ברצלונה
צילום: טוויטר ברצלונה רשמי

בדיקה: כמה כסף מקבלים בספרד על שידורי טלוויזיה?

הליגה הספרדית הסתיימה עם האליפות של ברצלונה וירידה של ויאדוליד, אספניול ואלצ'ה. כמה כסף שווה השתתפות בליגה הראשונה? 
 
מיכאל וייסרמן |

כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי לא נמצאים מספר שנים בליגה הספרדית והקיץ יעזבו את הליגה גם שחקנים משמעותיים כמו כרים בנזמה, מרקו אסנסיו, ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס. ועדיין, מדובר באחת הליגות הטובות בעולם ואולי אף הליגה המעניינת והנצפית ביותר באירופה.

באירופה זה עבד יותר טוב. שחקני סביליה (צילום: טוויטר סביליה רשמי)

העניין סביב הליגה קשור גם להיבט הכספי. הקבוצות מקבלות תשלומים גבוהים על שידורי הטלוויזיה וכעת, עם סיום העונה, פורסמו המענקים לכל 20 הקבוצות בליגה הראשונה. כידוע, ברצלונה זכתה באליפות  ריאל סיימה במקום השני ואתלטיקו מדריד סיימה במקום השלישי. אלצ'ה, אספניול וריאל ויאדוליד ירדו לליגה השנייה כאשר באחרונה שיחק בתחילת העונה גם החלוץ הישראלי שון וייסמן.

על פי נהלי הליגה כל קבוצה בליגה מקבלת מענק קבוע של 35.6 מיליון אירו לעונה ותוספת של כ-250 מיליון אירו חולקו בהתאם למיקום של כל קבוצות הליגה.

 

האלופה, ברצלונה, קיבלה כאמור מענק קבוע ועוד תוספת של 17 אחוז ששווה 60.65 מיליון אירו. משמע - ברצלונה הכניסה לקופתה כ-100 מיליון אירו ממענקיי הצפייה. השנייה, ריאל מדריד, קיבלה תוספת למענק הקבוע של 15 אחוז. זה אומר, עוד תשלום של 53.51 מיליון אירו. השלישית, אתלטיקו מדריד,  קיבלה 46.38 מיליון אירו מעבר למענק הקבוע.  ריאל סוסיאדד שתשחק בעונה הבאה בליגת האלופות קיבלה תוספת של 11 אחוז וזה אומר 39.24 מיליון אירו.

סביליה, שזכתה בשבוע שעבר בליגה האירופית, סיימה את הליגה הספרדית במקום ה-12 ותכניס לקופתה עוד 8.05 מיליון אירו מעבר למענק הקבוע. 3 הקבוצות שירדו העונה לליגה הספרדית השנייה מקבלים גם הן מענק קטן - 2.69 מיליון אירו לויאדוליד במקום ה-18, 1.78 מיליון אירו לאספניול במקום הלפני אחרון ו-0.89 מ ליון אירו לאלצ'ה מהמקום האחרון.

לאחרונה פרסם האתר "פורבס" את רשימת 30 המועדונים העשירים לשנת 2023. בעשירייה הראשונה ישנם רק שתי קבוצות מספרד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.