
10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
מי היו הרכבים שנמכרו בכמויות של עשרות מיליונים ולמה אהבנו אותם?
עולם הרכב מלא בהבטחות ובניסיונות. בכל שנה יוצאות לשוק מאות גרסאות חדשות של דגמים מוכרים לצד רכבים שפותחו מאפס בתקווה לכבוש את ליבם של נהגים. רובם נשכחים אחרי כמה שנים, חלקם הופכים לפופולריים אך שומרים על הצלחה מקומית בלבד, ורק מעטים מצליחים לחצות יבשות, תרבויות ושנים. אותם מעטים נכנסים להיסטוריה של ענף הרכב כמודלים שהשפעתם חורגת הרבה מהענף עצמו. הם הפכו לסמל של עידן, של אורח חיים ושל מגמה כלכלית עולמית.
כאשר בוחנים את עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, מגלים שלא תמיד מדובר במכוניות מרהיבות או יוקרתיות. פעמים רבות אלו דווקא המכוניות הפשוטות, היעילות, הזולות יחסית או החזקות במובן הפונקציונלי, אלו שהצליחו להיכנס ללב השוק, להפוך לנחלת הכלל, ולשמור על מעמד יציב לאורך עשורים. הסיפור שלהן הוא סיפור של הבנה עמוקה של צרכי השוק, של חדשנות טכנולוגית במקומות הנכונים, ושל יכולת להתאים את עצמן לשינויים תרבותיים וכלכליים גלובליים.
1. טויוטה קורולה - המכונית של כל אחד
מאז השקתה ב-1966 נמכרו בעולם יותר מ-60 מיליון יחידות של טויוטה קורולה. מדובר במספר בלתי נתפס שמציב אותה במקום הראשון בפער משמעותי מכל מתחרה אחרת. הקורולה לא נולדה כדי לספק חוויית נהיגה מסעירה או עיצוב פורץ דרך, אלא כדי לתת מענה לצורך פשוט: מכונית משפחתית אמינה, חסכונית וברת השגה.
ביפן של שנות ה-60 השוק היה צמא לרכב נגיש שיכול לשרת משפחות של מעמד ביניים. טויוטה קלעה בדיוק לנקודה הזו. בהמשך, כשהחלה לייצא את הקורולה לארה״ב ולאירופה, היא זכתה לחיבוק מהיר הודות לאותה תכונה בסיסית: רכב שעובד. אין הפתעות, אין תקלות מיוחדות - פשוט רכב שמוביל את המשפחה ממקום למקום בביטחון ובאמינות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון הגדול של הקורולה היה ונשאר אמינות יוצאת דופן. סיפורים על רכבים שעברו מאות אלפי קילומטרים מבלי לראות מוסך הפכו לאגדה אורבנית אך גם למציאות בשטח. בישראל, לדוגמה, דגמי קורולה משנות ה-90 וה-2000 עדיין נוסעים על הכביש מדי יום, לעיתים כ״יד שלישית״ או ״רביעית״, ועדיין שומרים על ערך סביר. הדבר המדהים הוא שרבים מהרכבים הללו ממשיכים לתפקד ללא תקלות משמעותיות, כשהטיפול העיקרי שהם דורשים הוא החלפת חלקי בלאי רגילים.
החיסרון המרכזי של הקורולה? עיצוב שנחשב בעיני רבים כמשעמם ושמרני. הקורולה כמעט ולא הציעה התרגשות למי שחיפש חוויית נהיגה ספורטיבית או עיצוב נועז. אך דווקא הפשטות הזו הפכה ליתרון אסטרטגי. עם השנים היא התאימה את עצמה לדרישות השוק המשתנות - תחילה בגרסאות היברידיות שהפכו ללהיט בשווקים מפותחים, אחר כך בטכנולוגיות בטיחות מתקדמות כמו Toyota Safety Sense, ובכך המשיכה לשמור על ההובלה גם בעידן שבו המתחרים מציעים מערכות מולטימדיה מתוחכמות ומנועי טורבו עוצמתיים. הקורולה הוכיחה שיציבות ואמינות מנצחות לטווח הארוך.
2. פולקסווגן חיפושית - ממכונית עממית לסמל תרבות
מעטים הם הרכבים שהצליחו לגלם בתוכם שינוי תרבותי כמו פולקסווגן חיפושית. היא נולדה בשנות ה-30 בגרמניה הנאצית כחלק מחזון של רכב זול ועממי לכל משפחה גרמנית, אך אחרי מלחמת העולם השנייה עברה מטמורפוזה מדהימה והפכה לחלק מתרבות הנגד בארה״ב. יותר מ-21 מיליון יחידות יוצרו עד להפסקת הייצור הסופי במקסיקו ב-2003, מה שהפך אותה לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בהיסטוריה ובוודאי לבעלת הסיפור המרתק ביותר.
- רכבי אספנות: מתחביב לשוק של מיליארדים; ההשקעה שמביסה מניות ונדל"ן
- בקרוב: יותר דוחות על עבירות תנועה - הנה הסיבה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
החיפושית הציעה קונספט ייחודי: מנוע אחורי מקורר אוויר, פשוט ועמיד להפליא, גוף עגול אופייני שקל לזהות מכל מרחק, ומחיר נמוך במיוחד. היא לא הייתה מהירה במיוחד, ובטיחותה הייתה בסיסית מאוד לפי הסטנדרטים של היום, אך היא הייתה קלה לתחזוקה וזולה לרכישה. המכניקה הפשוטה אפשרה כמעט לכל אחד לבצע תיקונים בסיסיים בעצמו, מה שהפך אותה לאהובה במיוחד במדינות מתפתחות.
בשנות ה-60 היא אומצה בהתלהבות על ידי דור ההיפים בארה״ב והפכה לסמל של חופש ושל חיי קהילה אלטרנטיביים. הפרסומת המפורסמת "Think Small" של סוכנות הפרסום DDB הפכה לאייקון בעולם הפרסום והצליחה להפוך את החיסרון, הגודל הקטן, ליתרון של ייחודיות ומינימליזם.
בישראל של שנות ה-60 וה-70, החיפושית הייתה חלק בלתי נפרד מהנוף המוטורי. רבים זוכרים את הרכב הקטן עם הצליל הייחודי של המנוע האחורי המקורר אוויר, שנשמע כמו מכונת תפירה ענקית. עד היום ישנם אספנים ומועדוני חיפושית פעילים שמחזיקים בדגמים משופצים, לעיתים במחירים שמגיעים ל-80 עד 120 אלף שקל לדגם שמור במיוחד. השוק הישראלי לחלפים וחלקי רסטורציה לחיפושית נשאר פעיל ותוסס.
החיפושית אף חזרה פעמיים בגלגולים מודרניים. בשנות ה-90 ובשנות ה-2010. אך הגרסאות החדשות, למרות הטכנולוגיה המתקדמת והבטיחות המשופרת, לא הצליחו לשחזר את הקסם של הדגם המקורי. ובכל זאת, ההיסטוריה שלה נשארת כתובה בזהב: מהמכונית של ההמונים בגרמניה ועד מכונית של חירות ומרד תרבותי באמריקה.
3. פורד F-150 - הטנדר שהפך לאגדה אמריקאית
האמריקאים אוהבים טנדרים. לא מדובר רק בכלי עבודה אלא באורח חיים, בהצהרה תרבותית ובסמל סטטוס. הפורד F-150, שהוצג לראשונה ב-1948 כחלק מסדרת ה-F של פורד, הוא ההוכחה החיה לכך. מאז ועד היום נמכרו יותר מ-40 מיליון יחידות של כל סדרת ה-F, מה שהופך אותה לסדרת הרכבים הנמכרת ביותר בארה״ב במשך יותר מארבעה עשורים רצופים, הישג חסר תקדים בתעשיית הרכב.
בהתחלה שימש ה-F בעיקר חקלאים, בעלי מלאכה וקבלנים. הוא הציע יכולת נשיאה גבוהה, פשטות מכנית ועמידות בתנאי עבודה קשים. אך בשנות ה-70 וה-80 הבינה פורד שהטנדר כבר מזמן לא משמש רק לעבודה. האמריקאי הממוצע רצה טנדר שישמש גם כרכב משפחתי לסוף השבוע, לטיולים ולנסיעות יומיומיות. כך נוספו מושבים מרווחים, תאי נוסעים כפולים (Crew Cab), מערכות מיזוג משוכללות, מערכות בידור ובטיחות מתקדמות, ובהמשך גם גרסאות יוקרה כמו ה-King Ranch וה-Platinum.
השינוי הדרמטי ביותר חל בשנים האחרונות. פורד הבינה שגם עולם הטנדרים חייב להתאים את עצמו לעידן החדש. כך נולדה גרסת ה-F-150 Lightning החשמלית לחלוטין, שהושקה ב-2022 ומציעה יכולות מדהימות: האצה של רכב ספורט, יכולת לספק חשמל לבית שלם בזמן הפסקת חשמל, ועלויות תפעול נמוכות משמעותית. זהו מהפך תפיסתי עצום עבור שוק שנחשב לשמרני במיוחד.
החיסרון המובהק של ה-F-150 היה ונשאר צריכת הדלק העצומה, בעיקר בדגמים של שנות ה-80 וה-90 עם מנועי V8 ענקיים. אך גם כאן חל שיפור משמעותי עם המעבר למנועי EcoBoost טורבו ולגרסאות היברידיות. הגודל העצום של הרכב גם מהווה אתגר במרכזי ערים צפופים ובחניות עירוניות, אך עבור האמריקאי הממוצע זהו מחיר קטן לשלם עבור הרבגוניות והיכולות שהטנדר מציע.
בארה״ב, ה-F-150 הוא הרבה יותר מסתם רכב. הוא סמל תרבותי, כמו ג'ינס לוי'ס או המבורגר עם צ'יפס. עבור רבים, זו ההגדרה של אמריקה על גלגלים, חזק, גדול, רב-שימושי ומוכן לכל משימה.
4. הונדה סיוויק - הקומפקטית שכבשה את העולם
המשבר האנרגטי של שנות ה-70, כשמחירי הנפט זינקו והתורים לתחנות הדלק התארכו, הוליד דור חדש של מכוניות קטנות וחסכוניות. אחת הבולטות שבהן הייתה הונדה סיוויק, שהושקה ב-1972. יותר מ-27 מיליון יחידות נמכרו מאז, והדגם הפך לאחד הסמלים המובהקים של ההצלחה היפנית בכיבוש השוק העולמי.
הסיוויק סיפקה בדיוק את מה שהשוק דרש באותה תקופה: רכב קומפקטי שקל לחנות בעיר, חסכוני בדלק ברמה שהאמריקאים והאירופאים לא הכירו קודם, אמין באופן יוצא דופן וזול לתחזוקה. היא התאימה במיוחד לערים הגדולות שבהן מקומות החניה הולכים ומצטמצמים, אך גם למשפחות קטנות שחיפשו רכב שני חסכוני.
עם השנים, הונדה הוכיחה גמישות מרשימה בפיתוח הסיוויק. היא הוסיפה גרסאות ספורטיביות כמו ה-Si וה-Type R שהפכו את הסיוויק מרכב משפחתי שקט לחביבה של חובבי נהיגה צעירים וקהילת הטיונינג. גרסת ה-Type R החדשה, עם 320 כוחות סוס ויכולות מרשימות על המסלול, מוכיחה שאפשר לשלב פרקטיות יומיומית עם ביצועים ספורטיביים ברמה גבוהה.
החיסרון העיקרי של הסיוויק היה תחושת הפרימיום הנמוכה יחסית. היא מעולם לא נתפסה כרכב יוקרתי או סטטוס סימבול, אלא כפתרון פרקטי ונבון. אך לאורך עשורים היא ביססה את עצמה כרכב מהימן ששומר על ערכו לאורך זמן. בישראל, הסיוויק נחשבת לדגם אהוב במיוחד, רבים זוכרים בחיבה את גרסאות ההאצ'בק המעוגלות של שנות ה-90 או את הדור השביעי שהפך לנפוץ מאוד בראשית שנות ה-2000. עד היום, סיוויק יד שנייה נחשבת לקנייה בטוחה ומומלצת.
5. פולקסווגן גולף - ההאצ'בק שמכתיבה סטנדרטים
כאשר פולקסווגן השיקה את הגולף ב-1974, היא חיפשה יורש ראוי לחיפושית האגדית. התוצאה הייתה לא רק מחליף מוצלח, אלא מכונית שהגדירה מחדש את הקטגוריה של ההאצ'בק הקומפקטי ויצרה סטנדרט חדש לכל התעשייה. יותר מ-35 מיליון יחידות נמכרו מאז, והגולף ממשיכה להוביל את השוק האירופי בקטגוריה שלה עד עצם היום הזה.
הגולף נודעה מההתחלה כמכונית איכותית במיוחד, מאוזנת היטב ובעלת עיצוב מודרני אך לא צעקני. היא לא הייתה הזולה ביותר בקטגוריה, אך נתפסה כ״מכונית של כולם״, מספיק פרקטית למשפחות עם ילדים, מספיק מהנה לחובבי נהיגה, מספיק חסכונית למי שמחפש יעילות. האיזון המושלם הזה הוא סוד ההצלחה שלה.
גרסת ה-GTI, שהושקה לראשונה ב-1976, הפכה לאייקון בפני עצמה והציבה את הרף עבור כל קטגוריית ההאצ'בק הספורטיבי (Hot Hatch). עם מנוע 1.6 ליטר שהפיק 110 כוחות סוס, מספר צנוע לימינו אך מרשים לתקופה, היא הוכיחה שאפשר ליצור רכב ספורטיבי נגיש במחיר סביר. ה-GTI של היום, בדור השמיני, מציעה יותר מ-240 כוחות סוס וטכנולוגיה מתקדמת, אך עדיין שומרת על אותו DNA של כיף נהיגה נגיש.
החיסרון של הגולף הוא המחיר הגבוה יחסית למתחרות. פולקסווגן תמיד מיצבה את הגולף כמוצר פרימיום בקטגוריה שלה, עם איכות בנייה גבוהה וחומרים משובחים, אך זה בא עם תג מחיר. בכל זאת, היא הצליחה לשמור על מעמדה לאורך עשורים בזכות עדכון מתמיד, ממנועי דיזל TDI חסכוניים במיוחד ועד גרסאות חשמליות מלאות כמו ה-e-Golf וה-ID.3 שמחליפה אותה בעידן החשמלי.
בישראל, הגולף נחשבת לדגם נחשק במיוחד, עם מחירי יד שנייה גבוהים משמעותית מהמתחרות. גולף GTI או R יד שנייה יכולה להחזיק ערך טוב יותר מרכבי יוקרה מקטגוריות גבוהות יותר.
6. טויוטה לנד קרוזר - שליט השטח הבלתי מעורער
מאז 1951 יוצרו יותר מ-10 מיליון יחידות של טויוטה לנד קרוזר, והוא הפך לשם נרדף ליכולת שטח אמיתית ובלתי מתפשרת. מהמדבריות הלוהטים של המזרח התיכון, דרך הג'ונגלים של דרום אמריקה ועד להרים המושלגים של סיביר. הלנד קרוזר הוכיח את עצמו כרכב עבודה אמין ועמיד בתנאים הקשים ביותר שאפשר לדמיין.
היתרון הברור והבלתי מעורער של הלנד קרוזר הוא האמינות האגדית שלו. גם רכבים בני 30 ו-40 שנה ממשיכים לנסוע במקומות הקשים והמבודדים ביותר בעולם. לא במקרה צבאות, ארגוני סיוע בינלאומיים כמו האו"ם והצלב האדום, וקהילות מבודדות באוסטרליה ואפריקה בחרו בו ככלי התחבורה העיקרי שלהם. המוניטין שלו כרכב "שלא נתקע" הפך אותו למיתוס חי.
החיסרון המרכזי הוא המחיר הגבוה ברכישה וגם בתפעול. צריכת הדלק עצומה, במיוחד בדגמים הישנים עם מנועי V8, והנוחות בדגמים המוקדמים הייתה בסיסית למדי. אך מי שקונה לנד קרוזר לא מחפש חסכון בדלק או נוחות של לימוזינה, הוא מחפש רכב שיוציא אותו מכל מצב, תמיד.
בישראל, הלנד קרוזר נחשב ל״מלך הג'יפים״ ללא עוררין. מחירי יד שנייה של דגמים שמורים יכולים להגיע ל-300 ואף 400 אלף שקל, גם אחרי שנים רבות על הכביש. הביקוש הגבוה נובע לא רק מיכולת השטח המעולה אלא גם מהיוקרה שהדגם משדר. בקרב קהילת חובבי השטח הישראלית, לנד קרוזר סדרה 70 או 80 נחשב לגביע הקדוש.
