שיכון ובינוי זכתה בפרוייקט בהיקף של 252 מיליון ד'
החלטתה של בעלת השליטה בחברת שיכון ובינוי - שרי אריסון, לוותר על מכירת השליטה בחברה לפני כשנה, מתבררת כצעד מוצלח. הבוקר הודיעה החברה על חוזה נוסף בו זכתה חברת בת של סולל בונה ארצות חוץ (הינה חברת בת בבעלות מלאה של החברה), בניגריה בהיקף של 252 מיליון דולר. במסגרתו תבצע לאורך 4 שנים פרויקטי כבישים בניגריה. פרוייקט זה מצטרף למספר פרוייקטים בהם זכתה החברה מתחילת השנה בהיקף של כ-900 מיליון דולר.
על פי דיווח החברה לבורסה, העבודות בפרויקט כוללות עבודות סלילת מסלול אספלט נוסף (2 נתיבים) בכביש Port Harcourt -Eket בניגריה, באורך של כ-100 ק"מ וכן בניית גשר מקטעים באורך של 940 מטר מעל נהר ה-IMO. הכביש האמור הוא קטע מעורק תחבורה עיקרי (כביש מס' 15) בדרום מזרח ניגריה, אזור הפקת הנפט של ניגריה.
מנכ"ל שיכון ובינוי אחזקות, אורי שני ציין כי, "סולל בונה ארצות חוץ ממשיכה לפעול על פי יעדיה האסטרטגים וממשיכה לבסס את מעמדה בתחום הסלילה והתשתיות בפרוייקטים גדולים במדינות בהן היא פועלת ובמדינות חדשות נוספות".
לפני כשנה - בחודש אוקטובר 2005, התנהל משא ומתן למכירת השליטה בחברה לקבוצה בראשות בני שטיינמץ וצביקה בארינבוים תמורת 975 מיליון דולר. בצד המוכרים עמדו אשת העסקים - שרי אריסון שמחזיקה כ-35% ממניות החברה, ועובדי שיכון ובינוי אשר בידיהם כ-18.6%.
במבט לאחור, כישלון העסקה התברר כמהלך מוצלח. בתקופה זו עברה החברה לריווחיות כאשר מנייתה מזנקת בהתאם למגמת חברות הנדל"ן. באוקטובר 2005 נסחרה שיכון ובינוי בשער של 38.86 שקל אשר שיקף לחברה שווי של 1.55 מיליארד שקל. כשנה מאוחר יותר, נסחרת כיום מניית החברה לפי שער 50.4 שקל המשקף לה שווי של 2.02 מיליארד שקל - עליה של 29% בשוויה. מתחילת 2006 זינקה שיכון ובינוי בכ-47%.
את שנת 2005 סיימה שיכון ובינוי בהספד של 20.8 מיליון שקל. ששת החודשים הראשונים של 2006 נראים טוב בהרבה. ברבעון הראשון והשני יחדיו הציגה החברה גידול של 16% בהכנסותיה לגובה של 2.05 מיליארד שקל, בשורה התחתונה עברה לרווח של 96 מיליון שקל.
אחת התורמות העיקריות לריווחיות שיכון ובינוי הינה חברת סולל בונה. חברת הבת תרמה הכנסות של 240 מיליון שקל ממגזר הסלילה. בנוסף, מכירת 50% מאחזקות שיכון ובינוי בקניון גבעתיים לקבוצת אי.די.בי. תרמה כ-300 מיליון שקל להכנסות.