שופרסל משיקה כרטיס אשראי בשיתוף עם פז ולאומי קארד

בין ההטבות למצטרפים: 5% הנחה קבועה נוספת על 5 מוצרים לבחירה; מתנ הצטרפות בסך 250 שקל; צבירה מוגברת של נקודות; מסגרת אשראי חוץ בנקאית עד 50 אלף שקל; הנחות על צריכת דלק
אפרת אדיר |

אברהם ביגר, יו"ר שופרסל, ואפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, הודיעו היום (ב') על השקת כרטיס אשראי חדש תחת המותג "כרטיס אשראי שופרסל" בשיתוף עם חברת הדלק פז וחברת האשראי לאומי קארד.

פיתוח כרטיס אשראי לרשת היא המשך ישיר של האסטרטגיה עליה הכריזה שופרסל לפני כשנתיים של חבירה לשלוש חברות גדולות ומובילות במשק הישראלי בכרטיס אשראי אחד אשר ייצור סינרגיה ויתרון לגודל, ממנו ייהנה הצרכן. ביגר הוסיף, כי "לאור השינויים המתרחשים כיום בשוק הצרכנות הפיננסית בישראל, ראינו כי נוצרה הזדמנות עסקית לפתח קמעונאות פיננסית, לשיווק מוצרים ושירותים פיננסים בסניפים, על בסיס תשתית הלקוחות הקיימת".

לצורך המיזם המשותף הוקמה שותפות "שופרסל פיננסים" בחלוקה של 63.4% לשופרסל, 20% לפז ו-16.6% ללאומי קארד. כמנכ"ל השותפות מונה ירון דור, סמנכ"ל השיווק של שופרסל.

רוזנהויז הסביר, כי "בעקבות השינויים מרחיקי הלכת שעבר שוק הצריכה הפרטית בישראל, במיוחד לאור שינוי מסגרות האשראי, אנו רואים חשיבות עליונה במתן מגוון אפשרויות תשלום ללקוחותינו. שיתוף הפעולה בין רשת מזון לחברת דלק עם שירותי סליקה והטבות בעולם כרטיסי אשראי, מאפשר ללקוח ליהנות מהטבות צרכניות מיוחדות ונוספות בשופרסל, פז ובעולם האשראי, תחומים בהם משתמש הצרכן ביום יום".

השותפות תעסוק תחילה בשיווק קמעונאי של מוצרים פיננסיים מגוונים, כאשר בשלב הראשון יהיה גיוס לקוחות לכרטיס האשראי ושיווק של מוצרי אשראי קמעונאים ובהמשך תרחיב השותפות את הפעילות למוצרים נוספים.

לדברי אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד, "הפלטפורמה הטבעית לכל מועדון צרכנים הוא כלי התשלום - כרטיס האשראי, כאשר עליו וסביבו ניתן לתפור מגוון של מוצרים, הטבות צרכניות מתחומים רבים החורגים מתחום הפיננסים, ובהם קימעונאות, דלק, סלולר, ביטוח, תיירות נופש ופנאי, תוך שהוא מקנה אפשרויות תשלום חכמות יותר".

מודי בן שך, מנכ"ל פז, חיזק את הדברים ואמר, כי "בפועל, זהו ערך מוסף אמיתי לצרכן". לדבריו, מידי יום פוקדים את תחנות פז וסניפי YELLOW למעלה מ-150 אלף לקוחות, שמעתה יוכלו ליהנות גם מההטבות הייחודיות של מיזם האשראי המשותף".

המגמה בארץ עדיין בחיתוליה

בעולם, מציעות רשתות קמעונאיות גדולות כדוגמת טסקו, וול-מארט וסיינסבורי, שירותים נוספים כדוגמת שירותים פיננסיים, שירותי תקשורת, ביטוחים, הטבות בתחום התיירות והתעופה, וכן הנחות בתחנות תדלוק.

לצורך השוואה, רשת השיווק טסקו מציעה 16 שירותים פיננסיים, הניתנים באמצעות הטלפון והאינטרנט, כאשר למעלה מ-1.7 מיליון לקוחות מחזיקים בכרטיס האשראי של הרשת, למעלה מ-1.4 לקוחות מבוטחים באמצעות הביטוחים של הרשת ובשנת 2005 נפתחו כ-700 אלף חשבונות ורווחי הרשת זינקו ל-202 מיליון ליש"ט.

מאז ומתמיד היה בעולם קשר הדוק בין קמעונות מזון לבין חברות דלק, בעיקר בשל הצורך של הצרכן למזון ולדלק בתדירות יומיומית מסוג MUST HAVE. המענה השיווקי לצורך הזה יצר בעבר את מה שאנו מכנים "ONE STOP SHOP", במטרה לחסוך לצרכן זמן יקר. הקשר היה הדוק כל כך שהחלו במקביל שתי מגמות צולבות - חברות הדלק החלו להקים מתחמים קמעונאיים וממכר מזון ואילו קמעונאיות המזון החלו לפתוח תחנות דלק במתחמי החניה.

"בארץ, המגמה עדיין בחיתוליה", מסביר בן שך, "וקיים קושי לייצר מתחמי דלק במתחם רשתות המזון הגדולות, בעיקר מטעמים לוגיסטיים ונדל"ניים. לכן, שיתופי הפעולה הינם בכרטיסי המועדון מתוך כוונה להגדיל את סל הלקוחות הקיימים ולהבטיח נאמנות וקניה חוזרת".

המטרה: להיות חברת האשראי הרביעית בישראל

היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בעולם לפי נתוני נילסן לשנת 2006 מראה, כי ויזה מובילה עם נתח של 60.3%. בשל כך, בחרה שופרסל להשיק 3 כרטיסי ויזה בינלאומיים בקונספט MULTI (כרטיס מתגלגל). האחד הוא מולטי רגיל, השני- מולטי זהב והשלישי- מולטי פלטינה, לבחירת הלקוחות. המהלך האסטרגי נעשה מתוך מטרה של "שופרסל פיננסיים" להפוך לחברת האשראי הרביעית בישראל.

שינוי נוסף שעובר כרטיס האשראי הוא המעבר בעתיד הקרוב לחיוב אוטומטי, ללא הצורך להעבירו במכשיר ה-POS. כמו כן, כרטיס האשראי ישווק בעתיד במגוון גדלים וצורות לפי העדפת הצרכן וצו האופנה. אפשרות עתידית נוספת היא להטמיע את הכרטיס בתוך מכשירי הסלולר או במחזיק מפתחות הרכב ולהעבירו דרך עינית אשר תזהה את פרטי הלקוח ותחייבו.

כאמור, צרכן אשר יצטרף לכרטיס אשראי שופרסל יהנה מיתרונות והטבות בשלושה עולמות:

בעולם קימעונאות המזון, יהנה המצטרף ממתנת הצטרפות בסך 250 שקל למימוש בסניפי שופרסל; צבירה מוגברת של נקודות שופרסל בחנויות רשת שופרסל - 50% יותר מחבר מועדון לקוחות רגיל, המעניק החזר כספי למימוש ברשת שופרסל; הטבה נוספת וייחודית לרשת היא 5% הנחה נוספת על 5 מוצרים מובילים ומהנמכרים ביותר בשופרסל - לפי בחירת הלקוח; וכן מבצעים בלעדיים, ואטרקטיביים במיוחד, בסניפים - למחזיקי כרטיס האשראי.

בעולם האשראי, יוכל הלקוח ליהנות ממסגרת אשראי חוץ בנקאית נוספת שיכולה להגיע עד לגובה של 50,000 שקל. יצויין, כי כרטיס אשראי הוא גם Multi (הכרטיס עם האשראי "המתגלגל" של לאומי קארד) ולצרכן ניתנת היכולת לבחור את גובה ומועד החיוב החודשי שלו, ללא צורך בקביעה מחודשת מידי חודש. בנוסף, צבירת הנקודות בכרטיס היא כפולה – גם בשופרסל וגם במסגרת נקודות לאומי קארד, המזכות בהטבות והנחות בעולם הפנאי והתרבות.

בעולם הצרכנות בדלק ובחנויות הנוחות של פז ו-Yellow נהנה הלקוח מהטבות מיוחדות בסניפים, מ-20 אג' הנחה קבועה לליטר בנזין ו-1.70 אג' הנחה קבועה לליטר סולר בתחנות פז המשתתפות. ההנחה ניתנת מהמחיר בשרות מלא בעמדות המסומנות. בנוסף, תינתן הנחה קבועה נוספת בסך 5% על מוצרי פז שמנים וצבירת נקודות בעת שימוש בכרטיס בתחנות פז המשתתפות ובחנויות YELLOW.

ההצטרפות לכרטיס האשראי שופרסל היא חינם עם פטור מדמי ניהול חודשיים עד ל-30.9.2008. ניתן להירשם בכל סניפי רשת שופרסל ובמוקד הצטרפות טלפוני שמספרו 5254*.

ההשקה עולה תחת הסלוגן: "כרטיס אשראי שופרסל, הכרטיס שאתה באמת צריך!" (משרד גיתם BBDO) בקמפיין טלוויזיוני הכולל מספר סרטוני תדמית בהשקעה של מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה