וול סטריט
צילום: iStock

סגירה שלילית בוול סטריט: אפל איבדה 1.5%, רוקו התרסקה ב-19.3%

שוק המימון ממשיך לעמוד במוקד, כאשר הפד' הודיע כי הוא צפוי להגדיל את ההתערבות בשוק בשבועיים הקרובים. במקביל, הערב התרחשה הפקיעה הרבעונית. נטפליקס איבדה 5.6%, טבע איבדה 1.3%, פריגו עלתה ב-1.8%, טאואר ירדה ב-2.1%
עמית נעם טל | (17)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים של עד 0.8% , כאשר דיווח על עזיבה מוקדמת של המשלחת הסינית במשא ומתן עם ארה"ב היה הטריגר שהעביר את המדדים לטריטוריה השלילית (לכתבה המלאה). במקביל, שוק המימון המשיך לעמוד במרכז ברקע להמשך התערבות של הפד' בשוק.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%        
דאו ג'ונס 0.16%         
נאסד"ק -0.21%    

הערב התרחשה בארה"ב הפקיעה הרבעונית, ה-"quad-witching day". אחת ל-3 חודשים מתרחשת פקיעה בו זמנית של החוזים על המדדים, האופציות על המדדים, האופציות על המניות והחוזים על המניות. בדר"כ, מאפיינים ימים אלו בעלייה יחסית של מחזורי המסחר. המושג "כישוף"  מתייחס לעובדה כי לעיתים צרכי הפקיעה של השחקנים גורמים לתנודות לא מוסברות במחירי הנכסים.

בתוך כך, מדיניות הפד' המשיכה להשפיע על השווקים. הפד' התערב היום ביום הרביעי ברציפות בשוקי המימון בארה"ב, כאשר הוא מזרים נזילות בהיקף של 75 מיליארד דולר. בעקבות הפעולות האחרונות של הפד', הריבית בשוק ה-REPO עומדת כעת על 1.95% בלבד, לעומת ריבית שהגיעה לרמה של 10% מוקדם יותר השבוע. נציין כי בהחלטת הריבית האחרונה בארה"ב הפד' לא טען כי מדובר בפעולה קבועה, אך נראה כי לבנק אין כל כך ברירה אלא להמשיך לתמוך בשווקים. הערב הודיע הפד' כי הוא צפוי להמשיך להתערב בשוק, ואף להגדיל את ההיקף במהלך 3 השבועות הקרובים (לכתבה המלאה).

לקריאה נוספת: מהו שוק הריפו, ומדוע הוא שיגע את המשקיעים השבוע?

בגזרת המאקרו, לא התפרסמו הערב נתונים משמעותיים בארה"ב. מוקדם יותר הבוקר הפתיע לשלילה מדד המחירים ליצרכן בגרמניה, עם ירידה של 0.5% בחודש אוגוסט לעומת צפי לירידה מתונה של 0.2%. בחישוב שני, מדובר על קצב עליית מחירים של 0.3% בלבד. 

תשואות האג"חים של ארה"ב נסגרו בירידות. התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת כעת על 1.72% בלבד. התשואה לתקופה של שנתיים עומדת על 1.69%. בשוק הסחורות, הנפט טיפס הערב ב-0.5% לרמה של 58.5 דולרים לחבית. הזהב עלה ב-1% ונסחר סביב רמה של 1,520 דולרים לאונקיה. 

במרכז

סקטור האנרגיה הסולארית המשיך לרכז עניין ברקע לעליות החדות בשבוע האחרון. הסקטור נהנה מהאירועים האחרונים בסעודיה, שהדגישו את הצורך בהשקעה בתחליפי נפט. בהקשר זה נציין את חברת סולארדג' הישראלית (סימול:SEDG), פירסט סולר (סימול:FSLR), ו - SunPower (סימול:SPWR).

טבע (סימול:TEVA) נסגרה בירידות של 1.3% לאחר מסחר תנודתי, וממשיכה לרכז עניין לאחר ירידה של 3.3% במהלך המסחר אמש. פריגו (סימול:PRGO) עלתה הערב ב-1.8%. טאואר (סימול:TSEM) ירדה ב-2.1%.

מניית טקסס אינסטרומנטס (סימול:TXN) הודיעה על העלאת הדיבידנד הרבעוני ב-17% לרמה של 90 סנט למניה. 

מניית חברת הקמעונאות ג'יי. סי. פניי (סימול:JCP) עולה ב-16% ברקע לדיווחים כי החברה צפויה לפתוח על הסדר חוב לקראת עונת החגים בארה"ב. ע"פ הדיווחים, האופציה של הכרזה על פשיטת רגל לא נמצאת כרגע בראש סדר העדיפויות של הנהלת החברה. 

מניות חברות סטרימינג נפלו הערב בעד 19% ברקע להמלצת מכירה של Pivotal Research. בהקשר זה נציין את מניית רוקו (סימול:ROKU), נטפליקס (סימול:NFLX) ודיסני (סימול:DIS) (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דוד 20/09/2019 16:58
    הגב לתגובה זו
    מדוע מקבלים דיווח יומיומי על מנית טבע. היא לא מענינת!
  • מעניינת מאד מאז שהייתה 70דולר..24.500 !!!!. (ל"ת)
    איצ100 לדוד 20/09/2019 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ליתר הבנה התכוונתי ל 9999!!! (ל"ת)
    ד"ר ניר(איצ100) 20/09/2019 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ד"ר ניר(איצ100) 20/09/2019 16:47
    הגב לתגובה זו
    בשלב ראשוני בלבד שבו יחזיק המדד כחודשיים...הוא יתבסס על 4 ספרות בתחום העליון שלהם...
  • אריה 20/09/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
    לשיטתך המדד יתבסס על 4 ספרות כאשר לך יהיו 4 רגליים במקום 2 !!!
  • . 20/09/2019 20:43
    4 רגליים ולא שמתי לב לזה עד כה. הייתי בטוח שיש לי 6 רגליים ועכשיו אני מאוכזב לאחר שהארת והערת לי על מצבי..תודה במבי.
  • אייל 20/09/2019 19:09
    הגב לתגובה זו
    מי אתה שתוכל להציב יעדים כאלו משוגעים ולא נורמליים למדד דאו גונס ? אתה מחליף את אלוהים ? אשר גם לו אין שום יכולת להציב כאלו יעדים
  • . 20/09/2019 20:53
    עכשיו היסתבכת קשות עם האורתודוקסיה שאני בתוכם כשאתה מצהיר שאינך מאמין לאלוהינו שבשמיים..והוא לפי הבנתנו ואמונתנו כל יכול ואפילו יכול לייצר אקזמפלרים טיפשים כמוך.
  • 4.
    גוז 20/09/2019 16:44
    הגב לתגובה זו
    היא כמעט אף פעם לא עולה וכך גם היום. כתב לא משהו
  • 3.
    היום יעלה איזה שלוש אחוז אני חושב על בטוח אולי (ל"ת)
    רק למעלה רק למעלה 20/09/2019 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הפד מזריק ומזריק ומווסת ותומך..ההמשך בכל מקרה רע ומר.. (ל"ת)
    איצ 20/09/2019 16:18
    הגב לתגובה זו
  • אולי 20/09/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
    משהו חדש? יותר מעניין?
  • מתחכמים האא !?לבריאות ואון אבוקדו ראשון.. (ל"ת)
    לקושקוש 20/09/2019 18:43
  • הדברים הישנים הכי מעניינים וטעימים כמו יין ישן נושן.. (ל"ת)
    לבמבי 20/09/2019 18:39
  • 1.
    טבע בדרך לאבדון (ל"ת)
    חיים 20/09/2019 15:57
    הגב לתגובה זו
  • איתן 20/09/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
    ממש לא .
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: