עלייה חדה במספר החברות שמשתמשות בפיירפוקס

מסקר שערכה חברת ג'ופיטר ריסרץ' עולה ש-44% מבין החברות שמעסיקות 250 עובדים ומעלה מתירות לעובדיהן להוריד את הדפדפן בעל הקוד הפתוח

מאז תחילת השנה נרשמה עלייה חדה במספר החברות שמתירות לעובדיהן להוריד את דפדפן האינטרנט פיירפוקס ולהשתמש בו - וייתכן מאוד שלמרות ההשקה של אינטרנט אקספלורר 7 תימשך מגמת המעבר לפיירפוקס, על פי חברת המחקר ג'ופיטר ריסרץ'. מסקר שערכה ג'ופיטר ריסרץ' עולה ש-44% מבין החברות שמעסיקות 250 עובדים ומעלה מתירות השנה לעובדיהן להוריד את הדפדפן של מוזילה, בעל הקוד הפתוח, בהשוואה ל-26% בלבד בשנה שעברה. "זו עלייה חדה" - אומר ג'ו ווילקוקס, אנליסט של ג'ופיטר ריסרץ'. "פיירפוקס זכה לאימוץ נרחב, תוך פרק זמן קצר מאוד".

לביקוש אחראים במידה רבה, על פי ווילקוקס, הביקוש לדפדפן בקרב העובדים והעובדה שניתן להתקין אותו מבלי לפגוע בפעולה של יישומים אחרים. עובדים רבים מוצאים, ככל הנראה, שהגלישה בדפדפן של מוזילה יעילה יותר, גם בזכות הגלישה בכרטיסיות שלא הייתה אפשרית באינטרנט אקספלורר 6 של מיקרוסופט.

פער זה נסגר אמנם עם ההשקה של אינטרנט אקספלורר 7, אך חברות רבות יעדיפו, על פי ווילקוקס, להמתין להשקה של חלונות ויסטה ולא יתקינו את אינטרנט אקספלורר 7 בחלונות XP, משום שהתקנה ב-XP תדרוש מבחנים רבים, בעוד שבויסטה הדפדפן החדש מוטמע בצורה הדוקה במערכת ההפעלה. המהדורות העסקיות של ויסטה יושקו אמנם כבר בחודש נובמבר הקרוב, אך חברות רבות, מעריכים אנליסטים, יעברו למערכת ההפעלה החדשה רק בעוד שנה וחצי ואף למעלה מכך. עד אז, יעדיפו ועובדים רבים להשתמש בפיירפוקס במקום להמתין לאינטרנט אקספלורר 7.

מחר: הגרסה הסופית של פיירפוקס 2.0

במקביל, נודע כי הגרסה הסופית של פיירפוקס 2.0, תושק מחר (ג') - כך אישרה דוברת מוזילה. גרסת Release Candidate 3 של פיירפוקס 2.0 שוחררה בשבוע שעבר, והתברר כי היא בשלה להשקה כגרסה סופית כפי שהיא, הוסיפה הדוברת. "גרסת RC3 זהה בעיקרון לגרסה הסופית שנשחרר", הבהירה הדוברת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.