התיירות באינטרנט לאן? 80% מהישראלים גולשים בתחום

נתון נוסף מסקר גוגל בתחום התיירות מראה, כי בענף זה בולט השימוש באינטרנט ככלי שיווקי מרכזי; נשיא התאחדות המלונות בישראל: "חברה שלא נמצאת ברשת מפספסת קהל רב"
אפרת אדיר |

שמונים אחוז מהישראלים המחפשים מידע ברשת האינטרנט מעידים, כי הם מחפשים מידע בתחום התיירות. כך עולה מסקר של Google באמצעות חברת TNS. על חשיבות האינטרנט לענף התיירות יידון כנס של התאחדות המלונות בישראל, התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל וארגון סקול ת"א, שייערך ביום שלישי ה-31 באוקטובר, במעמד שר התיירות, יצחק הרצוג.

בכנס, שייערך בשיתוף עם Google ישראל, תוצג תמונת מצב על תעשיית התיירות הישראלית בארץ ובעולם ויוצג תפקיד האינטרנט בכלל ומנועי החיפוש בפרט בקידום התיירות הישראלית. בכנס ישתתפו נציגים בכירים מכלל ענף התיירות הישראלי, לרבות נציגים מחברות התעופה, סוכנויות הנסיעות ומהמלונות.

הדוברים המרכזיים בכנס יהיו אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל ומנכ"ל משרד התיירות לשעבר, שידבר על מיקומה של תעשיית התיירות בעולם ובישראל; מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל, שידבר על השיווק באינטרנט ותרומתו לקידום התיירות בישראל ואסטבן וולט'ר, ראש ענף תיירות ב-Google אירופה, אשר ידבר על הגדלת היקף המכירות, הגעה לשווקים חדשים והרחבת המודעות למותג באמצעות פרסום באינטרנט.

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, האינטרנט הופך להיות כלי שיווקי מרכזי עבור כלל ענפי המסחר בעולם, אך ענף התיירות הוא הבולט והמוביל שבהם. "יותר ויותר צרכני תיירות מבצעים את הסקר הראשוני שלהם באינטרנט וגם נתח ההזמנות דרך הרשת - טיסות, מלונות, מכוניות להשכרה וכיו"ב - הולך וגדל וחברה שלא נמצאת ברשת מפספסת קהל רב".

שוק התיירות באינטרנט גלגל בשנת 2005 כ-65 מיליארד דולר בארה"ב, גידול של כ-24% לעומת 2004. באירופה המחזור היה כ-35.5 מיליארד דולר, כ-49% גידול ובאסיה-פסיפיק הוא הסתכם בכ-15.9 מיליארד דולר, גידול של כ-31.4% לעומת שנת 2004 (מקור: www.e-Marketer.com).

פורטל החיפוש בתחום התיירות PhoCusWright חוזה, כי בין 2004 ל-2007 יגדלו מכירות האון-ליין בתחום הפנאי והתיירות הלא מאורגנת באזור אסיה-הפסיפיק ב-28.4% ויגיעו לכדי 25.6 מיליארד דולר בשנת 2007. "ארה"ב היא ללא ספק השוק הבשל ביותר, אבל שאר האזורים בעולם עושים צעדי ענק וללא ספק ישראל, לאור קדמתה בתחום באינטרנט, תהיה ביניהם", אומר אסטבן וולט'ר, ראש ענף תיירות ב-Google אירופה.

וולט'ר הוסיף, כי גם הצרכן הישראלי ובוודאי הצרכנים בחו"ל, שמחפשים מידע תיירותי על ישראל, נמצאים באינטרנט גם כדי לבצע סקר שוק וגם כדי לבצע רכישה. התיירות, כאמור, הינה תחום החיפוש השכיח ביותר בקרב המשתמשים הישראלים ואף מקדימה אפילו את תחום חיפוש מוצרי החשמל, העומד על 76% מקרב המשתמשים במנועי חיפוש באינטרנט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות

מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי

אריאל כץ |
נושאים בכתבה מס יסף

בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית, בעוד המדינה היא השותף הראשי.

מהו בעצם מס היסף?

מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי  (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).

איפה האבסורד?

עד היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%

שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות

מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי

אריאל כץ |
נושאים בכתבה מס יסף

בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית, בעוד המדינה היא השותף הראשי.

מהו בעצם מס היסף?

מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי  (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).

איפה האבסורד?

עד היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%