7. פורד פיאסטה - הקטנה הגדולה של אירופה
הפיאסטה הושקה ב-1976 כתשובה של פורד למשבר הדלק האירופי ולתחרות הגוברת מצד היצרניות היפניות. מאז נמכרו יותר מ-22 מיליון יחידות, מה שהופך אותה לאחת המכוניות הקטנות המצליחות ביותר בהיסטוריה.
בגודל קומפקטי במיוחד, עם צריכת דלק נמוכה ומחיר נגיש, היא התאימה בדיוק לאירופה של הערים הצפופות והרחובות הצרים. בשנות ה-80 וה-90 הפכה לאחת המכוניות הנפוצות ביותר בבריטניה ובספרד, שם גם יוצרה. גרסאות ספורטיביות כמו ה-XR2 וה-ST העניקו לה גם מעמד בקרב נהגים צעירים שחיפשו ביצועים במחיר נגיש.
החיסרון הברור היה המקום המוגבל לנוסעים ולמטען. היא לא התאימה למשפחות גדולות או לנסיעות ארוכות עם הרבה ציוד. ובכל זאת, הפיאסטה הפכה לסיפור הצלחה עולמי שחצה יבשות. העובדה שפורד הפסיקה את ייצורה באירופה ב-2023, לאחר 47 שנים רצופות, סימנה את סיום עידן שלם בתעשיית הרכב האירופית, אך המורשת שלה כבר חרוטה בהיסטוריה.
8. פורד מודל T - המכונית ששינתה את העולם
בין 1908 ל-1927 יוצרו יותר מ-15 מיליון יחידות של פורד מודל T. היא לא הייתה המכונית הראשונה בהיסטוריה, אך הייתה הראשונה שיוצרה בפס ייצור המוני. חידוש מהפכני שהוריד את זמן ההרכבה מ-12 שעות לשעה וחצי בלבד. המהפכה הזו הפכה את הרכב ממוצר מותרות לעשירים בלבד למוצר צריכה בסיסי שכל משפחה אמריקאית ממעמד הביניים יכלה להרשות לעצמה.
במחיר התחלתי של 825 דולר ב-1908 שירד ל-290 דולר ב-1925, פחות משכר שנתי ממוצע, המודל T אפשרה למיליוני אמריקאים לרכוש רכב לראשונה. היא סימלה את המעבר של ארה״ב מחברה כפרית לחברה עירונית-תעשייתית מודרנית, והשפעתה על הכלכלה והתרבות האמריקאית הייתה עצומה ומתמשכת.
החיסרון המרכזי היה שהטכנולוגיה נעשתה מיושנת כבר בשנות ה-20 המאוחרות. המתחרות, ובראשן ג'נרל מוטורס עם שברולט, הציעו יותר נוחות, יותר אפשרויות צבע (המודל T היה זמין רק בשחור במשך רוב שנות הייצור), ובטיחות טובה יותר. המכירות צנחו והייצור הופסק ב-1927. אך ההשפעה ההיסטורית של המודל T נותרה ברורה: היא לא רק יצרה את תעשיית הרכב המודרנית, אלא גם את תרבות הרכב הפרטי שמגדירה את העולם המערבי עד היום.
9. הונדה אקורד - המשפחתית שכבשה את אמריקה
מאז 1976 נמכרו יותר מ-18 מיליון יחידות של הונדה אקורד. מדובר באחת המכוניות היפניות הראשונות שכבשו את השוק האמריקאי באופן מסיבי, ושהוכיחה שהצרכן האמריקאי מוכן לאמץ מותגים יפניים לא רק בגלל החיסכון בדלק, אלא גם בגלל האיכות הכוללת.
האקורד הציעה מרחב פנימי נדיב שהתאים למשפחה האמריקאית הממוצעת, אמינות גבוהה שחסכה ביקורים יקרים במוסך, ומחיר נגיש יחסית. היא הפכה למכונית המשפחתית המובילה בארה״ב במשך שנים רבות, ונחשבה לבחירה ה"הגיונית" עבור המעמד הבינוני. ההצלחה שלה סללה את הדרך למותגים יפניים אחרים וסייעה לשנות את תפיסת האיכות היפנית בעיני הצרכנים המערביים.
החיסרון העיקרי היה העיצוב השמרני והביצועים הלא מסעירים. האקורד תמיד הייתה המכונית ה"בטוחה", לא צעקנית, לא ספורטיבית במיוחד, פשוט טובה בכל דבר מבלי להצטיין באף תחום ספציפי. בעשור האחרון היא איבדה נתח שוק משמעותי לטובת רכבי ה-SUV והקרוסאוברים, אך עדיין נשארה רלוונטית כאופציה סדאן איכותית.
