מנדלסון מתרחבת בארה"ב - רכשה את DSP תמורת 12 מ' ד'

החברה מקבוצת קמ"ן אחזקות תבצע את העסקה במזומן והקצאת מניות. היקף הכנסותיה של הנרכשת הגיע בשנת 2005 לכ-23.7 מיליון דולר החברה המאוחדת צפויה להכנסות של 50 מיליון ד'
דרור איטח |

חברת מנדלסון הספקה, שבבעלותה המלאה של קמן אחזקות, מרחיבה את עסקיה בארה"ב. מנדלסון, שאיגרות החוב שלה נסחרות בבורסה של תל-אביב, חתמה על הסכם לרכישת חברת Dodson Steel Products האמריקנית תמורת כ-12 מיליון דולר במזומן והקצאת מניות.

חברת DSP הינה בעלת ותק של 35 שנה והיא מתמחה בהפצת מוצרי צנרת מפלדה, תוך התמקדות בשוק הדלק ובמוצריו הנלווים. לחברה סניפים באטלנטה, יוסטון ובדנוור, והיקף הכנסותיה השנתי הגיע בשנת 2005 לכ-23.7 מיליון דולר.

פעילותה של DSP הינה סינגרטית לחברת GFF, המוחזקת בבעלותה המלאה של מנדלסון, ושבאמצעותה פועלת החברה בארה"ב כיום בתחום הזורמים. חברת GFF סיימה את שנת 2005 עם הכנסות של כ-15.1 מיליון דולר. ל-GFF סניפים באטלנטה ובניו-ג'רזי. על בסיס הצמיחה המסתמנת בשתי החברות במהלך 2006, ועל בסיס תחזיות הצמיחה של שוק הזורמים בארה"ב, צפויה החברה החדשה אשר תפעל באמצעות 5 סניפים ברחבי ארה"ב להגיע עם השלמת העיסקה למחזור הכנסות של כ-50 מיליון דולר.

לצורך העיסקה, תקים מנדלסון חברה בת חדשה, שתבצע את רכישת DSP, ושתחזיק במקביל גם את הבעלות המלאה ב-GFF. החברה החדשה תנוהל על ידי בוב אליוט, המכהן כיום כמנכ"ל DSP , וימונה לנשיא החברה הממוזגת, ונדב יקיר, המנכ"ל הנוכחי של GFF. בעיסקה עצמה תשלם חברת הבת לאחד מבעלי מניותיה של DSP סכום של כ-9 מיליון דולר תמורת 60% ממניות החברה, ואילו למנכ"ל DSP, בוב אליוט, המחזיק כיום ב-40% ממניות החברה, ישולם סכום של 3 מיליון דולר, ובנוסף יוקצו לו 20% ממניותיה של החברה החדשה.

בנוסף, בין החברה החדשה לבין מנכ"ל DSP נחתמו הסכמי אופציה הדדיים, המאפשרים לחברה החדשה לרכוש תוך 5 שנים את מלוא אחזקותיו בחברה, ובמקביל מאפשרים למנכ"ל למכור לחברה החדשה את אחזקותיו.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות ויו"ר GFF, אמר היום: "לאחר ההצלחה של מנדלסון לחדור לשוק האמריקני באמצעות חברת הבת, GFF, מצאנו לנכון להרחיב את עסקינו בשוק מרכזי זה על ידי רכישת חברה בעלת מותג חזק, שתסייע למנדלסון להפוך לשחקנית משמעותית בשוק הזורמים האמריקני, הנהנה מקצבי צמיחה משמעותיים. בכוונתנו לבחון רכישות נוספות כדי להפוך את מנדלסון לשחקנית מובילה בשוק זה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".