אלון מאסק
אלון מאסק

המטרה של אלון מאסק - מכירות של 100 אלף מכוניות טסלה ברבעון

מאסק טוען שהרבעון השלישי יהיה רבעון שיא עם מכירות שעשויות אפילו להגיע ל-110 אלף רכבים; בינתיים זה לא מתבטא בשורה התחתונה
עמית בר | (8)
נושאים בכתבה אבסולוט טסלה

אלון מאסק הבעלים והמנכ"ל של טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים המובילה בעולם, מציב יעד מכירות של 100 אלף רכבים ברבעון.  

מאסק שלח מייל לעובדים בו הוא מדגיש שהשיא הנוכחי עומד על 95 אלף מכוניות, וכעת יש הזדמנות למכור 100 אלף מכוניות ברבעון.  מאסק אמר עוד שהחברה גם יכולה להגיע למכירות של 110 אלף רכבים ברבעון. 

המייל הזה חשוב במיוחד למשקיעים. הרבעון מסתיים עוד ימים בודדים, ומאסק בעצם מספק בדלת האחורית תחזית מכירות. מעבר לשאלה אם זה אפשרי, ראוי, חוקי, לפעול כך (ומאסק כבר הסתבך בעבר מול הרגולטור), הרי שיש שאלה אם מדובר בתחזית פרקטית - מאסק עצמו אמר שהחברה עושה ככל יכולתה לספק את המכוניות עוד ברבעון הנוכחי, והגדיר זאת כאתגר מבחינה לוגיסטית. 

כך או אחרת, טסלה עוברת תקופה לא פשוטה. חברות הרכב הגדולות כבר עמוק בתוך הפיתוח והייצור של רכבים חשמליים, והן לאט לאט סוגרות את הפער מטסלה שנחשבת למובילה. טסלה הקימה בסין (שנגחאי) מפעל ייצור גדול, אך עד שהוא יגיע לשלב ההרצה השוטפת ייקח זמן, ובינתיים הרבעון הראשון והשני של השנה היו חלשים ועם שורה תחתונה שלילית, גם בגלל הוצאות נוספות שקשורות למפעל בסין. הרבעון השלישי של השנה יהיה עדיין הפסדי, אם כי להערכת האנליסטים פחות מבעבר.

על רקע החולשה בתוצאות, והחשש שהחברה תתקשה להמשיך ולצמוח ללא מקורות מימון משמעותיים, נפלה מניית החברה בשנה האחרונה מ-350 דולר לשפל של 180 דולר, אך בחודשים האחרונים היא תיקנה לרמה של 240 דולר, המבטאת שווי חברה של 44 מיליארד דולר.

האנליסטים המכסים את החברה סבורים שהמכירות יסתכמו השנה ב-24-25 מיליארד דולר, כשבשנה הבאה הן יעלו  בכ-20%-30% למעל 30 מיליארד דולר. במקביל החברה תעבור על פי קונסנזוס האנליסטים לרווח של 4 דולר למניה שמבטא רווח אבסולוטי של כ-700-800 מיליון דולר, לעומת הפסד דומה בשנת 2019. 

במילים אחרות, שנת 2020 אמורה להיות שנת המפנה בתוצאות של טסלה, ונראה שגם שנת המבחן בשוק - ב-2020, החברות הגדולות בעולם הרכב צפויות להשיק גרסאות מתקדמות יותר של הרכבים החשמליים שלהם, ואז נראה שיהיה ניתן להבין אם לטסלה יהיה מקום בעולם הרכבים החשמליים ועד כמה היא תהיה דומיננטית. בינתיים הא מובילת שוק, אך חברות הרכב נושפות בעקבותיה - אם הם ישיגו אותה, החברה תהיה בבעיה, אך מצד שני - אם הם לא ישיגו אותה מבחינה טכנולוגית, אז החברה תוכל להיות עצמאית ורווחית, ומעבר להכל - בכל תרחיש, טסלה עשויה להיות יעד לרכישה, לאחת מחברות הרכב הגדולות בתחום.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    עוד מישהו מאמין לשרלטן הזה ? (ל"ת)
    נו באמת 01/10/2019 02:00
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    איתי 29/09/2019 14:38
    הגב לתגובה זו
    הבטרייה החשמלית היא אסון אקולוגי. ישנם כבר היום פתרון ראויים יותר להניע מכוניות.
  • 6.
    בהצלחה....שוק הרכב בירידה והוא רוצה לגדול (ל"ת)
    אופטימי 28/09/2019 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עוקב טסלה 28/09/2019 18:14
    הגב לתגובה זו
    טסלה בעידן שלם לפני השאר
  • 4.
    סוחר 28/09/2019 18:04
    הגב לתגובה זו
    שאוספים לשורט כשהיא עולה
  • 3.
    במילה אחת, קניה (ל"ת)
    עוקב 28/09/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מדוע כל נושא הרכב החשמלי בארץ מדשדש ? (ל"ת)
    תוסר קללת אגסי 28/09/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא עניתה לשאלה בכותר 28/09/2019 17:28
    הגב לתגובה זו
    סטאם גיבבתה מילים ללא ער. לייצר מכונית במחיר כפול מטסלה עם כמות ייצור שנתית של 10% מטסלה. וברווח שעורי של 8%. זה ממש לא לסגור את הפער

מכה נוספת לפייסבוק: עשויה לשלם קנס עצום למס הכנסה האמריקני

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה פייסבוק
פייסבוק עשוייה בקרוב לשלם מיליארדים למס הכנסה. החברה הודיעה אתמול כי מס הכנסה האמריקני חוקר את רישומה של נכסי החברה באירלנד אשר מאפשרת פוטר משמעותי ממיסים.  הקנס שמרחף מעל לראשה של פייסבוק יכול להגיע עד לכדי 5 מיליארד דולר - לא כולל ריבית. בתוך כך מודיעה הנהלת הרשת החברתית כי קנס שכזה יהיה בעל השלכות ברורות על מצבה הפיננסי.   הפעם הראשונה שבה פורסמה ההסתבכות של פייסבוק עם רשות המיסים הייתה לפני שלושה שבועות. זאת כאשר ממשלת ארה"ב הגישה תביעה נגד פייסבוק שאילצה אותה לחשוף מסמכים. אם כי דאז לא דובר על מהות העונש שפייסבוק אמורה לקבל.  החקירה שמתנהלת נגד פייסבוק בודקת את התנהלותה מאז שנת 2010 דאז העבירה את כל הפעילות שלה מארה"ב וקנדה אל אירלנד. אירלנד בשנים האחרונות משמשת מעין מקלט מס לכל חברות הטכנולוגיה הגדולות. מס החברות באירלנד הוא מהנמוכים באירופה כדי לעודד השקעה מחוץ למדינה. חלק מהתאגידים הבינלאומיים משלמים מס נמוך הרבה יותר, הודות להטבות ממשלתיות ולתרגילים חשבונאיים. הודעתה של פייסבוק מגיעה לאחר שביום רביעי, פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה. פייסבוק הציגה הכנסות עתק של  6.44 מיליארד דולר. אם כי בד בבד סמנכ"ל הכספים של החברה טען כי מבחינת פרסום ברשת החברתית, הם הגיעו לנקודת האופטימום.