אילת מצגר: "הרגולטור צועד אחורה והשוק צועד קדימה"

כך אמרה אתמול (ג') מנכ"ל הרשות השניה בפועל, במעמד החתימה על הסכם העקרונות של התו האתי עם איגוד המפרסמים וחברות הפרסום
אפרת אדיר |

הרגולציה המשותפת בתחום הפרסומות יצאה אתמול (ג') לדרך, עת נחתם הסכם העקרונות של התו האתי בין הרשות השנייה לבין איגוד המפרסמים בישראל ואיגוד חברות הפרסום בישראל.

החתימה מהווה יריית פתיחה ליישום הסכם העקרונות של התו האתי, ובימים הקרובים תעניק הרשות תו אתי למשרדי הפרסום והמפרסמים אשר נכחו בהדרכות והתחייבו לקבל על עצמם את מדריך האתיקה בפרסומות.

אילת מצגר, מנכ"ל הרשות השנייה בפועל אמרה: "זהו מעמד מרגש, סיום של הליכה יד ביד משותפת עם שני האיגודים. נעשה פה צעד חלוצי מבחינת הרגולציה, כאשר הרגולטור צועד צעד אחורה והשוק צועד קדימה בלקיחת אחריות ציבורית לתכני הפרסומות. אנחנו נכנסים בנפש חפצה ולב פתוח להסכם ומקווים שהשוק יתנהל בצורה עצמאית". כמו כן, הודתה מצגר לכל מי שעמל על גיבוש מדריך האתיקה ולאנשי הוועדה, ומסרה תודה מיוחדת לפרופ' אסא כשר אשר עמד בראש הוועדה.

"אני רוצה לתת לכולם טפיחה על השכם שאנחנו הולכים למהלך של רגולציה משותפת, ואם יהיה מוצלח ניישם זאת בתחומים נוספים. אני שמחה לצעוד אתכם יחד כגוף מקצועי ציבורי ותמיד נעמוד לרשות השוק ונשפר את הדברים בהתאם לאחריות שלנו כלפי הציבור. אני מאמינה שהצעד הזה יצליח ושהיה נכון לעשותו", כך לדברי מצגר.

יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום בישראל, התייחס במעמד החתימה לדו"ח הרשות השניה שהתפרסם אמש, ואמר: "אני חושב שהנתונים שפרסמה היום הרשות בדו"ח השנתי של 2005 מוכיחים שהתעשייה הגיעה לבשלות, לבגרות ולהבנה מקצועית, ומבחינה בין ראוי ללא ראוי. אני מקווה שנדע להשתמש בכלים של התו האתי לקצר תהליכים ולהקל על המערכת ושהמערכת ברשות תדע לתמוך ולעזור בראשית הדרך".

עופר בלוך, יו"ר איגוד המפרסמים בישראל, הוסיף, כי "אני מאמין שבכל מקום שאפשר לתת לכלכלה החופשית, לחברות הפרסום והמפרסמים לעשות את השיפוט שלהם, הרשויות צריכות לפרסם את זה. העובדה שאנחנו אחרי מערכת הדרכות בנושא, שהיו מאוד מוצלחות מעידה על כך שהכול התנהל ברצינות ובצורה ממלכתית מצד כולם. אני מקווה שנקטוף את הפירות של שיתוף הפעולה ונשכיל לעשות זאת בתחומים אחרים על מנת למנוע בזבוז אנרגיות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה