טויוטה קורולה
צילום: אתר טויוטה
ניתוח

25 שנה על הכביש - הרכבים הכי אמינים; ולמה המידע הזה חשוב כשאתם קונים היום רכב חדש או יד שנייה?

ולמה המידע הזה חשוב כשאתם קונים היום רכב חדש או יד שנייה?
יואב פולס | (56)
נושאים בכתבה טויוטה קורולה

שוק הרכב הישראלי ייחודי בהרבה מובנים מהשווקים המערביים אליהם אנחנו אוהבים להשוות את עצמנו. אחד התחומים הוא עלות הרכב, והמקום ששווי הרכב תופס בתקציב המשפחתי. רכב הוא ההוצאה השנייה בגודלה עבור משק הבית הישראלי, ואחד הקריטריונים החשובים ביותר לצרכן הישראלי הוא ערך הגרט של הרכב או בשפה מקובלת 'כמה תוכל לקבל עליה כשתרצה למכור'. ערך זה נסמך לא מעט מהאמינות הנתפסת של המותג בציבור, כלומר ככל שהרכב נתפס בציבור כאמין יותר, כך הוא גם ישמור על ערכו בצורה הטובה ביותר. בשלב הזה חלקכם כבר ממלמלים על קצות השפתיים 'טויוטה'.

אבל אנחנו לא יכולים להסתפק בתפיסות ואמונות, ולכן ניגשנו לנתוני משרד התחבורה, ובדקנו כלי רכב שעלו לכביש לפני 25 שנים, כלומר בשנת 1999, ובדקנו לכמה מהם יש רישיון בתוקף גם היום, לאחר 25 שנים. המשמעות היא שהרכב שעלה לכביש בשנת 1999 עדיין נוסע ויש מצב שיעמוד לצדכם ברמזור הקרוב.

אבל לא הסתפקנו רק במספרים המוחלטים אלא ניגשנו לבדוק את אחוזי השרידות של כלי הרכב, כלומר רכב שמכר 100 מכוניות בשנת 1999 וכיום 50 מכוניות עדיין נוסעות מציג אחוזי הישרדות של 50%. לעומתו רכב שמכר 1000 כלי רכב, מתוכם עדיין נוסעים על הכבישים 100 כלי רכב, מציג אחוזי הישרדות של 10%, ולכן ימוקם מתחת לרכב הראשון בדוגמא.

אלו מכם שמלמלו 'טויוטה' כשקראו את הפסקה הראשונה, לא טעו. ב-1999 עלו לכביש 7981 כלי רכב מתוצרת טויוטה, מתוכם 1748 עדיין נוסעים היום, כמעט 22%, והיא ניצבת ראשונה באחוזי ההישרדות ובפער גדול מהיתר.

  טויוטה קורולה מודל 1999

את המקום השני כובשת ב.מ.וו שאמנם מכרה רק 658 כלי רכב בשנת 1999 אולם 106 מתוכם עדיין נוסעים, מעט מעל 16%.  למקום השלישי מגיעה מרצדס שמכרה 1326 כלי רכב, מתוכם 159 עדיין עם רישיון בתוקף, 12%.

בכלי רכב משומשים, מגיע השלב בו תקלה יקרה לתיקון עלולה לגרום להשבתת הרכב, שכן תיקון התקלה קרוב לשווי הרכב כולו, ובעלי הרכב עושה את חשבון הכדאיות. לשלושת המקומות הראשונים יש שני הסברים. במקרה של טויוטה – אין תקלות יקרות לתיקון, וכלי הרכב מציגים אמינות בסיסית גבוהה מאוד. במקומות השני והשלישי, מראש שווי הרכב גבוה משמעותית, ולכן גם אם מתרחשת תקלה יקרה עדיין קיימת כדאיות כלכלית לתיקון התקלה, והרכבים לא נגרעים ממצבת כלי הרכב הפעילים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

חשוב להבהיר לפני שנמשיך במורד הדירוג. יש משמעות פרקטית לאמינות של הרכבים האלו כי מדובר בעצם באמינות של חברה, של מותג. חברות משתדלות לשמר את המסורת, לשמר את האיכות ולשמר את האמינות. לא בטוח שזה אכן קרה ויקרה. בכל זאת, על פני השנים יש דגמים חדשים, מיזוגים שינוי הנהלה ועוד, ועדיין זה נותן הערכה שלצד פרמטרים נוספים מעיד על אמינות ואיכות המותג.  

