המאבק הצרכני על שיפור השירות במרכולים תופס תאוצה
לאחר בדיקה של נושא השימוש בעגלת הקניות ותלונות חוזרות מצד לקוחות רשתות השיווק על הצורך בשיפור השירות ובהעמדת עגלות הקנייה לרשות הקונים, ללא צורך בהפקדת מטבע, פונה היום (ג') אבינועם מגן, מנהיג המרד הצרכני בתחום הגז הביתי, במכתב לראשי רשתות השיווק. במכתבו טוען מגן, כי לאחרונה קיבל תלונות מצד צרכנים על אי הנוחות הנגרמת לקונים מהצורך להפקיד מטבע או תחליף מטבע על מנת להשתמש בעגלת קניות ברשתות השיווק. "בעקבות הפניות, ביצעתי בדיקה, ממנה עולה כי התופעה מטרידה ביותר את רובם הגדול של הקונים. למותר לציין, כי העמדת עגלת קניות לרשות הקונים ללא כל מגבלה היא חלק מהרמה האלמנטארית ביותר של שירות לקוחות. אין שום סיבה כי הקונים יחליפו בכפיה וללא תמורה את עבודתם של סדרני העגלות שהיו מועסקים בעבר". יצויין, כי מגן ערך סקר בקרב כ-100 צרכנים בנושא עגלות הקנייה בסופרמרקטים ומצא, כי 75% מהם רואים בצורך להחזיר את העגלות למקומן כנטל וכשירות ירוד של רשתות השיווק. רשתות השיווק מצידן טוענות כי השימוש במטבע בעגלת הקנייה מונע תופעת גניבות של עגלות וייתכן, כי החזרת הסדרנים לתפקידם תפגע בתמחור מגוון המוצרים ברשת. מגן אינו משתכנע מן הנימוקים וטוען, כי "חשיבה יצירתית יכולה למצוא פתרונות רבים שישמרו על הסדר מצד אחד ועל הנוחות מצד שני". ומבקש מראשי רשתות השיווק לשחחר את עגלות הקניות, כפי שנעשה במספר מרכולים. בסיום המכתב, מתריע מגן, כי "בעקבות הפניות, אני מתכוון לפתוח במאבק צרכני נרחב ביותר לשינוי המצב. תכנית המאבק כבר מוכנה, אך האופציה העדיפה היא, כי שינוי המצב ייעשה מתוך התחשבות בקונים, ולא כתגובה למאבק צרכני. אני מתכוון, בכל אופן, לפעול במקביל גם להענקת הקרדיט הציבורי לכל מרכול אשר יבטל את נעילת העגלות".