כיצד יכול להיות שצרכני ספורט אינם יכולים לצפות במשחקים באינטרנט?
היום דנה הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת בסוגיית יוקר שידורי הספורט בטלוויזיה וחוסר היכולת שלצפות בהם גם באינטרנט. לדיון נמנעו מלהגיע כמה מן הגורמים המרכזיים בתחום וביניהם - נציגי ערוץ ספורט 5, נציגי גוף השידור צ'רלטון וכן מועצת הכבלים והלוויין.
המועצה לצרכנות וארגון היציע יזמה את הכינוס לאחר שהצביעה האחרונה על בעיה משמעותית עבור חובבי הספורט, שמשלמים כיום סכומים גבוהים עבור חבילות הספורט שחסומות לצפייה ברשת. זאת בעוד שמנויים שחיים בחו"ל יכולים לצפות בהם באמצעות המחשב או הסמארטפון.
על מנת לצפות באירועי ספורט, הצרכן חייב לרכוש מינוי לאחד משירותי הצפייה - כבלים, לוויין או סטרימינג. כלומר, לשלם יותר מ-150 שקל עבור שירותי HOT או yes או כ-100 שקל לשירותי סטרימינג כמו סלקום TV או פרטנר TV. כדי לצפות בשידורי הספורט עליו לשלם עוד כ-80 שקל עבור חבילת ערוצי צ'רלטון של ספורט 1, או כ-60 שקלים עבור חבילת ערוצי ספורט חמש. לאחר כל זה לא יכול אדם לצפות בתכנים הללו בטלפון הנייד או במחשב.
יו"ר הוועדה, יעל רון בן משה מכחול לבן, קבעה דיון המשך לשבוע הבא, ואמרה כי היא מופתעת שלדיון חשוב עבור ציבור הצרכנים - לא הגיע שר התקשורת, יועז הנדל, שנכח בכנסת. בהמשך אמרה כי הוועדה תוציא מכתב חריף ונוזף שבו היא תיידע את משרד התקשורת בממצאי הדיון.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שי שדה, יו"ר אגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר בוועדה כי העלות הגבוהה פוגעת במעוטי יכולת וקשישים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם מחירים גבוהים אלה. לדבריו, "ישנם שלושה ערוצים מסחריים והתאגיד שממומן על ידי המדינה, אך שידורי הספורט בהם זניחה. הערוצים החינמיים במסגרת עידן פלוס כמעט ולא משדרים ספורט. הציבור מממן את פלטפורמות התוכן ומסבסד עבור מעט אוהדים את הצפייה שלהם שהיא גם לא זמינה לכל אחד. צריך לחייב את מנהלת הליגה שהמשחק המרכזי ישודר חינם בתאגיד, וחייבים לאפשר צפייה באינטרנט."
הנציג היחיד מטעם משרד התקשורת שהגיע לדיון היה ד"ר יאיר חקאק, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד, שאמר כי מדובר בסוגיה של מיצוי זכויות שידור ולא בעיה רגולטורית. עוד הוסיף חקאק ואמר כי הרשות לתחרות בחנה את הנושא וקבעה כי חסימת צפייה באינטרנט אינה פרקטיקה אסורה.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
