תוצאות שיא לדלק US ברבעון - הכפילה את הרווח פי 6

דיווחה על רווח נקי בגובה של כ-42.2 מיליון דולר. ההכנסות ניזקו בכ-78% והסתכמו ב-819.6 מיליון דולר
דרור איטח |

יצחק תשובה יכול לחייך. חברת הבת של קבוצת דלק (דלק קבוצה ) וזרוע הפעילות שלה בארה"ב - דלק US, מספקת את הסחורה. היום דיווחה חברת הבת על תוצאות שיא לרבעון השני של 2006, בהם דיווחה החברה על זינוק של פי 6 ברווח הנקי וגידול דו סיפרתי בשורת המכירות. כמו כן עקפה החברה את תחזית הרווח שצפו למניה אנליסטים זרים.

דלק US דיווחה על רווח נקי בגובה של כ-42.2 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרווח נקי של כ-6.9 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2005 המקבילה. הרווח הנקי המדולל למניה גדל בשיעור של למעלה מ-500% ל-88 סנט למניה ברבעון, בהשוואה ל-17 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד ובהשוואה לממוצע התחזיות המוקדמות שחזו רווח של 70 סנט למניה.

בשורה העליונה הציגה החברה גידול של 78% במכירותיה לגובה של 819.6 מיליון דולר, זאת לעומת כ-459.7 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד, וכ-659.8 מיליון דולר ברבעון הקודם. את השיפור רשם מגזר הזיקוק שתרם למעלה ממחצית ההכנסות, כ-454.1 מיליון דולר, זאת לעומת 190.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ברבעון זה מכרה החברה כ-5.2 מיליון חביות תזקיקים.

הטבה בפעילות נרשמה גם במגזר חנויות הנוחות והתדלוק שתרמו לרווחי והכנסות החברה כ-15.2 ו-365.6 מיליון דולר בהתאמה. את עיקר הגידול בהכנסות יש לזקוף לרכישת חנויות BP אותה ביצעה החברה בדצמבר 2005.

לדברי נשיא ומנכ"ל דלק US, עוזי ימין, "החברה השיגה תוצאות יוצאות מן הכלל ברבעון השני של 2006. במגזר הזיקוק היקף המכירות הממוצע הגיעה לשיא של 57,036 חביות ליום, גידול של 17.7% לעומת רבעון מקביל אשתקד ושל 5.1% לעומת רבעון ראשון 2006".

ימין הוסיף,"חוזקה של הפעילות הקמעונאית מתבטא בגידול במכירות בחנויות הנוחות, הנובע הן מגידול של כ-4% במכירות בחנויות דומות והן מהרחבת רשת החנויות, בעקבות רכישת חנויות BP בדצמבר 2005. בנוסף, למרות ההתייקרות המשמעותית שחלה במחירי הדלקים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הצלחנו להגדיל את הרווחיות הגולמית לגלון, אשר עמדה ברבעון השני על 16.1 סנט".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה