משרד התשתיות ילחם בתחנות ללא תדלוק עצמי

פואד בן אליעזר: מהפכת התדלוק העצמי הצליחה ומוכיחה את עצמה מדי יום
שי פאוזנר |

2006 על תיקון לצו הפיקוח על מחירי מוצרים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק)(תיקונים) התשס"ו-2006. מטרת התיקונים הינה שיפור ומניעת בלבול בשירות הניתן לציבור בתחנות התדלוק. כמו כן כולל הצו הוראה "חברתית", הקובעת כי לא ניתן יהיה לגבות כל תוספת שירות מאנשים בעלי נכות (גם לא תוספת שבת/לילה).

ציבור זה ישלם "מחיר תדלוק עצמי" בלבד.

התיקון שנוגע לבעלי נכות מתייחס לכך שנהגים אלו לא ישלמו כל תוספת תשלום עבור התדלוק מעבר למחיר שירות עצמי, התיקון לעומת הצו הקודם הוא כי לא יגבו גם תוספת שבת/לילה,חג או כל מועד אחר (24 שעות 365 ימים בשנה). חובת הנהג היא להראות את תו הנכה ותעודה מזהה למתדלק בתחנה וכמו כן לעמוד בעמדת תדלוק עצמי שם יקבל שירות מהמתדלקים בתחנה.

התיקון השני בא לאור "תקלות" חוזרות ונשנות במשאבות שירות עצמי, התיקון קובע שמשאבת שירות עצמי שאינה עובדת כמוה כאי מתן שירות עצמי. (עבירה על חוק הפיקוח). על התחנה יהיה לספק תדלוק בשירות מלא במחיר שירות עצמי עד לתיקון התקלה.

כמו כן, מינהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, יוציא כללים בדבר דרך השילוט המפנה למשאבות בתדלוק עצמי. בכך תגבר השקיפות והנוחות להגיע למשאבות אלו.

שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר:" מהפכת התדלוק העצמי הצליחה ומוכיחה את עצמה מדי יום. מהפכה זו הביאה להגברת התחרות להוזלה במחירי הדלק ומתן זכות בחירה לצרכנים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה