מתי העור שלך "אכל" בפעם האחרונה?

קונצרן לוריאל משיק בישראל את מותג טיפוח העור GARNIER המתמחה במוצרים המשלבים רכיבים תזונתיים וטכנולוגיה מתקדמת; היעד - לכבוש בתוך שנתיים נתח שוק כספי של 12% בשוק הטיפוח העממי
אפרת אדיר |

קונצרן L'ORÉAL העולמי משיק היום (א') בישראל את מותג טיפוח העור GARNIER, המתמחה במוצרים המשלבים מרכיבים תזונתיים וטכנולוגיה מתקדמת.

הסדרה הראשונה המושקת בישראל היא NUTRITIONIST להאטת תהליך הזדקנות העור. לדברי אלי שגיב, מנהל חטיבת מוצרי צריכה בלוריאל ישראל, "נתח שוק טיפוח העור בהפצה רחבה בישראל עומד על 26.4% בקטגורית ה-DERMO EXPERTISE. אנו מצפים בתום שנתיים מיום ההשקה להיות בין 3 השחקנים המובילים בתחום טיפוח העור, לצד המותגים ג'ייד, קרליין, אהבה ולוריאל, ולכבוש נתח שוק כספי של 12% בשוק טיפוח הפנים העממי, ה-MASS MARKET".

שוק הטיפוח העממי בישראל מוערך בכ-238 מיליון שקל לפי נתוני נילסן לשנת 2006, כאשר קיימת צמיחה של בין 8 ל-10 אחוז כל שנה. "כל עוד מדובר במותג המביא חדשנות טכנולוגית או קונספט שיווקי חדשני", אומר שגיב, "כך תהיה צמיחה והתעניינות במותג".

גרנייה הינו המותג השני בגודלו בקונצרן לוריאל, משווק ב-120 מדינות ברחבי העולם ומציע 25 סדרות בקטגוריות טיפוח עור הפנים, גוף, שיער, שמש וטואלטיקה. בארץ יושקו בטווח הקרוב 3 סדרות - PURE לגילאי 15-30; NUTRITIONIST לגילאי 30-40; ו-ULTRALIFT לגילאי 40-55.

המותג ממוצב ברמת מחיר עממית ונשען על ערכים של מודעות לבריאות, תזונה, טבע ויופי. הסלוגן שנבחר ללות את השקת גרנייה באמצעי התקשורת הוא "תשמרי על עצמך" והכוונה היא להעצמת המודעות לשמירה על העור והבריאות. שגיב מוסיף, כי "אסטרטגיית החדרת המותג תתנהל על פי הגישה של 360 מעלות, קרי פנייה לקהלי יעד בכל ערוצי השיווק והתקשורת". הכוונה היא לפרסום בעיתונות, שילוט חוצות וטלוויזיה, פעילות שיווק וקד"מ, חלוקת דוגמיות, פעילות במתחם הסינמה-סיטי וכן BUZZ MARKETING- הפעלת אוטובוס ממותג גרנייה המציע טיפולים ללקוחות וחלוקת דוגמיות מצפון הארץ ועד לדרומה. שגיב מסביר, כי בכוונתו להיות מקום 2 בהשקעות במדיה עם המותג גרנייה.

הקונספט השיווקי שנבחר לכסות את הפעילות הוא: "מתי העור שלך "אכל" בפעם האחרונה? המותג יימכר ברשתות הפארם הארציות, המשביר החדש לצרכן, רשת אפריל, רשתות המזון ובפרפומריות נבחרות. שגיב מבטיח, כי עד סוף 2006 יימכרו מוצרי גרנייה ב-400 נקודות מכירה וב-2007 תגדל ההפצה ב-30%.

כמו כן, לרגל ההשקה תינתן הנחה בסך 35% על כל מוצרי טיפוח עור הפנים של גרנייה במהלך חודש נובמבר.

נאוה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל מוסיפה, כי "ב-5 השנים האחרונות נכנסנו לתאוצת פיתוח, השקענו בהעמקת המותגים המוכרים בארץ ובהחדרת מותגים חדשים המופצים בעולם ושילובם בפורטפוליו של החברה בישראל. בקרוב יושק גם המותג "וישי" וסדרה חדשה לטיפוח השיער. לוריאל העולמית ממשיכה לרכוש מותגים ואנחנו נמשיך להחדיר את המותגים שלהם בישראל, כמו לדוגמא הסכם להפצת בשמים על חברת האופנה האיטלקית דיזל".

עוד לדברי רביד, הפורטפוליו העולמי של לוריאל יגיע ב-4 השנים הקרובות בשלמותו לישראל. "הסיבה לכך", מסבירה רביד "היא שהשוק הישראלי מתנהג כמו כל העולם ויש רצון להתחדש ולהתרחב בארץ בדיוק כמו המגמה בעולם התחום בטיפוח".

