מחקר בינלאומי: אחד מתוך ארבעה תיירים 'גאים' מצהיר שיתכן ויבחר בתל אביב כיעד

עוד עולה מהמחקר שהסיבה המרכזית עבור התייר הגאה להגיע לתל אביב 37% מהנשאלים יבקרו בעיר בגלל חיי הלילה
מאיה זיסר |

אחד מתוך ארבעה תיירים גאים מצהיר שיתכן ויבחר בתל אביב כיעד תיירותי לביקור בשנים הקרובות. כך עולה מתוצאות ראשוניות של מחקר בינלאומי שהוצג היום בכנס ראשון מסוגו של ארגון התיירות הגאה העולמי בישראל.

51% מהנשאלים תופסים את תל אביב כ"גיי פרנדלי" (ידידותית לגאים). בנוסף, אחד מתוך ארבעה תיירים גאים מצהיר שיתכן ויבחר בתל אביב לביקור בשנים הקרובות. כך עולה מתוצאות ראשוניות של מחקר שהציג היום איאן ג'ונסון מחברת OUTNOW , בסימפוזיון שפתח את הכנס הראשון מסוגו בישראל של ארגון התיירות הגאה העולמי IGLTA. תוצאות המחקר המלאות יוצגו בכנס התיירות הבינלאומי בלונדון בחודש נובמבר על ידי יניב ויצמן חבר מועצת העיר תל אביב - יפו. . המחקר נערך באמצעות שאלון אינטרנטי עליו ענו מאות הומואים ולסביות מגרמניה, אנגליה ומדינת ניו יורק שבארה"ב . תוצאות הביניים משקפות את דוברי האנגלית בלבד.

עוד עולה מהמחקר שהסיבה המרכזית עבור התייר הגאה להגיע לתל אביב היא חוף הים התל אביבי (69%), כאשר 65% מעוניינים לבקר בתל אביב בזכות התרבות של העיר ו- 59% בזכות ההיסטוריה של העיר. 37% מהנשאלים יבקרו בעיר בגלל חיי הלילה.

8% מהנשאלים כבר ביקרו בתל אביב בעוד 21% מכירים מישהו שכבר ביקר. כאמור, אחד מתוך ארבעה תיירים מצהיר שייתכן וייבחר בתל אביב כיעד תיירותי לביקור בשנים הקרובות ולמעשה מדובר בתייר פוטנציאלי. וייצמן מוסיף, כי "המחקר בהחלט מחזק תחושות שהיו לנו בנוגע לתפיסה של העיר תל אביב על ידי התייר הגאה ברחבי העולם. הופתעתי מאוד מרמת הדיסאינפורציה שיש לתייר הגאה כשלטענתו העיר תל אביב דתית מידי ולא מקבלת את הקהילה הגאה. המוצר התל אביבי מצויין ומתאים בדיוק למה שהתייר הגאה מחפש. כעת עלינו רק לשווק אותה החוצה ולשנות את התפיסות המוטעות שיש לתייר הגאה על העיר. לפי הממצאים, לעיר תל אביב יש פוטנציאל עצום לנגוס בשוק התיירות הגאה הבינלאומי".

אתי גרגיר מנכ"ל עמותת התיירות תל אביב - יפו, מציינת "כבר בשנת 2009 התחלנו בעמותת התיירות במאמצי שיווק לתיירות הגאה ואף הקצינו לצורך כך משאבים".

לכנס שמאורגן ע"י חברת 'כנס' הגיעו 20 סוכני נסיעות מובילים מחו"ל בתחום התיירות הגאה ובראשם נשיא הארגון ג'ון טנזלה. הם יערכו ביקור של שבוע בו יכירו את המוצר התל אביבי במטרה לשווקו ללקוחותיהם, כולל ביקור ביפו, נווה צדק ובחיי הלילה של העיר. בנוסף יבקרו גם בירושלים, בים המלח ובצפון הארץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה