זוגלובק לא לבד- גם מעדנות משיקה מוצרי מאפה בריאים
חברת מעדנות, המתמחה בפיתוח ייצור ושיווק מוצרי מאפה קפואים, חוברת למהפכת הבריאות והתזונה של חברות המזון בארץ ובעולם ומשיקה את Good Bite, סדרת חטיפי מאפה בריאים וממולאים בטעמים שונים המותאמת לילדים ובני נוער.
כרמית לזר, מנהלת השיווק של מעדנות מציינת, כי מדובר בפיתוח ישראלי בלעדי למעדנות, ואומרת: "מעדנות אחראית למהפכה הבריאותית בשוק הפיצות המיועדות לקהל הילדים והנוער. במסגרת זו השיקה החברה סדרת פיצות שבכל מנה אישית שלהן ניתן למצוא את אבות המזון הנדרשים: פחמימות, שומנים וחלבונים באיכות גבוהה, וגם חלק מהוויטמינים והמינרלים ועוד. כמו כן, הפיצה הינה דלה בכולסטרול ומכילה עד 0.5% טרנס ל-100 גר' פיצה בלבד. עתה משיקה החברה סדרה שלמה של חטיפי מאפה לילדים ולנוער, ללא מרגרינה כלל".
לדברי החברה, נערכו מבחני טעימה לסדרת מאפי Good Bite בקרב ילדים ובני נוער, אשר מצאו את המוצרים טעימים מאוד, ואף המליצו על מגוון המילויים המועדף עליהם. המילויים שנבחרו למאפים הם: מילוי גבינה צהובה, מילוי פיצה, מילוי פיצה עם זיתים ומילוי גבינה בולגרית עם זיתים.
מוצרי Good Bite, המוכנים לאכילה ב-7 דקות אפייה, עשירים בסיבים תזונתיים, מועשרים בויטמינים ומינרלים ואינם מכילים כלל מרגרינה או שומן טרנס. הבצק בכללותו מכיל 5% שומן בלבד.
מעדנות אינה החברה היחידה בשוק המזון הישראלי אשר מתייחסת לנושא הבריאות באופן פעיל. נזכיר, כי אתמול (ד') השיקה זוגלובק סדרת מוצרי טבע ובריאות חדשה, המבוססת על קינואה. לא רק בארץ מקפידות החברות על פיתוח מוצרים בריאים, החברה הבריטית Bird's Eye, יצרנית מוצרי המזון הקפוא, מדווחת, כי נתח השוק שלה במזון לילדים צמח בכ-35% ב-18 חודשים, לאחר שהחלה להפחית את כמות המלח והשומן במוצריה.
המגזין FOOD TECHNOLOGY (אפריל 2006) מחזק את הטענה ומונה את 10 הטרנדים של המזון הפונקציונאלי ונותן מקום של כבוד למזון המפחית גורמי סיכון לילדים, זאת לנוכח העובדה שלאחד מתוך 8 ילדים אמריקאיים יש לפחות 2 גורמי סיכון ללקות במחלת לב.
עוד מציין המגזין, כי נושא הבריאות ימשיך להיות מנוע צמיחה משמעותי בתחום תעשיית המזון, שכן צרכנים ממשיכים בחיפושיהם אחר מוצרים נוחים יותר, טעימים יותר ויעילים יותר.
על פי נתוני נילסן למחצית הראשונה של 2006, קטגורית המאפים הקפואים מגלגלת כ-320 מיליון שקל בשנה, על פי החלוקה לסגמנטים הבאים: פיצה-37%; בורקס-32%; בצקי עלים-12%; תימנים (מלווח, ג'חנון)-19%. כיום, ניתן להצביע על 66% אחוזי חדירה לבתי אב, כאשר את השוק מובילה מעדנות עם 48% נתח שוק כספי, ואחריה זוגלובק עם 19% ו-שלושת האופים עם 14%.