אופציות One Touch ו-No Touch

על אופציות אקזוטיות שפותחו על מנת להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסים שנמצאים היום בשוק, ובכך להרחיב את אפשרויות הרווח של המשקיע

אופציית One Touch

אופצייה זו מיועדת למשקיעים שמעוניינים ליהנות מכך ששער החילופין יגיע לרמה מסוימת, לאורך תקופת זמן הנקבעת מראש. הרווח וההפסד באופציה זו ידועים וקבועים מראש.

הלקוח ירווח כאשר השער יגיע ויעבור את ה-SRTIKE, ומספיקה רק נגיעה אחת לאורך כל חיי האופציה ולא רק במועד המימוש.

תשלום הפרמיה עבור רכישת אופציה זו נקבע בין השאר ע"פ גובה התקבולים בסוף תקופה.

גם באופציה אקזוטית זו יכול המשקיע לקבוע כמה ברצונו לקבל, כאשר בשוק יעבור את שער ה-STRIKE אותו הציב. יש לציין כי באופציה ערומה כל עוד אורך חיי האופציה לא הגיע לסיומה, המשקיע יכול להמתין עד שאופציה תכנס לאזור 'בתוך כסף'. מנגד, באופציה One Touch מספיקה נגיעה אחת לאורך חיי האופציה, בכדי שהאופציה תיסגר ברווח בגובה ה-Payout אותה קבע תחילה.

במידה ושער השוק לא יגיע לשער ה-STRIKE אותו הזין המשקיעה תיסגר האופציה עם הפסד בגובה הפרמיה.

אופציית No Touch

אופציות אקזוטיות פותחו על מנת להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסים שנמצאים היום בשוק, ובכך להרחיב את אפשרויות הרווח של המשקיע.

אופציות אקזוטיות מאופיינות בכך שקיים בהן לפחות גורם אחד, המשנה אותו מאופציות "ערומות" ובכך מוזיל את הפרמיה של האופציה. אופציות אלו אומנם מורכבות יותר, אך מאפשרות למשקיע אפשרויות השקעה חדישות, שונות ומיוחדות שלא ניתן להשיג באמצעות שום מכשיר פיננסי אחר.

אופציות No Touch נותנות את האפשרות למשקיע לקבוע כמה ברצונו לקבל (Payout).

אופצייה מסוג זה מיועדת למשקיעים המעוניינים ליהנות מכך ששער החילופין לא יעלה מעל רמה מסוימת, לאורך תקופת זמן הנקבעת מראש. הרווח וההפסד באופציה זו ידועים וקבועים מראש. המשקיע ירוויח כאשר שער השוק לא יגיע לSRTIK - לאורך כל חיי האופציה, ולא רק במועד המימוש. יש לציין כי באופציה ערומה כל עוד אורך חיי האופציה לא הגיע לסיומה המשקיע יכול להמתין עד שאופציה תכנס לאזור 'בתוך כסף'. מנגד, באופציית No Touch מספיקה נגיעה אחת לאורך חיי האופציה, בכדי שתיסגר בהפסד בגובה הפרמיה. במידה ושער השוק לא יגיע לשער ה- STRIKEאותו הזין המשקיע יקבל המשקיע את ההכנסה (payout) אותה הוא ביקש עם פתיחת האופציה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.