מנכ"ל פלאפון: "מכשירי דור 3 יהוו 50% ממכירות 2007"
חברת פלאפון סיכמה היום (ב') במסיבת עיתונאים, שנתיים להשקת שירותי הדור השלישי בישראל. גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, סבור כי מדובר במהלך מוצלח בהחדרת שירותי הדור השלישי בפלאפון ואמר: "פלאפון היתה חברת הסלולר הראשונה שזיהתה את פוטנציאל השוק והשיקה בישראל את שירותי הדור השלישי בטכנולוגיית ה-EVDO כבר בספטמבר 2004, תוך התמקדות בשירותי הטלוויזיה בסלולר. מאז ההשקה, הובילה פלאפון את מהפכת הדור השלישי, כאשר בעקבותינו זיהו גם המתחרות את הפוטנציאל הגלום בתחום זה, המהווה את אחד ממנועי הצמיחה של החברות הסלולריות בשוק רווי בעל 110% חדירה". יצויין, כי טכנולוגיה חדשה שמוחדרת לשוק מטפסת לאט ובצורה אמפירית, כאשר הראשונים לאמץ את הטכנולוגיה הם מאמצי החידושים (EARLY ADOPTERS), המהווים כ-3-5 אחוז מכלל השוק, השלב הבא הוא שלב הצמיחה המהירה (MASS MARKET), אשר אורך בין שנה וחצי לשנתיים וזהו השלב בו נמצאת פלאפון כיום בתחום הדור השלישי, דבר המתבטא בגידול במכירות מכשירי דור 3 ובירידת מחירי המכשירים. "הצלחת חדירת הדור השלישי בפלאפון הביאה לכך שבחודש אוגוסט חצינו את רף מיליון הצפיות בטלוויזיה הסלולרית בדור ה-3", כך לדברי שרון. לבסוף, מגיע שלב המאמצים האחרונים (LATE ADOPTERS), המשתכנעים להצטרף לשירות או לשימוש בטכנולוגיה. שרון צופה, כי "כבר בתחילת 2007 יהוו מכירות מכשירי דור 3כ-50% ממכירות פלאפון, ועד סוף שנת 2007 יהיו בישראל כמיליון לקוחות דור שלישי". לדבריו, ישראל תהיה מהמובילות בעולם בדור ה-3, לא רק בחדירת הטכנולוגיה, אלא גם בתכנים ובאחוזי הצפייה. ניר שטרן, סמנכ"ל השיווק בפלאפון, מחזק את הטענה ומביא את הנתון הבא: "בחודש אוגוסט נמכרו בפלאפון כ-23 אלף מכשירי דור 3, מתוכם כ-10 אלפים מכשירי V3 של מוטורולה". בחודש ינואר השנה היו בישראל כ-160 אלף לקוחות בדור השלישי, כאשר בתוך מספר חודשים הוכפל השוק וקצב גיוסי דור 3 גדל מדי חודש בעשרות אחוזים. לדברי שרון, לפלאפון כיום כ-130 אלף לקוחות דור 3 (נכון לסוף אוגוסט 2006), בעוד שהשוק כולו מונה בישראל כ-360 אלף לקוחות דור 3. עוד מסר שרון, כי השילוב בין הסכמי התוכן והשירותים הרבים, שהציעה החברה ללקוחותיה בשנתיים האחרונות יחד עם קצב ההורדה המהיר של תכנים המגיע עד ל- 2.4 Mbit/sבשנייה, המהיר מהקצבים אליהן מגיעות רשתות החברות אחרות, והשקת מגוון מכשירי דור 3 העמידו את פלאפון בחזית הדור השלישי בישראל. "לקוחות פלאפון בדור השלישי למדו להכיר בעוצמותיו ובמגוון האפשרויות שמציע להם הדור השלישי בכל מקום וזמן בו יהיו". בהתייחסו להכנסות חברת פלאפון משירותי תוכן אמר שרון, כי "ברבעון השני עמדו ההכנסות מתוכן ושירותים של פלאפון על שיעור של 10.3% מסך ההכנסות מסלולר בחברה, והן ממשיכות לצמוח כך שבחודש אוגוסט הגיעו הכנסות התוכן והשירותים בפלאפון ל-10.7% מסך ההכנסות מסלולר. המשך הביקוש המוגבר לשירותי דור שלישי יאפשר לנו לעדכן את התחזיות ולחצות את רף 500 מיליון השקל בהכנסות מתוכן ושירותים כבר במהלך 2008, ולא בסופה, כפי שהכרזנו בעת ההשקה". שנתיים לאחר מיתוג החברה מחדש עוברת פלאפון שינוי תפישתי במכשירים המשווקים ללקוחותיה. "אם בשנים האחרונות הדגש היה על מחירי המכשירים, כיום שמה החברה דגש על שילוב של מחיר-עיצוב ותוכן", כך אמר היום שטרן וחשף, כי בשנת 2006 כמחצית ממכשירי הפלאפון שישווקו יהיו מכשירי דור השלישי. לדבריו, פלאפון תציע ללקוחותיה עד סוף השנה מגוון של 10 מכשירים בדור השלישי. כחלק מההשקעה בעולם התוכן, חשפה פלאפון את עונת השידורים לסתיו 2006 בדור השלישי. שרגא מור, מנהל חטיבת התוכן והמוצרים בחברה, מסר, כי "מסקרי העדפות של לקוחות שערכה פלאפון, עולה כי חדשות, ספורט ומוסיקה הם הסגמנטים המועדפים לצפייה בסלולר". לכן, ממשיכה החברה להשקיע בהפקת מקור בשם "יציע הכבוד" במסגרת "פלאפון ספורט" אשר תיתן במה לאוהדים. כמו כן, תשדר בבלעדיות 48 הופעות חיות בינלאומיות של אמנים מובילים במהלך השנה אשר נקנו מחברת Ella Comm, וחתמה על הסכם שת"פ עם MTV העולמית, להרחבת השת"פ עם הערוץ והשקת 4 ערוצי טלוויזיה סלולרית חדשים וייחודיים של MTV בדור 3 של פלאפון, המושקים במקביל להשקתם ברחבי העולם.