במקום הרביעי נמצאת מיצובישי עם כמעט 5000 כלי רכב שנמכרו ב 1999, מתוכם מעל 550 עדיין נוסעים, כלומר כ 11%. במקום החמישי נמצאת הונדה עם 8.63%.

 

טויוטה במקום הראשון גם בשרידות - הטבלה לא משקרת

בכדורגל אומרים שהטבלה לא משקרת, ולכן נפנה לתחתית הטבלה, אותה סוגרת דייהו הקוריאנית טרם ההשתלטות של שברולט. בשנת 1999 עלו על כבישי ישראל 3918 כלי רכב מתוצרת דייהו, מתוכם רק לשישה רישיונות בתוקף, 0.15%. רנו במקום אחד לפני האחרון עם כמעט 7800 כלי רכב שנמכרו ב 1999 מתוכם 20 עדיין נוסעים, 0.26%. מעליה סקודה שמכרה 1500 כלי רכב מתוכם בדיוק 4 עם רישיון בתוקף, 0.27%. סיטרואן במקום הרביעי מהסוף על היקף מכירות של 5430 כלי רכב, מהם רק 21 עדיין נוסעים, 0.39%, ואת החמישייה האחרונה סוגרת סיאט עם 1350 כלי רכב שנמכרו ב 1999 מתוכם 8 עדיין מתגלגלים על כבישי ישראל, 0.59%.

עוד ראוי לציין את מלכת המכירות של שנת 1999 – מאזדה, שמכרה 17,186 כלי רכב, מתוכם 653 עדיין נוסעים, 3.8%. חשוב לומר, חלק גדול מהיצרנים עברו מהפיכות גדולות, מיזוגים ורכישות, מהפיכות טכנולוגיות ועוד. לא ניתן באמת להסיק הרבה על כדאיות רכישה של רכב בשנת 2024 לפי נתוני הישרדות של דגמי 1999, עם זאת, המספרים האמיתיים מציגים תמונה מעניינת מאוד על שרידות ואמינות.