גרנייה מתווסף למותג יוקרתי אחר שהשיקה לאחרונה החברה - ביותרם, הממוצב גבוה יותר מבחינת המחיר לצרכן. לשאלה מהי ההבחנה בין גרנייה לביותרם, אשר דומים שניהם בהתייחסות לבריאות העור ולתזונה ורק מתומחרים אחרת? עונה רביד, כי "בגרנייה מדובר בהפצה רחבה עם ערך מוסף של מרכיבים טבעיים המגיעה מהאסכולה הירוקה המבוססת על פירות. זאת, לעומת האסכולה הכחולה של ביותרם, המתייחסת למרכיב המים במוצר. כמו כן, ביותרם ממוקד לחתך לקוחות מוגבל יותר וממוצב גבוה יותר מגרנייה".

"מדובר, למעשה, בנטיית לב של צרכניות לצד מרכיב המחיר וההפצה. אנחנו מהווים פלטפורמה רחבה וגודלה לכל סוגי הצרכניות, ומכאן המגוון הרחב של המותגים אותם משיקה לוריאל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
העלמות מס
צילום: דוברות רשות המסים

אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת הכנסות משכירויות בהיקף של 8 מיליון שקל

רשות המסים חשפה פרשיית העלמות מס בהיקף נרחב במזרח ירושלים שבה אב ובנו, ווזוז עבד אלעזים ובנו ווזוז נדאל, חשודים כי הסתירו הכנסות של כ-8 מיליון שקל מהשכרת נכסים בשנים 2018-2024

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

רשות המסים חשפה פרשיית העלמות מס בהיקף נרחב במזרח ירושלים: על פי הודעת הרשות ופרוטוקול מבית משפט השלום בעיר, אב ובנו, ווזוז עבד אלעזים ובנו ווזוז נדאל, חשודים כי הסתירו הכנסות של כ-8 מיליון שקל מהשכרת נכסים בשנים 2018-2024.  על פי ממצאי החקירה, האב מחזיק בשלושה בניינים בבית חנינא הכוללים כ-39 דירות, וכן בבעלויות על חניונים, אולם אירועים ומתחם חנויות בעיר העתיקה ובראס אל עמוד. 

כבר בשנת 2017 נחתם מולו הסכם שומה שקבע כי הכנסותיו משכירות ייחשבו כהכנסה מעסק. למרות זאת, לפי החשד, בשנים 2018-2024 הוא פיצל את ההכנסות והסב אותן לילדיו, תוך שימוש בעורמה ובתחבולה כדי להפחית את נטל המס ולמנוע דיווח מלא.

מהבקשה לשחרור בערובה עולה כי סך ההכנסות שהוסבו ונרשמו על שמו של האב בלבד עמד על כ-6.5 מיליון שקל, בעוד שבנו נדאל דיווח רק בשנת 2022 על בניין בן עשר דירות שהניב הכנסות החל מ-2019. על פי החשד, בגין דירות אלה הועלמו הכנסות נוספות של כ-1.5 מיליון שקל.

במהלך החיפוש שנערך ב-13 באוגוסט 2025 נתפסו מסמכים רבים בביתם, ולאחר מכן הובאו האב והבן לחקירה. בהמשך הם שוחררו על ידי בית משפט השלום בירושלים בתנאים מגבילים, הכוללים הפקדת ערבויות כספיות בהיקף של מאות אלפי שקלים ואיסור יציאה מהארץ לתקופה של חצי שנה.

רשות המסים הדגישה כי מדובר בחקירה מתמשכת, וכי במידה שיוגשו כתבי אישום, יעמדו החשודים בפני סעיפים פליליים חמורים בעבירות מס.

העלמת מס היא גניבה שפוגעת בכולנו 

לאחרונה נחשפו מספר פרשות של העלמות מס, מכת מדינה שהיא גניבה לכל דבר ועניין. כל העלמת מס היא גניבה מכולנו - אם כולם ישלמו, כולם ישלמו פחות. החמורה מהפרשות היתה פרשת שבה היה חשד לשחיתות חמורה ברשות המסים בנצרת, כאשר מיליוני שקלים הוזרמו במרמה לנישומים כתבי אישום חמורים הוגשו נגד שני בכירים ברשות המסים ונגד שורת מתווכים, בגין הפעלת מנגנון הונאה מתוחכם שכלל שוחד, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי חקירה. הנזק לקופת המדינה נאמד במיליוני שקלים, והחקירה בבית המשפט תחשוף פרטים רבים. 

סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה

המדינה מטילה מס ייעודי על בעלי קרקעות ש״זכו״ לגור ליד תחנות המטרו העתידיות; הטענה: זה המנגנון שיבטיח את המימון לאחד מפרויקטי התשתית השאפתניים בישראל; בפועל, מי שהכי סובל מהחפירות, הרעש והאבק של השנים הקרובות, יצטרך לקחת על הגב שלו חלק מהעלות של פרויקט שנכפה עליו מההתחלה
מנדי הניג |

צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.

בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה. 

הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.

התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.

השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם

מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.