לפרסם מחיר כולל ובכך אוסר על עסקים להטעות צרכנים על ידי פרסום של "מחיר לאחר החזר" למוצרים, לכל צרכן הרוכש מוצר ודורש את ההחזר באמצעות משלוח הספח בדואר.
מבדיקת אמון הציבור עולה, כי בפרסומי רשת "אופיס דיפו" מודגש מחירו של מוצר מסוים העומד על סך של 1,399 שקל, אולם באותיות הקטנות נכתב, כי המחיר המלא עומד על כ-1,499 שקל ולמעשה ההפרש בין המחירים הינו בצורת החזר.עוד עולה מהבדיקה, כי במוצרים מסויימים בפרסומי הרשת ההפרש בין המחיר הכולל לבין המחיר המובלט מגיע למאות שקלים.
היועץ המשפטי של "אופיס דיפו" מסר בתגובה לפניית "אמון הציבור": "הפרסום אליו התייחסת במכתבך מאפשר מתן הטבה משמעותית ללקוח במחיר הסופי. במסגרת זו מקבל הלקוח לביתו בדואר המחאה. תוך טענה כי מדובר בפרקטיקה מקובלת בארה"ב ובעולם, הגם שחדשה בישראל, אין מדובר בהטעיה".
לאחר ש"אופיס דיפו" לא תיקנה את הליקויים, גם לאחר שהובהר לה כי מדובר בהטעיה, פנה "אמון הציבור" לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, וזה הביע את תמיכתו בעמדת "אמון הציבור" ומסר כי בכוונתו לתבוע מהרשת להפסיק לאלתר פרסומים מסוג זה, המהווים, כאמור, הפרה של החוק הקובע כי על עסק מוטלת חובה לפרסם מחיר כולל בהתאם להוראות סעיף 17 ד' לחוק הגנת הצרכן.
דוברת "אמון הציבור" מוסרת כי הארגון ימשיך לעקוב אחר פרסומים של החברות השונות לרבות בתי עסק שכבר פנה אליהם, מתוך ציפיה לתקן את הליקויים בהתאם להוראות ולחוקים החלים עליהם. "מטרת הארגון להביא לשיפור התרבות הצרכנית בארץ, מדיניות הארגון היא ליידע עסקים המפרים את דרישות החוק בדבר ההפרה ואופן תיקונה, דרישה לפעולת הרגולטור ופרסום ההפרה מתקיימים רק באותם מקרים בהם העסק מתנער מחובותיו בהתאם לחוק ומסרב לתקן את התנהלותו".