הנתונים באדיבות צבי תמרי

תגובות לכתבה(56):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 38.
    ל 20שנה זה 5000 בשנה. לא זול (ל"ת)
    טויוטה ב 100 אשח 17/01/2025 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    מה עם מלכת הכביש פורד (ל"ת)
    מעניין 17/01/2025 13:34
    הגב לתגובה זו
  • לרון 25/07/2025 15:28
    הגב לתגובה זו
    היא RACE המניה.לא המלצה
  • 36.
    דייהו 1999 נותרו 6 פריטים? ו-Jeep 1999?? (ל"ת)
    שכחתם 13/07/2024 18:10
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    לא שקללתם את מרכיב הגרזנות של הלקוח הטיפוסי (ל"ת)
    רק;1 10/07/2024 15:16
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    רון חו 09/07/2024 22:31
    הגב לתגובה זו
    לפני הכל, אין ספק שטויוטה ובמיוחד קורולה מפגינים אמינות יוצאת דופן. שנית ,הנתון של ב.מ.וו איננו ברור. אולי ישנם המון רכבים שנגנבים ולכן אינם נכללים הסטטיסטיקה. מרצדס משמשת כמונית ולכל עושה קילמוטרז' מטורף שאינו נותן לרכב להיות על הכביש יותר מחדי זמן
  • 33.
    הכי טוב 09/07/2024 15:46
    הגב לתגובה זו
    בג'יפים וגם במכוניות יותר מיוחדות ויקרות, אין משמעות להיגיון הכלכלי כמו במכונית רגילה. אנשים יהפכו את העולם כדי שהרכב שלהם ימשיך לנסוע ויוציאו עליו כסף בלי חשבון. ברכב רגיל שתהיה תקלה יקרה או תאונה, רוב הסיכויים שיורידו אותו מהכביש, גם אם אפשר לתקן. לדוגמה, איסוזו טרופר, היה ג'יפ עם בעיה קשה במנוע, בהרבה מקרים נזק יקר מאוד ועדיין יש לא מעט על הכביש, שהחליפו מנועים כמה פעמים. לא יקרה ברכב משפחתי רגיל.
  • 32.
    , 09/07/2024 15:03
    הגב לתגובה זו
    באותה תקופה, וגם היום, מה שכתוב על מכסה מנוע, לא אומר שיש גם מתחת, וולבו, למשל, עם מנועי רנו, פורד, אופל. סוזוקי SX4 היו גם פיאט סדיצ׳י. מאזה היו פורד ועוד ועוד.
  • 31.
    דוד 08/07/2024 21:37
    הגב לתגובה זו
    אני רואה יותר הונדות מכל רעב אחר בכבישים.
  • 30.
    א 08/07/2024 15:14
    הגב לתגובה זו
    חלק לא שרדו כי היו גרועות,חלק נגנבו,חלק גדול נוסעות בלי רשיון
  • 29.
    P3 08/07/2024 10:59
    הגב לתגובה זו
    רכב דלק חלפים אגרות וביטוח עולים פי 3 מכל מדינה נורמלית. ככה זה שאוצר הטבע היחיד שיש פה זה פראיירים
  • 28.
    יובל 08/07/2024 09:54
    הגב לתגובה זו
    אם אני מעוניין להחזיק אותה 25 שנים לפחות
  • תסתפק ב-25 חודשים.. (ל"ת)
    אלי 08/07/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    יעקב 08/07/2024 09:49
    הגב לתגובה זו
    זה המדינה אשמה בזה מאוד מקשים להחזיק רכב ישן למרות שהוא תקין ונוסע כמו שצריך כל העניין של אישור ברקסים וטסט פעמים בשנה ביטוח מאוד יקר כל זה גורם להפסיק את השימוש ברכב ישן למרות שהוא תקין רכב ישן לא עובר טסט בלי קומבינה שיש בכל מכון את הקומבינטור התורן
  • 26.
    בעל יונדאי אקסנט 99 08/07/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
    וואו. איזו כתבה טובה. תודה :-) אני באמת מתלבט אם להמשיך להחזיק את היונדאי אקסנט שלי או לתת אותה למוסך בשביל חלפים, בסכום סימלי. אצלנו במשפחה משנת 2000. כן כן. הטסט נגמר בעוד כמה ימים. אם יש כאן מישהו שמחפש יונדאי אקסנט, שאפשר להשמיש ולנסוע איתה, או שצריך את החלקים, אז אפשר לרשום טלפון. ב 3000 שקל אני אשמח למכור. באלף שקל? לא יודע. צריך לברר עם המוסך, איתו בכ"ז אמשיך להיות בקשר בעתיד. למותר לציין שעם רכב שנמצא אצלנו מאז שהיה בן שנה יש ספר טיפולים מלא וההשקעות שלי היו פי כמה ממה ששווה כל האוטו. אגב, עוד כמה שנים הוא יהפוך לאספנות.
  • אני מעוניין ברכב תמורת 3000. מספר טלפון: 100 (ל"ת)
    שוטר 08/07/2024 10:16
    הגב לתגובה זו
  • הרואה ברכבים.... 08/07/2024 11:49
    אמין וטוב
  • 25.
    בקיצור, או רכב פשע דעווין או יפני קוריאני (ל"ת)
    יוני 08/07/2024 09:41
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    אנליסט 08/07/2024 09:18
    הגב לתגובה זו
    במקום להציג תמונה רק לשנת 1999, תציגו תמונה של 10 שנים מצטברות ככה נקבל מספר יותר רלוונטי, מי קונה היום רכב שנת 1999 השווי שלו הוא לרוב 0 בצורה שטוחה ל99% מהרכבים
  • 23.
    לי 08/07/2024 09:00
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי אמין פי 100 אין מנוע עם חלקים נעים אין שמן ופיח אין הילוכים אין ראש מנוע כתבה היסטורית בלבד
  • תגובה של בורות מוחלטת! (ל"ת)
    מומחה 06/08/2024 19:24
    הגב לתגובה זו
  • לרון 25/07/2025 15:30
    היא תמיד עובדת
  • תענוג לעצור כל 100 קמ לתדלוק בגלל שהדלקתי מזגן (ל"ת)
    רק;1 10/07/2024 15:18
    הגב לתגובה זו
  • פחחחחחח (ל"ת)
    הרואה בגרוטאות 08/07/2024 11:50
    הגב לתגובה זו
