מכתשים אגן מחזקת את נוכחותה במזרח אירופה

רכשה חברת הפצה ברפובליקה הצ'כית והקימה חברת הפצה ברוסיה. שלמה ינאי, המנכ"ל היוצא: "פוטנציאל השוק למוצרי האגרוכימיה במזרח אירופה וברוסיה נאמד ב-1.4 מיליארד דולר"
ליאור גוטליב |

חברת מכתשים אגן הודיעה היום (ב'), כי בהמשך לתוכנית האסטרטגית שלה והמאמץ המתמשך לחזק את נוכחותה בשוק האגרוכימי במזרח אירופה, השלימה לאחרונה שני צעדים חשובים נוספים - רכשה חברת הפצה ברפובליקה הצ'כית והקימה חברת הפצה ברוסיה.

הראשון, מכתשים אגן רכשה 75% מ-Agrovita, חברת הפצה העוסקת בשיווק חומרי ההדברה בצ'כיה. "הצמיחה שלנו בשנים האחרונות בצ'כיה הובלה ע"י הצוות המצוין של Agrovita ואנו מאמינים כי רכישה חדשה זו, יחד עם תיק המוצרים המתרחב שלנו לארצות מזרח אירופה, תחזק את המכירות שלנו ברפובליקה הצ'כית" מסר שאול פרידלנד, סמנכ"ל מכירות במכתשים אגן.

"Agrovita נמצאת בעמדה מצוינת כדי להפוך למפיץ ונותן שירות מוביל של חומרים להגנת הצומח בצ'כיה, ובכך להביא תועלת ללקוחותינו ולשותפינו הנאמנים", הוסיף מנכ"ל Agrovita ד"ר פאבל קראטוכביל.

נציין, כי שוק המוצרים להגנת הצומח בצ'כיה הגיע בשנת 2005 להיקף של כ-200 מיליון דולר, ובמהלך השנים האחרונות התאפיין בצמיחה יציבה ומתונה. הגידולים הדומיננטיים בצ'כיה הם תבואות, תירס, ליפתית, מטעים וכרמים.

הצעד השני, חברת הפצה ברוסיה - מהחברה נמסר, כי רוסיה צפויה להיות אחד מהשווקים הגדולים והצומחים, שמתעוררים לאחרונה, כתוצאה מהפוטנציאל החקלאי הגדול הנובע מעצם גודל שטחי החקלאות ברוסיה. בשנת 2005 הגיע השוק להיקף של כ-300 מיליון דולר.

שלמה ינאי, המנכ"ל היוצא של מכתשים אגן מסר "פוטנציאל השוק למוצרי האגרוכימיה במזרח אירופה וברוסיה נאמד ב-1.4 מיליארד דולר. רכישת החברה בצ'כיה והקמת החברה ברוסיה הינם צעד נוסף בבניית תשתית ההפצה של מכתשים אגן במזרח אירופה וברוסיה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלנו. במסגרת זו פתחנו גם משרד לתיאום אזורי בבודפשט המרכז את פעילות הקבוצה במרכז ומזרח אירופה".

ינאי הוסיף, "החברות בצ'כיה ורוסיה מצטרפות למערך חברות ההפצה הפועלות כבר בפולין, בהונגריה וברומניה, שיחד עם סל המוצרים הנרחב של מכתשים אגן לאזור זה, יסייעו בידנו להגדיל משמעותית את מכירות הקבוצה באזור צומח וחשוב זה לחקלאות בעולם".

נזכיר, לפני פחות משבוע דיווחה מכתשים אגן על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2006. בשורה התחתונה, הציגה החברה חיתוך ברווח הנקי ל-24.5 מיליון דולר, מול רווח של 46.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2005. מכירות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-407.6 מיליון דולר, עלייה של 1.4% לעומת 402.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה