התיירות באינטרנט לאן? 80% מהישראלים גולשים בתחום
שמונים אחוז מהישראלים המחפשים מידע ברשת האינטרנט מעידים, כי הם מחפשים מידע בתחום התיירות. כך עולה מסקר של Google באמצעות חברת TNS. על חשיבות האינטרנט לענף התיירות יידון כנס של התאחדות המלונות בישראל, התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל וארגון סקול ת"א, שייערך ביום שלישי ה-31 באוקטובר, במעמד שר התיירות, יצחק הרצוג.
בכנס, שייערך בשיתוף עם Google ישראל, תוצג תמונת מצב על תעשיית התיירות הישראלית בארץ ובעולם ויוצג תפקיד האינטרנט בכלל ומנועי החיפוש בפרט בקידום התיירות הישראלית. בכנס ישתתפו נציגים בכירים מכלל ענף התיירות הישראלי, לרבות נציגים מחברות התעופה, סוכנויות הנסיעות ומהמלונות.
הדוברים המרכזיים בכנס יהיו אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל ומנכ"ל משרד התיירות לשעבר, שידבר על מיקומה של תעשיית התיירות בעולם ובישראל; מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל, שידבר על השיווק באינטרנט ותרומתו לקידום התיירות בישראל ואסטבן וולט'ר, ראש ענף תיירות ב-Google אירופה, אשר ידבר על הגדלת היקף המכירות, הגעה לשווקים חדשים והרחבת המודעות למותג באמצעות פרסום באינטרנט.
לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, האינטרנט הופך להיות כלי שיווקי מרכזי עבור כלל ענפי המסחר בעולם, אך ענף התיירות הוא הבולט והמוביל שבהם. "יותר ויותר צרכני תיירות מבצעים את הסקר הראשוני שלהם באינטרנט וגם נתח ההזמנות דרך הרשת - טיסות, מלונות, מכוניות להשכרה וכיו"ב - הולך וגדל וחברה שלא נמצאת ברשת מפספסת קהל רב".
שוק התיירות באינטרנט גלגל בשנת 2005 כ-65 מיליארד דולר בארה"ב, גידול של כ-24% לעומת 2004. באירופה המחזור היה כ-35.5 מיליארד דולר, כ-49% גידול ובאסיה-פסיפיק הוא הסתכם בכ-15.9 מיליארד דולר, גידול של כ-31.4% לעומת שנת 2004 (מקור: www.e-Marketer.com).
פורטל החיפוש בתחום התיירות PhoCusWright חוזה, כי בין 2004 ל-2007 יגדלו מכירות האון-ליין בתחום הפנאי והתיירות הלא מאורגנת באזור אסיה-הפסיפיק ב-28.4% ויגיעו לכדי 25.6 מיליארד דולר בשנת 2007. "ארה"ב היא ללא ספק השוק הבשל ביותר, אבל שאר האזורים בעולם עושים צעדי ענק וללא ספק ישראל, לאור קדמתה בתחום באינטרנט, תהיה ביניהם", אומר אסטבן וולט'ר, ראש ענף תיירות ב-Google אירופה.
וולט'ר הוסיף, כי גם הצרכן הישראלי ובוודאי הצרכנים בחו"ל, שמחפשים מידע תיירותי על ישראל, נמצאים באינטרנט גם כדי לבצע סקר שוק וגם כדי לבצע רכישה. התיירות, כאמור, הינה תחום החיפוש השכיח ביותר בקרב המשתמשים הישראלים ואף מקדימה אפילו את תחום חיפוש מוצרי החשמל, העומד על 76% מקרב המשתמשים במנועי חיפוש באינטרנט.
תחום התיירות מדורג בין הראשונים גם בהשפעת החיפוש באינטרנט על החלטות הקנייה אוף-ליין: 63% מהקונים, שהעידו כי ביצעו קנייה מחוץ לאינטרנט בעקבות חיפוש מידע ברשת, עשו זאת בתחום התיירות. האתרים הפופולאריים ביותר להשגת מידע לפני רכישה היו אתרי מלונות.