התרגיל של מאסק - מוכר מניות טסלה בלי להודות שהמחיר של טסלה יקר
המניות נזכיר טיפסו לאחר תוצאות הרבעון לשיא וההכרזה מחברת השכרת הרכב הרץ כי היא מזמינה 100,000 רכבי טסלה לצי שלה הביאה לשיא חדש של יותר מטריליון דולר וכעת היא נסחרת קרוב לשיא 1.25 טריליון דולר. מאסק חיכה שבוע לאחר שהרץ פרסמה את הודעתה כדי להבהיר שטסלה עדיין לא חתמה על חוזה עם חברת השכרת הרכב. לפני שסיפק הצהרה זו, לעג מאסק בטוויטר למשקיעים שהיו בשורט על מניות טסלה. מאז ההודעה, מניית טסלה עלתה בכ-34% וכך גם השווי הנקי של אילון מאסק. לדברי מנהל המחקר של InsiderScore, בן סילברמן, לטסלה היו מעט יותר ממיליארד מניות פתוחות נכון לסוף אוקטובר. אם מאסק יממש את האופציות שלו היום, מספר המניות הקיימות יגדל בקצת יותר מ-2%, חישב סילברמן צופה שההשפעה על בעלי המניות תהיה מינימלית, בין השאר משום שהמכירות לא יהוו הפתעה. "מאסק ימשיך כנראה להיות קולני לגבי מה שהוא עושה - לממש את האופציות כי הן קרובות לפקיעת תוקף, למכור מניות בגלל חשבון המס העצום ובגלל הנזילות של מניות טסלה", אמר. מנכ"ל טסלה טען שהוא בעצם הגיב לביקורת על כך שהוא נמנע מלשלם את חלקו ההוגן במסים, במקום פשוט לנהל את אחזקות האופציות שלו, ביקש מהמשתמשים ביום שבת להחליט אם עליו להחזיק או למכור 10% מהמניות שלו. "הרבה מאוד נאמר לאחרונה על רווחים לא ממומשים שהם אמצעי להתחמקות ממס, אז אני מציע למכור 10% ממניות טסלה שלי. האם אתה תומך בזה?" כתב. מאסק הוסיף פונקציית סקר, כך שהמשתמשים יוכלו להצביע "כן" או "לא". "אני אעמוד בתוצאות של הסקר הזה, לאן שלא ילך", סיכם.I will abide by the results of this poll, whichever way it goes
— Elon Musk (@elonmusk) November 6, 2021
- 30.המשקיע 17/12/2021 00:16הגב לתגובה זוכל הילדים המתלהבים שחושבים שהמניה תעלה בלי סוף, עדין לא חוו משבר והתמוטטות של הבורסה. טסלה מנופחת משום שמאסק הוא גאון שיווקי אפילו יותר משהו גאון טכנולוגי. בקרוב היצרניות האמיתיות של מכוניות ייצרו מכוניות טובות יותר ולכל פלחי השוק. זה יגמר בבכי. לא רוצה להשוות אבל עד לפני מספר שנים לא היה תיק מוסדי שלא החזיק את מנית טבע היום טבע נאבקת על חייה בשווי של 15 אחוז ממה שהייתה. טסלה אמנם חברת מכוניות טכנולוגית וההבדל היחיד זה שהחלומות יותר גדולים. מוכן לחתום שעוד 5 שנים טסלה תיהיה שווה פחות מ-30 אחוז ממה ששווה היום. אגב היא תמכור הרבה יותר מכוניות בזמן שהיא תיהיה שווה פחות
- 29.זה הזמן להסתער עליה 10/11/2021 17:05הגב לתגובה זוזה הזמן להסחער על המנייה
- 28.יכל למכור ולקנות מייד, כך שהיה משלם מיסים וגם לא מוכר (ל"ת)דוד 09/11/2021 19:25הגב לתגובה זו
- 27.מציע ל״עיתונאי״ להכין צנצנת חמוצים (ל"ת)רונן 09/11/2021 09:07הגב לתגובה זו
- 26.דני 08/11/2021 19:03הגב לתגובה זוחשב שיצא יותר חכם מכולם ויצא הטיפש הגדול מכולם
- 25.אביב 08/11/2021 13:13הגב לתגובה זוחברה שההייפ העצום שלה בנוי על כריזמה של איש אחד... מה יקרה אם במפתיע הבנאדם ילך לעולמו??? מה יקרה לשווי החברה כשזה יקרה? משום מה לא חושבים ולא מדברים על זה. הנזק למשקיעים יכול להיות מיידי ובקנה מידה עצום.
- נדלניסט 08/11/2021 17:21הגב לתגובה זוומאז אפל זינקה בעוד 600%
- 24.מאסק מגה נוכל, משחק בקהל המעריצים כמו בבובות (ל"ת)ttt 08/11/2021 12:22הגב לתגובה זו
- 23.קורא נאמן 08/11/2021 11:24הגב לתגובה זוהאופציות מומשו, המס בדרך , ולכן המכירה ,תגייס לו את המס הצפוי תוריד את שער המניה דייויס עימו
- 22.בוריס 08/11/2021 11:21הגב לתגובה זואין שום קשר בין מימוש מניה לזה שהיא בערך גבוה יש את עניין המס לא אפרט כאן אבל לך תלמד את הנושא לפני שאתה מטעה את האנשים פה.
- 21.משקיע קטן 08/11/2021 10:52הגב לתגובה זועלתה ללא הפסקה המון.... היה צפוי תיקון וכל ירידה אני מחזק. לא ממליץ כותב את דעתי בלבד.
- 20.מדברים מקינאה. הוא מוכן ל.תרום לרעבים 6 מליארד (ל"ת)דניאל 08/11/2021 10:36הגב לתגובה זו
- מי מפריע לו? (ל"ת)דוד 09/11/2021 19:26הגב לתגובה זו
- עוז 01/12/2021 20:57או העוני כפי שציינו בעזרת 6 מיליארד דולר. אילן יתרום בשמחה את הכסף הזה. לו רק היה חושב שיש לאום תכנית ריאלית ונכונה...
- 19.מצד אחד טסלה נראית לי כמו בועה כבר כמה חודשים מצד שני היא ממשיכה לעלות (ל"ת)גל 08/11/2021 09:07הגב לתגובה זו
- עוז 01/12/2021 21:00הגב לתגובה זותתעמק תחקור ותבין..
- 18.ביזפורטל אתם טובים (ל"ת)גידי 08/11/2021 08:07הגב לתגובה זו
- 17.רועי 08/11/2021 07:08הגב לתגובה זוטסלה יקרה פי 6 מטויוטה .. בסופו של דבר מדובר בחברת רכב המחיר הוא נטו הכריזמה של מאסק
- 16.אביגדור מאסק 08/11/2021 07:01הגב לתגובה זוטבעי בסך הכל, ולא אומר כלום לגבי הטווח הארוך. אם יוטיוברים ימשיכו להעלות כל יום 20 סרטונים על טסלה המניה תמשיך לעלות לכיוון האינסוף. גם דוג'קוין אגב
- התחיל טרום מסחר, טסלה איבדה 80 מיליארד דולר בלילה אחד (ל"ת)חחחחחח 08/11/2021 11:35הגב לתגובה זו
- 15.עדר (ל"ת)דיבילים 08/11/2021 06:55הגב לתגובה זו
- מי ? הקונים כשהמניה יורדת או המוכרים.. (ל"ת)עוז 01/12/2021 21:02הגב לתגובה זו
- 14.לאיזה כיוון המניה הולכת מכאן? 08/11/2021 06:46הגב לתגובה זולאיזה כיוון המניה הולכת מכאן?
- 13.הרים להנחתה וכולם אכלו את הגלולה אלוף העולם 08/11/2021 05:59הגב לתגובה זוהרים להנחתה וכולם אכלו את הגלולה אלוף העולם
- 12.דני 08/11/2021 05:54הגב לתגובה זונרקסיסט , מריץ מניות , יעשה הכל להריץאת מניותיו הוא יודע שהטפשים מחכים למוצא פיו וגם לא יאשרו לו למכור כמות כזאת , עוד תיראו איך יזגזג בימים הקרובים . לדעתי טסלה מכירה חזקה לטווח הארוך לדעתי -
- 11.ח 08/11/2021 01:21הגב לתגובה זומה נסגר עם הכותרת הזאת .
- 10.כל מי שאני מכיר לא נפל בפח. הוא ימכור והמניה תרד. (ל"ת)אנשים לא מטומטמים 08/11/2021 01:19הגב לתגובה זו
- 9.דניאל 08/11/2021 00:57הגב לתגובה זואנשים עוד יתחננו למחיר כזה תוך פחות משנה. עוד מבין גדול חח
- 8.איציק 08/11/2021 00:28הגב לתגובה זונפלו לפח, מי שישמע! בטח רוצה למכור, יש לו גם אופציות, עושה מזה עוד קצת כיף כמו שעשה עד היום עם הדוג' והביטקוין ומה לא - בסוף בספקולציות שלו הוא יכול להוריד ולהעלות את המניה כרצונו, עד גבול מסוים, אז למה לא? למה לא לעשות את זה, להרוויח, לקנות שוב ולהרוויח כפול? עושים כל כך הרבה ניתוחים על כל ציוץ שלו, כשבסך הכל הבנאדם מטריל ובבירור מרוויח מזה. אין פה איזה כוונה זדונית ומרושעת, גם לא נפילה בפח - רובנו אנשים בוגרים שמודעים להחלטות שלנו, ומנסים לנצל הזדמנויות תוך כדי שנהנים מהדרך, כל אחד כפי יכולותיו. מאיפה הציפייה שברגע שלמאסק 300 מיליארד הוא צריך להיות מעונב ומחושב עד הסנט האחרון כמו גייטס ובאפט ולדבר על ילדים רעבים באפריקה כל היום?
- 7.[email protected] 07/11/2021 23:23הגב לתגובה זוכל נדרי
- 6.לא משנה 07/11/2021 23:00הגב לתגובה זושווה לעשות שורט על המניה כי נראה שבאמת הגיעה לשיא שקשה להאמין שיימשך. גם המתחרים מתחילים לזנב בטסלה כך שהיא לא תשאר לעד בשווי המטופש הזה.
- 5.כתב יקר 07/11/2021 22:49הגב לתגובה זו"רוב מבין 3.5 מיליון גולשים נפל בפח ובחר במכירה" אם מישהו נפל בפח זה אתה. לא ברורה ההנחה שלך, וההתעלמות מזה שיש רבים וטובים בשורט על המניה.
- 4.עוז 07/11/2021 22:38הגב לתגובה זותחשוב לבד למה?
- 3.עמיר 07/11/2021 22:22הגב לתגובה זועוד יכתבו בהיסטוריה על התקופה המשוגעת הזו כולה מכונית עם בטריות והטריליונים חוגגים כאילו זה בועות אויר אבל אפשר להתנחם שהטרוף של בני האדם מתבטא בזה ולא בפצצות גרעיניות שיכולות להשמיד אותו שאז לא משנה איזה מכונית שיגעה אותו
- 2.ליאור 07/11/2021 22:10הגב לתגובה זואולי אתה נפלת בפח שלא מכרת לפני שהוא מכר זו כתבה ממומנת?!
- 1.אלדאגה מחר המניה תעלה (ל"ת)אלעד 07/11/2021 21:26הגב לתגובה זו
- תעדכן את התגובה- איבדה 8% במהלך הסופש... בגלל ציוץ אחד (ל"ת)טרום מסחר 08/11/2021 11:36הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
