סקר TIM אחרי המלחמה דומה בעיקרו לזה בתקופת המלחמה

אתר האינטרנט של זכיינית קשת מתברג לראשונה לטבלה; מנוע החיפוש גוגל ממשיך להוביל במקום הראשון; וואלה דורך במקום
אפרת אדיר |

סקר ™TIM החצי שנתי של TNS טלסקר המקיף אשר בוצע בין ה-30.6 ל-19.7 שיקף נאמנה באופן ממוצע את הרגלי הגלישה בחודשים יוני עד יולי לשנת 2006 לפני ובמהלך ימי הלחימה הראשונים. אולם, לאור בקשות מצד לקוחות וגורמים בענף, ועל מנת לתת תמונה עדכנית יותר לימים של רגיעה, הוחלט על ביצוע גל נוסף של סקר TIM במהלך ספטמבר על מנת לשקף את הרגלי הגלישה באינטרנט לאחר תום המלחמה.

הסקר נערך במהלך 10 הימים שבין ה-12 לספטמבר ל-21 לספטמבר 2006, בקרב מדגם ארצי ומייצג של כ-1,000 משתמשי אינטרנט בגילאי 13+ מקרב האוכלוסייה היהודית בישראל. כמו כן, בוצע הסקר כסקר On-Line בקרב הפאנל האינטרנטי (Access Panel) של TNS ישראל, המייצג את כלל אוכלוסיית הגולשים במדינת ישראל. כל נשאל בפאנל האינטרנטי נתבקש לציין האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שנבדקו.

הנתונים מבטאים את השיעור במדגם משתמשי האינטרנט (גילאי 13 +) שדיווחו כי ביקרו לפחות פעם אחת בכל אחד מן האתרים שנבדקו במהלך שבוע בתקופת הסקר. לעומת זאת, אין הנתונים מבטאים כמות הקלקות או כניסות באתר כלשהו, אלא את האומדן לחשיפה (Reach).

בין 18 האתרים המובילים שנבדקו: גוגל, וואלה, YNET, נענע, NRG, תפוז, זאפ, שידורי קשת, דפי זהב, ONE, הארץ, גלובס, ספורט 5 ועוד.

את המקום הראשון ממשיך לאייש אתר מנוע החיפוש גוגל עם שיעורי חשיפה שבועיים של 78.6%, לעומת 79.1% שנרשמו לאתר בחודשים יוני-יולי האחרונים.

אתר "וואלה" מדורג במקום השני עם שיעורי חשיפה של 67.9% ממש בדומה לחודשים יוני-יולי, אז רשם חשיפה של 67.6%. מדצמבר 2005 רשם האתר עלייה של כ-10%. כך גם אתר MSN אשר רשם שיעורי חשיפה דומים בספטמבר (31.2%) ובחודשים יוני-יולי עם 34.5%.

במקום השלישי מדורג אתר ynet של קבוצת ידיעות אחרונות, עם שיעורי חשיפה של 55% בספטמבר לעומת 56.2% בחודשים יוני-יולי. האתר מראה גידול מרשים בשיעורי החשיפה, לאחר שבדצמבר 2005 נרשמו לו שיעורי חשיפה של 44.3% בלבד.

אתר נענע מדורג במקום החמישי עם ירידה קלה באחוזי החשיפה השבועיים מ-30.2% ביוני-יולי ל-28.4% בספטמבר 2006.

אתר nrg רושם במהלך ספטמבר שיעורי חשיפה של 25.6% לעומת 23% ביוני-יולי. מדצמבר 2005 רשם האתר עלייה של כ-3%. גם אתר תפוז ממשיך במגמת עלייה, והוא מתחזק בכ-3% בספטמבר לעומת יוני-יולי.

אתר השוואת המחירים זאפ רושם אף הוא עלייה משמעותית מ-16.4% ביוני-יולי לעומת 20.4% בספטמבר. לעומת דצמבר 2005 הכפיל האתר את שיעורי החשיפה, שעמדו אז על 10%.

אתר האינטרנט של זכיינית ערוץ 2 קשת, אשר עבר לא מעט שינויים ושדרוגים בשנה האחרונה, מדורג לראשונה בטבלת האתרים המובילים, ומתברג במקום ה-9 עם שיעורי חשיפה של 16.3%. שיעורי חשיפה מרשימים אלה נזקפים לזכותה של התוכנית "כוכב נולד 4", אשר משכה לא מעט צופי טלוויזיה גם לרשת האינטרנט.

את העשירייה הראשונה סוגר אתר דפי זהב עם עלייה של קרוב ל-4% חשיפה שבועיים מחודשים יוני-יולי לספטמבר.

האתרים הרושמים שיעורי חשיפה דומים בהשוואה בין 2 התקופות הם: הארץ (מקום 13), ספורט 5 (מקום 16), ואתר העיתון דה-מרקר (מקום 17).

אתר הספורט ONE רושם ירידה קלה מ-16.3% ל-15.3% בספטמבר וממוקם במקום ה-11. במקום ה-12 נרשמת ירידה של אחוז בשיעור החשיפה לאתר יאהו, וירידה של 2% נרשמה למנוע החיפוש סטארט, המממוקם במקום ה-17 יחד עם דה-מרקר.

אתר האינטרנט של "גלובס" ממשיך במגמת עלייה, כאשר בספטמבר 2006 רשם האתר חשיפה של 11.3%, ביוני-יולי נרשמו 10.5% חשיפה ובדצמבר 2005 נרשמה חשיפה של 9.8%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.