בישראל, האקורד לא הפכה לנפוצה כמו הקורולה או הסיוויק, בעיקר בגלל מחירה הגבוה יותר וההעדפה המקומית לרכבים קומפקטיים. אך היא זכתה להערכה רבה בקרב מי שחיפשו רכב משפחתי גדול, איכותי ואמין לטווח הארוך.
10. שברולט אימפלה - הכוכבת של תור הזהב האמריקאי
בשנות ה-60, תקופת השיא של תעשיית הרכב האמריקאית, הייתה שברולט אימפלה המכונית הפופולרית ביותר בארה״ב. בשנת 1965 בלבד נמכרו יותר ממיליון יחידות, מספר חסר תקדים שלא הושג על ידי שום דגם בודד מאז. בסך הכול יוצרו יותר מ-14 מיליון יחידות לאורך הדורות השונים.
האימפלה הציעה את כל מה שהאמריקאי של שנות ה-60 רצה: עיצוב מרשים עם כרום בשפע וזנבות דגים אופייניים, מנועים V8 עוצמתיים שסיפקו תאוצה מרשימה, ומרחב פנימי עצום שאפשר להושיב בנוחות שישה מבוגרים. היא הייתה ״אמריקה על גלגלים״ בתקופה של אופטימיות כלכלית, כשצריכת דלק לא הייתה שיקול מרכזי ו"גדול יותר" נחשב ל"טוב יותר".
החיסרון הברור היה צריכת הדלק העצומה. דגמי ה-V8 הגדולים צרכו כמויות דלק שהיום נראות בלתי נתפסות. כשהגיע משבר הנפט בשנות ה-70, האימפלה והמכוניות האמריקאיות הגדולות נקלעו למשבר עמוק. הן פתאום נראו מיושנות, בזבזניות ולא מתאימות לעידן החדש.
כיום האימפלה ירדה ממעמדה ההיסטורי, וג'נרל מוטורס הפסיקה את ייצורה ב-2020. אך היא נחשבת לפריט אספנות מבוקש במיוחד. דגמים שמורים מהשנות ה-60, במיוחד גרסאות ה-SS הספורטיביות, יכולים להגיע למחירים של עשרות ואף מאות אלפי דולרים במכירות פומביות.
הפשטות מנצחת לאורך זמן
כשמסתכלים על הרשימה המרשימה הזו, מגלים אמת פשוטה אך עמוקה: לא תמיד מה שנוצץ הוא זה שמוביל. לעיתים קרובות דווקא הפתרון הפשוט, הזול והאמין הוא זה שכובש את העולם ומשאיר חותם לדורות. המכוניות האלו לא רק שינו את האופן שבו אנו נוסעים, הן שינו את הדרך שבה אנו חיים, עובדים ומתקשרים זה עם זה.
הן לימדו אותנו שהצלחה אמיתית בתעשיית הרכב לא נמדדת רק במספרי מכירות, אלא ביכולת ליצור מוצר שמשרת נאמנה את הצרכים האמיתיים של אנשים אמיתיים. בין אם מדובר באמינות הבלתי מתפשרת של הקורולה, בקסם התרבותי של החיפושית, או בעוצמה הגולמית של ה-F-150, כל אחת מהמכוניות האלו מצאה את הנוסחה הייחודית שלה להיכנס ללב ולארנק של מיליוני אנשים ברחבי העולם.
בעידן של מעבר לרכבים חשמליים ואוטונומיים, כשהתעשייה עוברת את השינוי הדרמטי ביותר מזה מאה שנים, השאלה המעניינת היא: איזו מכונית תהיה הבאה להצטרף לרשימה ההיסטורית הזו? האם תהיה זו טסלה מודל 3? אולי רכב סיני שעדיין לא הכרנו? או שמא משהו חדש לגמרי שעוד לא דמיינו? רק הזמן יגיד, אך אפשר להיות בטוחים שגם המכונית הבאה שתכבוש את העולם תעשה זאת על ידי מתן מענה פשוט ויעיל לצורך אנושי בסיסי, הצורך לנוע, להתקדם ולהגיע ליעד.