81% מהציבור חושב כי צריך לתקשר מחלות של מפורסמים

כך קובע סקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן הנערך לרגל מבצע "הקש בדלת"; לאחרונה נחשפו מפורסמות בארץ ובעולם במחלתן כמו הזמרות שרון חזיז, קיילי מינו ושריל קרואו; סרטן השד הוא הנפוץ ביותר בישראל
אפרת אדיר |

81% מהציבור חושבים כי חשיפת מחלתם של מפורסמים בתקשורת הוא דבר ראוי ומבורך, כך קובע סקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן, אשר נערך לרגל מבצע "הקש בדלת", באמצעות מכון מותגים באמצע חודש אוקטובר 2006 בקרב מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה בישראל.

לאחרונה, נחשפו מפורסמות בארץ ובעולם במחלתן כמו הזמרות שרון חזיז, קיילי מינו ושריל קרואו.

עוד עלה מהסקר כי, 42% מהישראלים מקפידים על תזונה מאוזנת ועוסקים בפעילות גופנית. כאשר נשאלו בני 50 ומעלה מתוך אלו אשר השתתפו בסקר, אודות בדיקות ממוגרפיה סדירות לנשים ובדיקות לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס לגברים ולנשים, התגלה, כי 71.6% מהנשים עוברות בדיקה לעומת 26.4% אשר אינן עוברות בדיקה. אצל הגברים 57.2% מבצעים את הבדיקות לעומת 41.5% שאינם עוברים בדיקות אלו.

בנוסף, נשאלו המשתתפים בסקר, אודות הקשר המשפחתי או החברי שלהם למחלת הסרטן, בשאלה זו נמצא, כי ל-43.4% מהציבור יש בן משפחה שחלה בסרטן, ול-10.7% יש חבר שחלה.

אי.די.בי תרמה מיליון שקל

כאמור, פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן ואביגדור קפלן, יו"ר מבצע "הקש בדלת" לשנת 2006, הכריזו היום (ג') במסיבת עיתונאים על פתיחת מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן, אשר פעילותה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור ללא מימון מתקציב ממשלתי כלשהו. לדברי קפלן "הצורך בהתגייסות ציבורית למען התמודדות עם מחלת הסרטן אינו פוטר את המדינה מהחובה להגדיל את התמיכה במחקר המדעי שיקדם מניעה, גילוי וריפוי של המחלה. המלחמה בסרטן מחייבת הקצאת משאבים כספיים רבים, והמדינה חייבת לראות בתחום זה יעד מועדף".

בתוך כך, הודיע קפלן כי קבוצת אי.די.בי., שכלל ביטוח פנסיה ופיננסים מהווה את הזרוע הפיננסית שלה, החליטה לתרום סכום של מיליון שקל לאגודה למלחמה בסרטן במסגרת המבצע. קפלן אף יצא בקריאה לכל החברות מכל ענפי המשק ולכל אזרחי ישראל להירתם למאמץ המשותף ולתרום בנדיבות לאגודה למלחמה בסרטן. "כל תרומה חשובה. כל תרומה מסייעת להמשך הפעילות המסורה של האגודה. כל תרומה מסייעת להציל חיים", אמר קפלן.

המבצע יחל השבוע ויום "הקש בדלת" יתקיים ביום שני 23 באוקטובר 2006. לרגל המבצע ייערך מסע התרמה ברחבי הארץ שילווה בקמפיין תקשורתי. היעד אותו הציבה האגודה לתרומות במבצע הינו 10 מיליון שקל.

גם חברת M3 פיתחה במיוחד לקראת חודש המודעות לסרטן השד מוצרי POST IT (דבקיות) ורודים, כאשר על כל קניה של המוצרים הורודים מתחייבת M3 ישראל לתרום 10% מההכנסות לאגודה למלחמה בסרטן. הפרוייקט מתקיים בשיתוף פעולה עם "אופיס דיפו" ותקף עד עד סוף 2006.

היום חיים בישראל כ-120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ-23,500 חולי סרטן חדשים (מהם כ-450 ילדים). סוגי הסרטן הנפוצים בישראל הם: סרטן השד, כ-4,000 נשים מדי שנה; סרטן המי הגס והחלחולת, כ-3,000 נשים וגברים מדי שנה; סרטן הערמונית, כ-2,000 גברים מדי שנה; סרטן הריאות, כ-1,500 נשים וגברים מדי שנה; סרטן בלוטות הלימפה, כ-1,300 נשים וגברים מדי שנה.

הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה ושיפור ניכר באיכות חייהם של המטופלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה