מתי העור שלך "אכל" בפעם האחרונה?

קונצרן לוריאל משיק בישראל את מותג טיפוח העור GARNIER המתמחה במוצרים המשלבים רכיבים תזונתיים וטכנולוגיה מתקדמת; היעד - לכבוש בתוך שנתיים נתח שוק כספי של 12% בשוק הטיפוח העממי
אפרת אדיר |

קונצרן L'ORÉAL העולמי משיק היום (א') בישראל את מותג טיפוח העור GARNIER, המתמחה במוצרים המשלבים מרכיבים תזונתיים וטכנולוגיה מתקדמת.

הסדרה הראשונה המושקת בישראל היא NUTRITIONIST להאטת תהליך הזדקנות העור. לדברי אלי שגיב, מנהל חטיבת מוצרי צריכה בלוריאל ישראל, "נתח שוק טיפוח העור בהפצה רחבה בישראל עומד על 26.4% בקטגורית ה-DERMO EXPERTISE. אנו מצפים בתום שנתיים מיום ההשקה להיות בין 3 השחקנים המובילים בתחום טיפוח העור, לצד המותגים ג'ייד, קרליין, אהבה ולוריאל, ולכבוש נתח שוק כספי של 12% בשוק טיפוח הפנים העממי, ה-MASS MARKET".

שוק הטיפוח העממי בישראל מוערך בכ-238 מיליון שקל לפי נתוני נילסן לשנת 2006, כאשר קיימת צמיחה של בין 8 ל-10 אחוז כל שנה. "כל עוד מדובר במותג המביא חדשנות טכנולוגית או קונספט שיווקי חדשני", אומר שגיב, "כך תהיה צמיחה והתעניינות במותג".

גרנייה הינו המותג השני בגודלו בקונצרן לוריאל, משווק ב-120 מדינות ברחבי העולם ומציע 25 סדרות בקטגוריות טיפוח עור הפנים, גוף, שיער, שמש וטואלטיקה. בארץ יושקו בטווח הקרוב 3 סדרות - PURE לגילאי 15-30; NUTRITIONIST לגילאי 30-40; ו-ULTRALIFT לגילאי 40-55.

המותג ממוצב ברמת מחיר עממית ונשען על ערכים של מודעות לבריאות, תזונה, טבע ויופי. הסלוגן שנבחר ללות את השקת גרנייה באמצעי התקשורת הוא "תשמרי על עצמך" והכוונה היא להעצמת המודעות לשמירה על העור והבריאות. שגיב מוסיף, כי "אסטרטגיית החדרת המותג תתנהל על פי הגישה של 360 מעלות, קרי פנייה לקהלי יעד בכל ערוצי השיווק והתקשורת". הכוונה היא לפרסום בעיתונות, שילוט חוצות וטלוויזיה, פעילות שיווק וקד"מ, חלוקת דוגמיות, פעילות במתחם הסינמה-סיטי וכן BUZZ MARKETING- הפעלת אוטובוס ממותג גרנייה המציע טיפולים ללקוחות וחלוקת דוגמיות מצפון הארץ ועד לדרומה. שגיב מסביר, כי בכוונתו להיות מקום 2 בהשקעות במדיה עם המותג גרנייה.

הקונספט השיווקי שנבחר לכסות את הפעילות הוא: "מתי העור שלך "אכל" בפעם האחרונה? המותג יימכר ברשתות הפארם הארציות, המשביר החדש לצרכן, רשת אפריל, רשתות המזון ובפרפומריות נבחרות. שגיב מבטיח, כי עד סוף 2006 יימכרו מוצרי גרנייה ב-400 נקודות מכירה וב-2007 תגדל ההפצה ב-30%.

כמו כן, לרגל ההשקה תינתן הנחה בסך 35% על כל מוצרי טיפוח עור הפנים של גרנייה במהלך חודש נובמבר.

נאוה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל מוסיפה, כי "ב-5 השנים האחרונות נכנסנו לתאוצת פיתוח, השקענו בהעמקת המותגים המוכרים בארץ ובהחדרת מותגים חדשים המופצים בעולם ושילובם בפורטפוליו של החברה בישראל. בקרוב יושק גם המותג "וישי" וסדרה חדשה לטיפוח השיער. לוריאל העולמית ממשיכה לרכוש מותגים ואנחנו נמשיך להחדיר את המותגים שלהם בישראל, כמו לדוגמא הסכם להפצת בשמים על חברת האופנה האיטלקית דיזל".

עוד לדברי רביד, הפורטפוליו העולמי של לוריאל יגיע ב-4 השנים הקרובות בשלמותו לישראל. "הסיבה לכך", מסבירה רביד "היא שהשוק הישראלי מתנהג כמו כל העולם ויש רצון להתחדש ולהתרחב בארץ בדיוק כמו המגמה בעולם התחום בטיפוח".

גרנייה מתווסף למותג יוקרתי אחר שהשיקה לאחרונה החברה - ביותרם, הממוצב גבוה יותר מבחינת המחיר לצרכן. לשאלה מהי ההבחנה בין גרנייה לביותרם, אשר דומים שניהם בהתייחסות לבריאות העור ולתזונה ורק מתומחרים אחרת? עונה רביד, כי "בגרנייה מדובר בהפצה רחבה עם ערך מוסף של מרכיבים טבעיים המגיעה מהאסכולה הירוקה המבוססת על פירות. זאת, לעומת האסכולה הכחולה של ביותרם, המתייחסת למרכיב המים במוצר. כמו כן, ביותרם ממוקד לחתך לקוחות מוגבל יותר וממוצב גבוה יותר מגרנייה".

"מדובר, למעשה, בנטיית לב של צרכניות לצד מרכיב המחיר וההפצה. אנחנו מהווים פלטפורמה רחבה וגודלה לכל סוגי הצרכניות, ומכאן המגוון הרחב של המותגים אותם משיקה לוריאל".

נזכיר, כי המותג גרנייה הושק בעבר באמצעות לוריאל, לפני כ-8 שנים, עם סדרת מוצרים לשיער ולחויות לעור הפנים. אולם, החדרת המותג לא צלחה והוא הורד מהמדפים לאחר 4 שנים והיום, כאמור, הוא מושק מחדש. רביד מסבירה, כי "המותג, שוק הקמעונאות והארגון היום אחרים ומתאימים יותר להשקת מותג גרנייה היום יותר מבעבר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה