שופרסל משיקה כרטיס אשראי בשיתוף עם פז ולאומי קארד

בין ההטבות למצטרפים: 5% הנחה קבועה נוספת על 5 מוצרים לבחירה; מתנ הצטרפות בסך 250 שקל; צבירה מוגברת של נקודות; מסגרת אשראי חוץ בנקאית עד 50 אלף שקל; הנחות על צריכת דלק
אפרת אדיר |

אברהם ביגר, יו"ר שופרסל, ואפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, הודיעו היום (ב') על השקת כרטיס אשראי חדש תחת המותג "כרטיס אשראי שופרסל" בשיתוף עם חברת הדלק פז וחברת האשראי לאומי קארד.

פיתוח כרטיס אשראי לרשת היא המשך ישיר של האסטרטגיה עליה הכריזה שופרסל לפני כשנתיים של חבירה לשלוש חברות גדולות ומובילות במשק הישראלי בכרטיס אשראי אחד אשר ייצור סינרגיה ויתרון לגודל, ממנו ייהנה הצרכן. ביגר הוסיף, כי "לאור השינויים המתרחשים כיום בשוק הצרכנות הפיננסית בישראל, ראינו כי נוצרה הזדמנות עסקית לפתח קמעונאות פיננסית, לשיווק מוצרים ושירותים פיננסים בסניפים, על בסיס תשתית הלקוחות הקיימת".

לצורך המיזם המשותף הוקמה שותפות "שופרסל פיננסים" בחלוקה של 63.4% לשופרסל, 20% לפז ו-16.6% ללאומי קארד. כמנכ"ל השותפות מונה ירון דור, סמנכ"ל השיווק של שופרסל.

רוזנהויז הסביר, כי "בעקבות השינויים מרחיקי הלכת שעבר שוק הצריכה הפרטית בישראל, במיוחד לאור שינוי מסגרות האשראי, אנו רואים חשיבות עליונה במתן מגוון אפשרויות תשלום ללקוחותינו. שיתוף הפעולה בין רשת מזון לחברת דלק עם שירותי סליקה והטבות בעולם כרטיסי אשראי, מאפשר ללקוח ליהנות מהטבות צרכניות מיוחדות ונוספות בשופרסל, פז ובעולם האשראי, תחומים בהם משתמש הצרכן ביום יום".

השותפות תעסוק תחילה בשיווק קמעונאי של מוצרים פיננסיים מגוונים, כאשר בשלב הראשון יהיה גיוס לקוחות לכרטיס האשראי ושיווק של מוצרי אשראי קמעונאים ובהמשך תרחיב השותפות את הפעילות למוצרים נוספים.

לדברי אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד, "הפלטפורמה הטבעית לכל מועדון צרכנים הוא כלי התשלום - כרטיס האשראי, כאשר עליו וסביבו ניתן לתפור מגוון של מוצרים, הטבות צרכניות מתחומים רבים החורגים מתחום הפיננסים, ובהם קימעונאות, דלק, סלולר, ביטוח, תיירות נופש ופנאי, תוך שהוא מקנה אפשרויות תשלום חכמות יותר".

מודי בן שך, מנכ"ל פז, חיזק את הדברים ואמר, כי "בפועל, זהו ערך מוסף אמיתי לצרכן". לדבריו, מידי יום פוקדים את תחנות פז וסניפי YELLOW למעלה מ-150 אלף לקוחות, שמעתה יוכלו ליהנות גם מההטבות הייחודיות של מיזם האשראי המשותף".

המגמה בארץ עדיין בחיתוליה

בעולם, מציעות רשתות קמעונאיות גדולות כדוגמת טסקו, וול-מארט וסיינסבורי, שירותים נוספים כדוגמת שירותים פיננסיים, שירותי תקשורת, ביטוחים, הטבות בתחום התיירות והתעופה, וכן הנחות בתחנות תדלוק.

לצורך השוואה, רשת השיווק טסקו מציעה 16 שירותים פיננסיים, הניתנים באמצעות הטלפון והאינטרנט, כאשר למעלה מ-1.7 מיליון לקוחות מחזיקים בכרטיס האשראי של הרשת, למעלה מ-1.4 לקוחות מבוטחים באמצעות הביטוחים של הרשת ובשנת 2005 נפתחו כ-700 אלף חשבונות ורווחי הרשת זינקו ל-202 מיליון ליש"ט.

מאז ומתמיד היה בעולם קשר הדוק בין קמעונות מזון לבין חברות דלק, בעיקר בשל הצורך של הצרכן למזון ולדלק בתדירות יומיומית מסוג MUST HAVE. המענה השיווקי לצורך הזה יצר בעבר את מה שאנו מכנים "ONE STOP SHOP", במטרה לחסוך לצרכן זמן יקר. הקשר היה הדוק כל כך שהחלו במקביל שתי מגמות צולבות - חברות הדלק החלו להקים מתחמים קמעונאיים וממכר מזון ואילו קמעונאיות המזון החלו לפתוח תחנות דלק במתחמי החניה.

"בארץ, המגמה עדיין בחיתוליה", מסביר בן שך, "וקיים קושי לייצר מתחמי דלק במתחם רשתות המזון הגדולות, בעיקר מטעמים לוגיסטיים ונדל"ניים. לכן, שיתופי הפעולה הינם בכרטיסי המועדון מתוך כוונה להגדיל את סל הלקוחות הקיימים ולהבטיח נאמנות וקניה חוזרת".

המטרה: להיות חברת האשראי הרביעית בישראל

היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בעולם לפי נתוני נילסן לשנת 2006 מראה, כי ויזה מובילה עם נתח של 60.3%. בשל כך, בחרה שופרסל להשיק 3 כרטיסי ויזה בינלאומיים בקונספט MULTI (כרטיס מתגלגל). האחד הוא מולטי רגיל, השני- מולטי זהב והשלישי- מולטי פלטינה, לבחירת הלקוחות. המהלך האסטרגי נעשה מתוך מטרה של "שופרסל פיננסיים" להפוך לחברת האשראי הרביעית בישראל.

שינוי נוסף שעובר כרטיס האשראי הוא המעבר בעתיד הקרוב לחיוב אוטומטי, ללא הצורך להעבירו במכשיר ה-POS. כמו כן, כרטיס האשראי ישווק בעתיד במגוון גדלים וצורות לפי העדפת הצרכן וצו האופנה. אפשרות עתידית נוספת היא להטמיע את הכרטיס בתוך מכשירי הסלולר או במחזיק מפתחות הרכב ולהעבירו דרך עינית אשר תזהה את פרטי הלקוח ותחייבו.

כאמור, צרכן אשר יצטרף לכרטיס אשראי שופרסל יהנה מיתרונות והטבות בשלושה עולמות:

בעולם קימעונאות המזון, יהנה המצטרף ממתנת הצטרפות בסך 250 שקל למימוש בסניפי שופרסל; צבירה מוגברת של נקודות שופרסל בחנויות רשת שופרסל - 50% יותר מחבר מועדון לקוחות רגיל, המעניק החזר כספי למימוש ברשת שופרסל; הטבה נוספת וייחודית לרשת היא 5% הנחה נוספת על 5 מוצרים מובילים ומהנמכרים ביותר בשופרסל - לפי בחירת הלקוח; וכן מבצעים בלעדיים, ואטרקטיביים במיוחד, בסניפים - למחזיקי כרטיס האשראי.

בעולם האשראי, יוכל הלקוח ליהנות ממסגרת אשראי חוץ בנקאית נוספת שיכולה להגיע עד לגובה של 50,000 שקל. יצויין, כי כרטיס אשראי הוא גם Multi (הכרטיס עם האשראי "המתגלגל" של לאומי קארד) ולצרכן ניתנת היכולת לבחור את גובה ומועד החיוב החודשי שלו, ללא צורך בקביעה מחודשת מידי חודש. בנוסף, צבירת הנקודות בכרטיס היא כפולה – גם בשופרסל וגם במסגרת נקודות לאומי קארד, המזכות בהטבות והנחות בעולם הפנאי והתרבות.

בעולם הצרכנות בדלק ובחנויות הנוחות של פז ו-Yellow נהנה הלקוח מהטבות מיוחדות בסניפים, מ-20 אג' הנחה קבועה לליטר בנזין ו-1.70 אג' הנחה קבועה לליטר סולר בתחנות פז המשתתפות. ההנחה ניתנת מהמחיר בשרות מלא בעמדות המסומנות. בנוסף, תינתן הנחה קבועה נוספת בסך 5% על מוצרי פז שמנים וצבירת נקודות בעת שימוש בכרטיס בתחנות פז המשתתפות ובחנויות YELLOW.

ההצטרפות לכרטיס האשראי שופרסל היא חינם עם פטור מדמי ניהול חודשיים עד ל-30.9.2008. ניתן להירשם בכל סניפי רשת שופרסל ובמוקד הצטרפות טלפוני שמספרו 5254*.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.