כיצד יכול להיות שצרכני ספורט אינם יכולים לצפות במשחקים באינטרנט?
היום דנה הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת בסוגיית יוקר שידורי הספורט בטלוויזיה וחוסר היכולת שלצפות בהם גם באינטרנט. לדיון נמנעו מלהגיע כמה מן הגורמים המרכזיים בתחום וביניהם - נציגי ערוץ ספורט 5, נציגי גוף השידור צ'רלטון וכן מועצת הכבלים והלוויין.
המועצה לצרכנות וארגון היציע יזמה את הכינוס לאחר שהצביעה האחרונה על בעיה משמעותית עבור חובבי הספורט, שמשלמים כיום סכומים גבוהים עבור חבילות הספורט שחסומות לצפייה ברשת. זאת בעוד שמנויים שחיים בחו"ל יכולים לצפות בהם באמצעות המחשב או הסמארטפון.
על מנת לצפות באירועי ספורט, הצרכן חייב לרכוש מינוי לאחד משירותי הצפייה - כבלים, לוויין או סטרימינג. כלומר, לשלם יותר מ-150 שקל עבור שירותי HOT או yes או כ-100 שקל לשירותי סטרימינג כמו סלקום TV או פרטנר TV. כדי לצפות בשידורי הספורט עליו לשלם עוד כ-80 שקל עבור חבילת ערוצי צ'רלטון של ספורט 1, או כ-60 שקלים עבור חבילת ערוצי ספורט חמש. לאחר כל זה לא יכול אדם לצפות בתכנים הללו בטלפון הנייד או במחשב.
יו"ר הוועדה, יעל רון בן משה מכחול לבן, קבעה דיון המשך לשבוע הבא, ואמרה כי היא מופתעת שלדיון חשוב עבור ציבור הצרכנים - לא הגיע שר התקשורת, יועז הנדל, שנכח בכנסת. בהמשך אמרה כי הוועדה תוציא מכתב חריף ונוזף שבו היא תיידע את משרד התקשורת בממצאי הדיון.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שי שדה, יו"ר אגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר בוועדה כי העלות הגבוהה פוגעת במעוטי יכולת וקשישים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם מחירים גבוהים אלה. לדבריו, "ישנם שלושה ערוצים מסחריים והתאגיד שממומן על ידי המדינה, אך שידורי הספורט בהם זניחה. הערוצים החינמיים במסגרת עידן פלוס כמעט ולא משדרים ספורט. הציבור מממן את פלטפורמות התוכן ומסבסד עבור מעט אוהדים את הצפייה שלהם שהיא גם לא זמינה לכל אחד. צריך לחייב את מנהלת הליגה שהמשחק המרכזי ישודר חינם בתאגיד, וחייבים לאפשר צפייה באינטרנט."
הנציג היחיד מטעם משרד התקשורת שהגיע לדיון היה ד"ר יאיר חקאק, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד, שאמר כי מדובר בסוגיה של מיצוי זכויות שידור ולא בעיה רגולטורית. עוד הוסיף חקאק ואמר כי הרשות לתחרות בחנה את הנושא וקבעה כי חסימת צפייה באינטרנט אינה פרקטיקה אסורה.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.