הונדה סיוויק וטויוטה לקסוס עקפו את כולם
חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" בדקה את מותגי הרכב המובילים בכותרות העיתונות היומית המובילה, במהלך השנה האחרונה (נובמבר 2005-נובמבר 2006).
מהמחקר עולה, כי הונדה סיוויק וטויוטה לקסוס הם מותגי הרכב המובילים בכותרות העיתונות היומית בשנה האחרונה. שני המותגים אוזכרו בכ-48 כותרות כל אחד, כאשר מתוכן הונדה סיוויק בכ-39 כותרות חיוביות מובהקות ואילו טויוטה לקסוס בכ-32 כותרות חיוביות.
סיוויק מופיעה בכותרות עקב בחירתה למכונית השנה על ידי המגזין מוטור טרנד, ציונים גבוהים במבחן בטיחות רכב אמריקני, השקת סיוויק האצ'בק שלוותה בביקורות חיוביות, השקת סיוויק ההיברדית ושבחים על ביצועיה ועוד.
טויוטה לקסוס מופיעה בכותרות עקב השקתה של הלקסוס החדשה בישראל והמאבק על תקציב הפרסום שלה, מבחן דרכים מפרגן, פתיחת סוכנות בהרצליה פיתוח, המאבק הצפוי לה בפלח השוק של רכבי היוקרה ועוד.
במקום השלישי בכותרות ממוקמת יונדאי גטס עם הישג לא מחמיא במיוחד - כשליש מהכותרות שהופיעו על המותג היו שליליות, בעיקר בשל צריכת הדלק הגבוהה מהמוצהר והתביעות הייצוגיות שבאו בעקבותיה. הגטס גם זכתה לכ-13 כותרות חיוביות בהקשר למתיחת הפנים שעברה, ביצועי המכירות שלה והפופולאריות שלה בקרב חברות הליסינג.
במקום הרביעי נמצא מאזדה 3 עם 11 כותרות חיוביות, 2 שליליות ו-8 כותרות ניטרליות. במרחק קטן, סוגרת את החמישייה, טויוטה קורולה, עם 18 כותרות, מתוכן 11 חיוביות.
הונדה אקורד, הממוקמת במקום השמיני, בולטת באחוז הכותרות החיוביות לו זכתה (93%) עם אזכורים בכ-14 כותרות חיוביות שעסקו בגרסת הטורר סטיישן החדשה, מנצחת בדירוג המכוניות האמינות, מעלה קמפיין פרסומי לאקורד החדשה ועוד.
סמארט, הממוקמת במקומות 9-11 עם פורד פוקוס וסובארו אימפרזה, היא המכונית עם אחוז האזכורים השליליים הגבוה ביותר (כל כותרת שנייה) עקב הפסקת הייבוא לשנתיים לישראל וכישלון בשוק הישראלי.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה: "תחום הסיקור הבולט של רכבים בעיתונות היומית הוא שירות ואיכות המוצר (אחת מכל שלוש כותרות), במקום השני - שיווק ופרסום ובמקום השלישי טכנולוגיה".
בנוסף, ידיעות אחרונות הוא העיתון היומי המרבה להזכיר את מותגי הרכב בכותרותיו ואילו מעריב הוא העיתון היומי הממעט להזכירם.
הונדה סיוויק והונדה אקורד הן גם המנצחות הגדולות בבולטות בכותרות העיתונות היומית הדתית, הממעטת להרחיב על מותגים מסחריים.