סטימצקי במהלך שיווקי של השקת מועדון לקוחות

מועדון הלקוחות החדש יציע לחבריו לצד הנחות ומבצעים גם שורת אירועים תרבותיים ייחודיים, כגון מפגשים עם סופרים והשקות של ספרים
אפרת אדיר |

רשת הספרים סטימצקי יוצאת במהלך שיווקי ותשיק בתחילת 2007 מועדון לקוחות המעניק הטבות ללקוחות הרשת. איריס בראל, מנכ"ל רשת סטימצקי, אמרה, כי "מועדון הלקוחות נועד להפוך את חבריו לחלק ממשפחת סטימצקי, ומהווה צעד ראשון מתוך שורת צעדים עתידיים למען לקוחות סטימצקי ולחיזוק מעמדה של סטימצקי כמובילת תרבות בישראל".

יצויין, כי בכוונת סטימצקי להפיק את כרטיס המועדון ללא מעורבות או שיתוף פעולה עם חברת אשראי. רועי פרייבך, סמנכ"ל השיווק של החברה מסביר, כי הקמת מועדון לקוחות עצמאי מטעם סטימצקי, ולא כזה שהוא תוצר של שיתוף פעולה עם אחת מחברות האשראי, נובע משתי סיבות עיקריות: הראשונה- השקעה ישירה בלקוחות הרשת, והשנייה- גיוס חברים שהם אוהבי תרבות אמיתיים, אשר מעוניינים לקחת חלק במועדון תרבותי שכזה, ולא באמצעות כפיית כרטיס אשראי נוסף על הלקוח".

מועדון הלקוחות החדש יציע לצד הנחות ומבצעים למגוון המוצרים הנמכרים ברשת, בהם ספרים, מוצרי פנאי כגון סרטי DVD ודיסקים, גם שורת אירועים תרבותיים ייחודיים לחברים בו, דוגמת מפגשים עם סופרים, אירועים מעולם הספרות והזמנה להשקות של ספרים חדשים ולרכישה מוקדמת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.