  • עוד דביל מצוי, שמצוי בדיסונס קוגניטיבי (ל"ת)
    מומי ברנר 08/07/2024 10:16
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 08/07/2024 10:09
    הגב לתגובה זו
    שהסוללה הולכת...
  • 22.
    כמובן שהמלכה לא נמצאת:GOLF (ל"ת)
    ירון 08/07/2024 08:53
    הגב לתגובה זו
  • עומר 08/07/2024 11:43
    הגב לתגובה זו
    יש 149 רכבים בתוכם פולו,גולף,פאסאט ...
  • 21.
    סובארו 08/07/2024 08:32
    הגב לתגובה זו
    סובארו חייבת להיות מקום לפחות שני או שלישי , רואים סובארו dl וג'אסטי בכל מקום עדיין נוסעות. לדעתי רכבי יוקרה לא צריכים להיכלל משום שלכתחילה אנשים משקיעים ברכבים הנ''לבתיקונים יקרים והערך שלהם רק עולה עם השנים
  • 20.
    הגיון 08/07/2024 08:26
    הגב לתגובה זו
    זה לא בטוח אמינות. אם רנו בת 20 עולה 2000 ש'ח....ברגע שרוצים להחליף זה קל
  • רכב זול קל לתקן (ל"ת)
    יוני 08/07/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
  • אלפונסו 10/07/2024 15:48
    כמו שציינו אחרים, חסרים נתונים נוספים כמו כמה רכבים יצאו מהשוק עקב,תאונה או גניבה. יותר נכון לעשות ניתוח על גבי כמה שנים ולא שנה אחת ספציפית להוריד סטיות שמניות שאולי היו.
  • 19.
    ת.ח 08/07/2024 06:25
    הגב לתגובה זו
    עבודה יפה
  • 18.
    מושיקו 08/07/2024 04:42
    הגב לתגובה זו
    אנשים קונים טיוטה בגלל האמינות שלה ...לכן מחזיקים אותה הרבה..הערך שלה נשאר גבוה.אבל כול היפניות באותו איכות...פשוט הערך יורד אז לא שווה לתקן
  • 17.
    ליאור 08/07/2024 02:35
    הגב לתגובה זו
    רק יונדאי
  • יונדאי עדיף על מרצדס, מכל בחינה. לא מחליף. (ל"ת)
    מומי ברנר 08/07/2024 10:15
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    ליאור 08/07/2024 02:33
    הגב לתגובה זו
    אן על יונדאי
  • 15.
    איצקו 08/07/2024 02:21
    הגב לתגובה זו
    פעם טויוטה תמיד טויוטה. הבעיה שזה רכב גניב מאד.
  • 14.
    טוקר 08/07/2024 00:38
    הגב לתגובה זו
    היא לא לוקחת בחשבון רכבים שנגנבו .ופורקו או רכבים שממשיכים לנסוע בשטחים בלי רישיון . ככה שכנראה טויוטה , סוברו , ושאר החבריה במקומות ראשונים ובפער גדול יותר .
  • 13.
    כתב שקרן 07/07/2024 23:49
    הגב לתגובה זו
    100% רכבי לנד-רובר דיסקברי-2 ו-דיפנדר שנת 1999 עדיין עם רשיון. 100% מרכבי סוזקי סמוראי ו-ויטרה שנת 1999 וגם ישנים-יותר עדיין עם רשיון
  • 12.
    אין על יונדאי גטס אמינה לחלוטין מה דעתכם ??? (ל"ת)
    משה ראשל"צ 07/07/2024 23:10
    הגב לתגובה זו
  • אוטו מסוכן שומר נפשו ירחק (ל"ת)
    איש רכב 08/07/2024 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יובל 07/07/2024 22:49
    הגב לתגובה זו
    רכב פרטי עושה בממוצע 18000 קמ בשנה. מסחרי 50-60000 בשנה ומונית 100000 בשנה. איפה ההתייחסות לסגמנטים השונים. איפה ההתייחסות לכמה מכל סוג נמכרו ע"י היבואנים ב1999? בחייכם, אם אני יבואן רכב הייתי בא אליכם בטענות גדולות.
  • 10.
    כתבה מעניינת , כל הכבוד לצוות ביזפורטל על איסוף נתונים. (ל"ת)
    מורדי 07/07/2024 22:12
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    סובארו מס' 1 ללא ספק (ל"ת)
    חגי 07/07/2024 21:48
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מה עם טויוטה? (ל"ת)
    כפיר 07/07/2024 21:01
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מה עם סובארו? (ל"ת)
    כפיר 07/07/2024 21:01
    הגב לתגובה זו
  • יש טבלה בסוף הכתבה, סובארו בנקום השביעי (ל"ת)
    נהג 08/07/2024 06:51
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מה עם רנו? (ל"ת)
    כפיר 07/07/2024 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מה עם הונדה? (ל"ת)
    כפיר 07/07/2024 20:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    טיוטה - מוריד בפנייך את הכובע את מלכה (ל"ת)
    אחד 07/07/2024 20:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    א 07/07/2024 20:13
    הגב לתגובה זו
    ב.מ.וו עדיין יקרה לאחזקה אבל יש כאלה שמשיגים חלפים זולים יותר ומסתדרים מרצדס כוללת המון מוניות ולכן זה עוד יותר מכובד שהם במעלה הטבלה אני ממש לא משוכנע שמרצדס 2024 תשמור על זה. במוו בעלייה ניסן ירדה ורנו עלתה. ממוצע קיה עלתה יחד עם יונדאי בכל מקרה טויטות חדשות חלקן עם חלפים יקרים
  • 2.
    דן 07/07/2024 19:42
    הגב לתגובה זו
    זה ברור !
  • 1.
    שלום כהן 07/07/2024 19:19
    הגב לתגובה זו
    מה עם סובארו אין אפילו אחת ??
  • 236 (ל"ת)
    236 07/07/2024 20:46
    הגב לתגובה זו
  • דווקה יש מקום 7 עם 236 יחידות (ל"ת)
    הייטקיסט 07/07/2024 20:34
    הגב לתגובה זו
אוטובוסים (אמיר זלצברג)אוטובוסים (אמיר זלצברג)

בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412

משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל מקדם את חיבור המסוף החדש באור יהודה לכביש 412 בשאיפה לקדם את זרימת התנועה באזור


הדס ברטל |

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מודיע על קידום חיבור מסוף התחבורה הציבורית החדש שמוקם בימים אלה בכביש 4612 באור יהודה לכביש 412. לפי הודעת משרד התחבורה, מדובר בפרויקט תשתיתי משמעותי שיאפשר חיבור תחבורתי מלא, בטוח ורציף בין המסוף לבין רשת הדרכים הארצית, ומיועד לשפר את זרימת התנועה והנגישות באזור.

מסוף התחבורה, הכולל חניית תפעול ל-75 אוטובוסים, נמצא בבניה ועתיד להסתיים בסוף הרבעון הראשון של שנת 2026. עם השלמתו ועם קבלת התקציב החדש, צפויה חברת נתיבי ישראל להתחיל בעבודות החיבור של המסוף לכביש 412 כך שיהיה המשך טבעי לנסיעה, בחודש מאי 2026, כשמשך הביצוע המתוכנן הוא עד מרץ 2027.

הפרויקט של נתיבי ישראל כולל הקמת שני צמתים מרומזרים, אחד יהווה כיציאה מהמסוף על 4612 והשני יוקם בכביש 412, במרחק של כ-300 מטרים מהכניסה למסוף, סלילת קטע כביש חדש דו מסלולי דו נתיבי, באורך של כ-50 מטרים מ-412 ועד למסוף הקמת מדרכות, שבילי אופניים, הסדרת תאורה חדשה, ניקוז ותעלות מים. כמו כן יבוצע חיבור כביש לכביש בתצורה זהה ומתואמת, וכן עבודות תשתית מורכבות באזור חקלאי, הכוללות הכשרת הקרקע וביצוע כביש שיתאים לעומסים התחבורתיים העתידיים. עלות הפרויקט נאמדת בכ־35 מיליון שקלים.

מירי רגב
מירי רגב - קרדיט: מירי שמעונוביץ, לעמ

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״חיבור מסוף התחבורה החדש באור יהודה לרשת הכבישים הארצית הוא מהלך תשתיתי חיוני שמבטיח תחבורה ציבורית נגישה, בטוחה ורציפה. הפרויקט שאנו מקדמים משפר את זרימת התנועה באזור, מחזק את הקישוריות בין אמצעי התחבורה ומציב את התחבורה הציבורית במרכז לטובת משתמשי הדרך ותושבי האזור.״

מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?