אוהד מראני, יו"ר אלומות בית השקעות (ספרינט), הודיע על התפטרותו
אוהד מראני, יו"ר בית ההשקעות אלומות הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו בחברה. מראני, בתאום עם בעלי השליטה, פועלים למינוי יו"ר חדש, כך שמראני יוכל להשלים את העברת התפקיד באופן מסודר עד תאריך ה-31 בינואר 2010, מועד סיום תפקידו. אלומות בית השקעות מנהלת מגעים מתקדמים למינוי יו"ר חדש בהקדם.
אוהד מראני, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, מונה כיו"ר דירקטוריון בית ההשקעות אלומות בינואר 2008. מראני הוביל לפני כחצי שנה את השלמת המיזוג שבין ספרינט השקעות עם חברת אלומות בית השקעות, מיזוג שהכפיל את היקף הנכסים שמנהל בית ההשקעות הממוזג אלומות בניהול תיקים, קרנות נאמנות וקופות גמל. במסגרת המיזוג מוזגו 3 חברות בנות (אלומות ניהול השקעות, חברה לניהול תיקים אלומות קרנות נאמנות, חברה לניהול קרנות נאמנות ואלומות גמל- חברה לניהול קופות גמל קרנות השתלמות וקרנות מרכזית לפיצויים) ביחד עם פעילות ספרינט השקעות.
אוהד מראני מסר בתגובה כי "לאחר שנתיים בתפקיד והשלמת המיזוג המוצלח שבין אלומות וספרינט, אני חש סיפוק רב ופני לאתגרים חדשים. היתה לי זכות לשמש כיו"ר בית ההשקעות בתקופה חשובה ומכרעת עבור בית ההשקעות כמו גם בשוק ההון הישראלי. האיכויות הניהוליות והמקצועיות הגבוהות של בית ההשקעות ימשיכו להוביל אותו להצלחות ולתשואות גבוהות, תוך רמות סיכון נמוכות".
עמוס אפשטיין, יו"ר פעילות האחזקות הריאליות של חברת ביטוח חקלאי, מסר כי "החברה ובעלי מניותיה מודים למר מראני על תרומתו לחברה כיו"ר בתקופת כהונתו, ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך פעילותו הציבורית והעסקית. החברה נמצאת במגעים למינוי יו"ר חדש ועם השלמת התהליך תדווח על כך כנדרש".
חברת הביטוח ביטוח חקלאי הינה אגודה שיתופית מרכזית בבעלות 279 קיבוצים, מושבים ואגודות במגזר ההתיישבותי. כ-65% מכלל הכנסות האגודה נובעים מביטוחי קיבוצים ומפעלים ועסקים הקשורים אליהם, וכ- 35% מקורם בביטוחים במגזר הפרטי באמצעות סוכני ביטוח נבחרים. ביטוח חקלאי הינה החברה המובילה בביטוח לתעשייה הקיבוצית.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".