ענתבי: אם התנגשת באופנוע - תסבסד 50% מהביטוח שלו

בדיון בכנסת על נושא ביטוח האופנועים, אומר ענתבי: "הגירעון בביטוח החובה לאופנועים ב-2005 היה 190 מיליון שקל, גרעון שמסובסד על ידי שאר המבוטחים, בתשלום תוספת של כ-5% לפרמיית הסיכון"
שי פאוזנר |

"תעריפי הביטוח לאופנועים הקיימים כיום אינם משקפים את הסיכון הגלום בהם. הגירעון בביטוח החובה לאופנועים בשנת 2005 עמד על 190 מיליון שקל, גרעון שמסובסד על ידי שאר המבוטחים, באמצעות תשלום תוספת של כ-5% לפרמיית הסיכון". את הדברים הללו אמר היום (ב') המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע לתעריפי ביטוח חובה לאופנועים.

לדבריו, "בנוסף לסבסוד את הגרעון, מסבסדים מבוטחי הרכב הארבע-גלגלי המעורבים בתאונות עם רוכב אופנוע, 50% מהנזקים של רוכב האופנוע אשר הסתכמו בשנת 2005 בכ-41 מיליון שקל".

ענתבי סבור, כי עדכון התעריפים שיכנס לתוקף ב-1.12.06 הינו שינוי מידתי ומתון יחסית שיקטין את הסבסוד ששאר אוכלוסיית הנהגים נוטלת בו, "ויביא למצב הוגן וצודק יותר. גם לאחר שעדכון התעריפים יכנס לתוקף, עדיין יעמדו תעריפי ביטוח חובה לאופנועים על פחות מ-50% מתעריפי הסיכון".

על פי המפקח על הביטוח, "המהלך של עדכון תעריפי ביטוח החובה לאופנועים הינו חלק ממהלך כולל, והמשך ישיר של הרפורמה בביטוח רכב חובה, שאחת ממטרותיה העיקריות הייתה להביא למצב בו כל מבוטח ישלם עבור ביטוח החובה שלו, בהתאם לסיכון הביטוחי שלו, ולא יסבסד מבוטחים אחרים או יסובסד על ידי אחרים. רפורמה שהוכיחה את עצמה והביאה בפועל לירידה של כ-40% בתעריפי הביטוח בין השנים 1997-2006".

ענתבי הוסיף, כי הטענה שהשינוי בתעריפים יביא לפגיעה בענף, אינה חדשה ומוזכרת מזה 5 שנים - וכי "הנתונים מצביעים על כך, שבפועל מספר האופנועים המיובאים לאורך השנים הללו רק עולה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה